Edytujesz Oborniki Wielkopolskie Miasto

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
'''Oborniki Wielkopolskie Miasto''' – przystanek kolejowy w Obornikach, w województwie wielkopolskim. Znajduje się on na [[Linia kolejowa nr 354|linii kolejowej nr 354]] Poznań– Piła Główna.
+
Oborniki Wielkopolskie Miasto – przystanek kolejowy w Obornikach, w województwie wielkopolskim. Znajduje się on na linii kolejowej nr 354 Poznań– Piła Główna.
 
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
Plik:EDK-300.jpg|Dźwig kolejowy [[EDK-300]] na przystanku [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]].
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
Plik:Grzejnik.jpg|Wagon techniczno-gospodarczy - warsztat [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]].
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
Plik:Salonka.jpg|Wagon socjalny [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]].
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
 
 
 
 
 
==Charakterystyka==
 
==Charakterystyka==
{| class="wikitable"
+
* Liczba torów - 2
! Perony
+
* Liczba peronów - 1
! Liczba peronów
+
* Liczba krawędzi peronowych - 1
! Liczba krawędzi peronowych
+
* Kasa - czynna
! Bocznice
 
! Liczba bocznic
 
! Liczba torów głównych
 
! Liczba torów ogółem
 
! Rampa przeładunkowa
 
! Uwagi
 
|-
 
| style="text-align:center" | tak
 
| style="text-align:center" | 1
 
| style="text-align:center" | 1
 
| style="text-align:center" | nie
 
| style="text-align:center" | 0 dawniej 1
 
| style="text-align:center" | 2
 
| style="text-align:center" | 2 dawniej 3
 
| style="text-align:center" | nie
 
| style="text-align:center" | Bocznica służyła Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej.
 
|}
 
  
 
==Opis układu torowego==
 
==Opis układu torowego==
Na przystanku znajdują się dwa tory: główny (czynny) i "boczny" (nieczynny). Tor boczny jest tak na prawdę częścią toru szlakowego. Obecnie jest zakończony przed mostem na rzece Warcie kozłem oporowym. Dawniej przebiegał przez most i łączył się z torem do Poznania na Post. odg. Oborniki Most. Oba tory są zelektryfikowane. Dawniej była też bocznica do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ale została zlikwidowana w latach 90.
+
Na przystanku znajdują się dwa tory: główny (czynny) i "boczny" (nieczynny). Tor boczny jest tak na prawdę częścią toru szlakowego. Obecnie jest zakończony przed mostem na rzece Warcie kozłem oporowym. Dawniej przebiegał przez most i łączył się z torem do Poznania na Post. odg. Oborniki Most. Oba tory są zelektryfikowane
<gallery widths=700 heights=670 perrow=3 caption="">
 
Plik:POB.png|Plan stacji przed remontem w latach 90 XX w.
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
 
 
==Galeria==
 
 
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
Plik:Warta oborniki.jpg|Widok w stronę mostu na rzece Warcie.
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
Plik:Oborniki miasto.jpg|Budynek stacyjny.
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
Plik:Pgkim.jpg|Widok na koniec dawnej bocznicy.
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
Plik:Przejazd.jpg|Przejazd kolejowy przez ulicę Łukowską.
 
</gallery>
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
Plik:Widok.jpg|Widok na przystanek od strony południowej.
 
</gallery>
 
{{clear}}
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: