Jarocińska Kolej Powiatowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Jarocińska Kolej Powiatowa – nieistniejąca kolej wąskotorowa o szerokości 600 mm, łącząca miejscowości Witaszyce i Zagórów (46 km). Pierwszy odcinek linii o...")
 
Linia 5: Linia 5:
 
Zgodnie z ostatnim rozkładem jazdy z 1991 r., ruch pasażerski obsługiwał jeden skład. Pociąg wyjeżdżał z Witaszyc o szóstej rano, a wracał tam około wpół do drugiej po południu. Czas przejazdu wynosił 2 godz. 23 min. W rozkładzie zaplanowano uruchomienie 2 dalszych połączeń, jednak nie zostało to zrealizowane.
 
Zgodnie z ostatnim rozkładem jazdy z 1991 r., ruch pasażerski obsługiwał jeden skład. Pociąg wyjeżdżał z Witaszyc o szóstej rano, a wracał tam około wpół do drugiej po południu. Czas przejazdu wynosił 2 godz. 23 min. W rozkładzie zaplanowano uruchomienie 2 dalszych połączeń, jednak nie zostało to zrealizowane.
 
Tabor
 
Tabor
Mbxc1-41
+
MBxc1-41
Mbxc1-42
+
MBxc1-42
Mbxc1-43
+
MBxc1-43
 
L30H-63
 
L30H-63
 
L30H-N/N
 
L30H-N/N
PX39-805
+
Px38-805
reszta taboru nieznana
 

Wersja z 15:19, 2 kwi 2021

Jarocińska Kolej Powiatowa – nieistniejąca kolej wąskotorowa o szerokości 600 mm, łącząca miejscowości Witaszyce i Zagórów (46 km).

Pierwszy odcinek linii otwarto w 1902 r., a najnowszy w 1947 r. Ostatni planowy kurs kolejki miał miejsce 28 czerwca 1991 r. Dwa dni później, 30 czerwca, na szlak wyjechał pociąg pożegnalny zorganizowany przez Poznański Klub Modelarzy Kolejowych. W 1993 przeprowadzono fizyczną likwidację torowiska, a w 2018 jej pozostałości przekazano władzom samorządowym.

Zgodnie z ostatnim rozkładem jazdy z 1991 r., ruch pasażerski obsługiwał jeden skład. Pociąg wyjeżdżał z Witaszyc o szóstej rano, a wracał tam około wpół do drugiej po południu. Czas przejazdu wynosił 2 godz. 23 min. W rozkładzie zaplanowano uruchomienie 2 dalszych połączeń, jednak nie zostało to zrealizowane. Tabor MBxc1-41 MBxc1-42 MBxc1-43 L30H-63 L30H-N/N Px38-805