Edytujesz Masa projektowa
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Masa projektowa''' - [[Masa pojazdu kolejowego|masa pojazdu kolejowego]] brana pod uwagę podczas projektowania pojazdu i jego części. Wyróżniamy trzy stany masy projektowej w | + | '''Masa projektowa''' - [[Masa pojazdu kolejowego|masa pojazdu kolejowego]] brana pod uwagę podczas projektowania pojazdu i jego części. Wyróżniamy trzy stany masy projektowej w zaleźności od stany obciążenia. |
__SPIS__ | __SPIS__ | ||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Masa pojazdu w stanie "jak zbudowano" (patrz: [[Masa własna|masa własna]]) wyposażonego dodatkowo we wszystkie materiały eksploatacyjne oraz obsadzona przez personel, który jest niezbędny do spełnienia jego funkcji. Pojazd bez ładunku użytecznego (tj. masa własna + materiały eksploatacyjne + personel). | Masa pojazdu w stanie "jak zbudowano" (patrz: [[Masa własna|masa własna]]) wyposażonego dodatkowo we wszystkie materiały eksploatacyjne oraz obsadzona przez personel, który jest niezbędny do spełnienia jego funkcji. Pojazd bez ładunku użytecznego (tj. masa własna + materiały eksploatacyjne + personel). | ||
− | Wedle zapisów punktu 4.2.2.10 z TSI Loc&Pas (Rozporządzenie 1302/2014) jest równoznaczna z | + | Wedle zapisów punktu 4.2.2.10 z TSI Loc&Pas (Rozporządzenie 1302/2014) jest równoznaczna z masą służbową. |
Do obliczania obciążenia od personelu oraz materiałów eksploatacyjnych należy przyjąć: | Do obliczania obciążenia od personelu oraz materiałów eksploatacyjnych należy przyjąć: | ||
Linia 92: | Linia 92: | ||
# pojazdów dwupokładowych i pojazdów podmiejskich (np. tylko z drzwiami w końcach wagonów) dopuszczalne obciążenie może być mniejsze ze względu na gorsze warunki wymiany pasażerskiej i tym samym mniejsze rzeczywiste napełnienie pojazdu, | # pojazdów dwupokładowych i pojazdów podmiejskich (np. tylko z drzwiami w końcach wagonów) dopuszczalne obciążenie może być mniejsze ze względu na gorsze warunki wymiany pasażerskiej i tym samym mniejsze rzeczywiste napełnienie pojazdu, | ||
# pojazdów agomaracyjnych może być wymagane wyższe obciążenie dopuszczalne ze względu na wyższe rzeczywiste napełnienie pojazdów w godzinach szczytu. | # pojazdów agomaracyjnych może być wymagane wyższe obciążenie dopuszczalne ze względu na wyższe rzeczywiste napełnienie pojazdów w godzinach szczytu. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Kategoria:Prawo kolejowe]] | [[Kategoria:Prawo kolejowe]] | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] |