D10: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 27: Linia 27:
 
  |opis_zdjęcia          = Lokomotywa D10 z pociągiem osobowym na stacji Mayrhofen.
 
  |opis_zdjęcia          = Lokomotywa D10 z pociągiem osobowym na stacji Mayrhofen.
 
}}
 
}}
 +
 +
 +
Lokomotywa D10 początkowo pracowała w Jugosławii, ale około 1982 roku została odkupiona przez austriacką kolej wąskotorową [[Zillertalbahn]]. Do panujących na niej warunków została przystosowana nieco ponad 10 lat po wyprodukowaniu. Lokomotywa jest silniejsza i wydajniejsza od eksploatowanych na Zillertalbahn lokomotyw [[D8]] i [[D9]] dzięki czemu bezproblemowo radzi sobie z pociągami towarowymi i osobowymi.

Wersja z 17:19, 22 lis 2018

D10
Zillertalbahn 1.JPG
Lokomotywa D10 z pociągiem osobowym na stacji Mayrhofen.
Przewoźnik Zillertalbahn
Oznaczenie przewoźnika D10
Producent DURO DAKOVIC
Lata budowy 1970
Układ osi Bo'Bo'
Rozstaw szyn 760 mm
Masa służbowa 32 t
Nacisk osi na szyny 8 t
Rozstaw osi skrajnych 2200 mm
Średnica kół 835 mm
Długość ze zderzakami 12050 mm
Szerokość 2500 mm
Wysokość 3520 mm
Prędkość konstrukcyjna 60 km/h
Maksymalna siła pociągowa 98,0 kN (9800 kG)
Typ silnika spalinowego Jenbacher Werke 600
Moc znamionowa 600 KM
Zapas paliwa b/d
Rodzaj przekładni T 26 WG/s
System hamulca b/d
Sterowanie wielokrotne jest
System ogrzewania b/d


Lokomotywa D10 początkowo pracowała w Jugosławii, ale około 1982 roku została odkupiona przez austriacką kolej wąskotorową Zillertalbahn. Do panujących na niej warunków została przystosowana nieco ponad 10 lat po wyprodukowaniu. Lokomotywa jest silniejsza i wydajniejsza od eksploatowanych na Zillertalbahn lokomotyw D8 i D9 dzięki czemu bezproblemowo radzi sobie z pociągami towarowymi i osobowymi.