Edytujesz Napęd sygnałowy końcowy
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Napęd sygnałowy końcowy''' służy do nastawiania odpowiednich sygnałów w mechanicznych urządzeniach scentralizowanych. Napęd sygnałowy końcowy stosuje się, gdy jedną | + | '''Napęd sygnałowy końcowy''' służy do nastawiania odpowiednich sygnałów w mechanicznych urządzeniach scentralizowanych. Napęd sygnałowy końcowy stosuje się, gdy jedną pędnią nastawia się sygnał na tylko na jednym sygnalizatorze. |
− | Napęd ten jest przystosowany do podawania trzech sygnałów. Dlatego ma on trzy położenia: jedno zasadnicze i dwa przełożone. Obrót tarczy nastawczej napędu w prawo powoduje na | + | Napęd ten jest przystosowany do podawania trzech sygnałów. Dlatego ma on trzy położenia: jedno zasadnicze i dwa przełożone. Obrót tarczy nastawczej napędu w prawo powoduje na semaforze trzystawnym uniesienie się jednego ramienia, a obrót w lewo uniesienie się obu ramion. W takim przypadku napęd jest obsługiwany przez dwie dźwignie sygnałowe sprzężone. |
− | Tarcze linkowe napędu są połączone za pomocą pędni z dźwigniami nastawczymi sygnałowymi znajdującymi się na ławie dźwigniowej w | + | Tarcze linkowe napędu są połączone za pomocą pędni z dźwigniami nastawczymi sygnałowymi znajdującymi się na ławie dźwigniowej w nastawni, a dźwignie napędne napędu z ruchomymi częściami sygnalizatora za pomocą prętów napędnych. |
− | W związku z występującymi oporami w pędni ruch nastawczy został rozłożony na 3 fazy. Faza pierwsza i 3 nie powodują uruchomienia części sygnalizatora i obejmują po ¼ ruchu nastawczego pędni. Druga faza obejmuje połowę ruchu nastawczego i powoduje pełny skok nastawczy pręta napędnego wynoszący 134mm. W razie zerwania jednego z drutów pędni każdy napęd sygnałowy powoduje nastawienie się na sygnalizatorze sygnału bezpiecznego (dla semaforów ,,Stój’’) | + | W związku z występującymi oporami w pędni ruch nastawczy został rozłożony na 3 fazy. Faza pierwsza i 3 nie powodują uruchomienia części sygnalizatora i obejmują po ¼ ruchu nastawczego pędni. Druga faza obejmuje połowę ruchu nastawczego i powoduje pełny skok nastawczy pręta napędnego wynoszący 134mm. W razie zerwania jednego z drutów pędni każdy napęd sygnałowy powoduje nastawienie się na sygnalizatorze sygnału bezpiecznego(dla semaforów ,,Stój’’) |
− | Napęd sygnałowy końcowy jest stosowany przy pędniach elastycznych kończących się przy semaforze, | + | Napęd sygnałowy końcowy jest stosowany przy pędniach elastycznych kończących się przy semaforze, tarczy zaporowej lub manewrowej. Napęd sygnałowy końcowy ma tarczę nastawcza będącą jednocześnie tarcza linkowa, która z obu stron ma żłobki napędne sterujące dźwigniami napędnymi. Napęd sygnałowy budowany jest dla drogi nastawczej równej 500mm. |
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Infrastruktura]] | [[Kategoria:Infrastruktura]] |