Edytujesz Enkol:Portal społeczności/Propozycje
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 54: | Linia 54: | ||
:::::Pamiętaj że wąskotorowe oznaczenie PKP Lxd2 w myśl przepisów o znakowaniu taboru nie jest tożsame z maszynami typu L45H i tylko nimi. Gdyby Pkp zakupiło w swoje szeregi np rosyjskie lokomotywy TU7 to im także nadano by serię Lxd2 - są bowiem 4osiową lokomotywą z silnikiem wysokoprężnym i tego samego rodzaju przekładnią jak w L45H. Dobrym przykładem jest też seria PKP [[Lyd1]], którą oznaczano lokomotywy dwóch typów: [[WLs150]] oraz [[WLs180]]. [[Użytkownik:Ptr|Ptr]] 19:23, 7 mar 2013 (CET) | :::::Pamiętaj że wąskotorowe oznaczenie PKP Lxd2 w myśl przepisów o znakowaniu taboru nie jest tożsame z maszynami typu L45H i tylko nimi. Gdyby Pkp zakupiło w swoje szeregi np rosyjskie lokomotywy TU7 to im także nadano by serię Lxd2 - są bowiem 4osiową lokomotywą z silnikiem wysokoprężnym i tego samego rodzaju przekładnią jak w L45H. Dobrym przykładem jest też seria PKP [[Lyd1]], którą oznaczano lokomotywy dwóch typów: [[WLs150]] oraz [[WLs180]]. [[Użytkownik:Ptr|Ptr]] 19:23, 7 mar 2013 (CET) | ||
::::::Jeszcze lepszym przykładem jest seria PKP MBxd1, gdzie oprócz wagonów 1Mw i 1Aw/M istniała jeszcze cała gama wagonów różnych producentów, które były eksploatowane na kolejach pomorskich 1000mm, a poszczególne typy tej samej serii można było odróżnić jedynie po numerach inwentarzowych <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:SzymekJ|SzymekJ]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:SzymekJ|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/SzymekJ|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:SzymekJ}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:SzymekJ}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/SzymekJ|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/SzymekJ|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 20:06, 07 mar 2013 (CET) | ::::::Jeszcze lepszym przykładem jest seria PKP MBxd1, gdzie oprócz wagonów 1Mw i 1Aw/M istniała jeszcze cała gama wagonów różnych producentów, które były eksploatowane na kolejach pomorskich 1000mm, a poszczególne typy tej samej serii można było odróżnić jedynie po numerach inwentarzowych <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:SzymekJ|SzymekJ]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:SzymekJ|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/SzymekJ|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:SzymekJ}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:SzymekJ}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/SzymekJ|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/SzymekJ|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 20:06, 07 mar 2013 (CET) | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |