Edytujesz Nieborowice

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 3: Linia 3:
 
|Ostatnia nazwa=Nieborowice
 
|Ostatnia nazwa=Nieborowice
 
|Ostatni rodzaj=stacja
 
|Ostatni rodzaj=stacja
|Skrót telegraficzny=N
 
 
|Rok utworzenia=1899
 
|Rok utworzenia=1899
 
|Rok likwidacji=1993
 
|Rok likwidacji=1993
Linia 15: Linia 14:
 
|Lokomotywownia=nie ma i nie było
 
|Lokomotywownia=nie ma i nie było
 
|Opis zabudowań=Zabytkowy budynek stacyjny w którym mieści się nastawnia oraz kasa biletowa. Na piętrze natomiast znajdują się pomieszczenia mieszkalne.
 
|Opis zabudowań=Zabytkowy budynek stacyjny w którym mieści się nastawnia oraz kasa biletowa. Na piętrze natomiast znajdują się pomieszczenia mieszkalne.
|Opis urządzeń zrk=Przez budowę skrzyżowania w 1950r z Koleją Piaskową nastała konieczność rozbudowy urządzeń SRK na stacji Nieborowice. W wąskotorowej nastawni zabudowano ławę dźwigniową do obsługi semaforów zarówno na torze normalnym jak i wąskotorowym. Poprzez budowę Kolei Piaskowej powstał również przejazd kolejowy na drodze Gliwice-Rybnik (Ob. DK78). W wyniku dużej przebudowy w latach 1964-1967 w obrębie stacji nastąpiły duże zmiany w prowadzeniu ruchu. Zlikwidowano przejazd kolejowy poprzez wybudowanie wiaduktu nad torem normalnym, wybudowano posterunek odgałęźny do obsługi KP, zlikwidowano semafory kształtowe na torach kolei piaskowej oraz w pomieszczeniu nastawni (GKW) zostało zabudowane urządzenie typu P46 (stojąca kluczowa skrzynia zależności z aparatem blokowym) produkcji ZWUS Katowice (nr fab. 007 1967r.) oraz podpięte zostały do scentralizowanego sterowania 2 rozjazdy (2 oraz 6) z napędami mechanicznymi (GKW). W nowych warunkach ruchowych zmienił się sposób prowadzenia ruchu w obrębie skrzyżowania z torem wąskim. Przygotowanie przebiegu dla pociągów piaskowych wymagało otrzymania zgody z nastawni wąskotorowej. Do tego celu w aparacie blokowym został założony blok dania zgody połączony z nastawnią "piaskówki"-dzięki temu przejazd na skrzyżowaniu torów był bezpieczny i osłonięty poprzez semafory kształtowe (GKW) i świetlne (KP).
+
|Opis urządzeń zrk=Przez budowę skrzyżowania w 1950r z Koleją Piaskową nastała konieczność rozbudowy urządzeń SRK na stacji Nieborowice. W wąskotorowej nastawni zabudowano ławę dźwigniową do obsługi semaforów zarówno na torze normalnym jak i wąskotorowym. Poprzez budowę Kolei Piaskowej powstał również przejazd kolejowy na drodze Gliwice-Rybnik (Ob. DK78). W wyniku dużej przebudowy w latach 1964-1967 w obrębie stacji nastąpiły duże zmiany w prowadzeniu ruchu. Zlikwidowano przejazd kolejowy poprzez wybudowanie wiaduktu nad torem normalnym, wybudowano posterunek odgałęźny do obsługi KP, zlikwidowano semafory kształtowe na torach kolei piaskowej oraz w pomieszczeniu nastawni zostało zabudowane urządzenie typu P46 (stojąca kluczowa skrzynia zależności z aparatem blokowym) produkcji ZWUS Katowice (nr fab. 007 1967r.) oraz podpięte zostały do scentralizowanego sterowania 2 rozjazdy (2 oraz 6) z napędami mechanicznymi (GKW). W nowych warunkach ruchowych zmienił się sposób prowadzenia ruchu w obrębie skrzyżowania z torem wąskim. Przygotowanie przebiegu dla pociągów piaskowych wymagało otrzymania zgody z nastawni wąskotorowej. Do tego celu w aparacie blokowym został założony blok dania zgody połączony z nastawnią "piaskówki"-dzięki temu przejazd na skrzyżowaniu torów był bezpieczny i osłonięty poprzez semafory kształtowe (GKW) i świetlne (KP).
 
|Opis układu torowego=W 1997 zlikwidowano skrzyżowanie KP z torem GKW.
 
|Opis układu torowego=W 1997 zlikwidowano skrzyżowanie KP z torem GKW.
 
|Nazwa={{Pw nazwa|Nieborowitz|1899|b/d}}{{Pw nazwa|Neubersdorf|b/d|1945}}{{Pw nazwa|Nieborowice|1945|nadal}}
 
|Nazwa={{Pw nazwa|Nieborowitz|1899|b/d}}{{Pw nazwa|Neubersdorf|b/d|1945}}{{Pw nazwa|Nieborowice|1945|nadal}}
 
|Rodzaj={{Pw rodzaj|stacja|1899|nadal}}
 
|Rodzaj={{Pw rodzaj|stacja|1899|nadal}}
 
|Bocznice={{Pw bocznica|Cegielnia Wilcza|Cegielnia|25.03.1899|1926}}
 
|Bocznice={{Pw bocznica|Cegielnia Wilcza|Cegielnia|25.03.1899|1926}}
|Linia={{Pw linia|Gliwice Trynek-Racibórz Markowice|10,900|1899|1945}}{{Pw linia|Bytom Karb Wąskotorowy-Racibórz Markowice|28,300|1945|nadal}}
+
|Linia={{Pw linia|Gliwice Trynek-Racibórz Markowice|10,900|1899|nadal}}{{Pw linia|Bytom Karb Wąskotorowy-Racibórz Markowice|28,400|1945|nadal}}
|Grafika=Plan Nieborowice 09.1990.jpg
 
|Opis grafiki=Plan schematyczny stacji Nieborowice. Stan na 09.1990r.
 
 
}}
 
}}
 
[[Kategoria:Stacje, przystanki i posterunki Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]
 
[[Kategoria:Stacje, przystanki i posterunki Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)