Edytujesz Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Od 1 stycznia 1961 roku, na kolejach wąskotorowych, zarządzanych przez PKP, obowiązywały przepisy [[Przepisy:WM11|WM11]], które określały sposób oznaczania taboru wedle odpowiednich serii. | + | Od 1 stycznia 1961 roku, na kolejach wąskotorowych, zarządzanych przez PKP, obowiązywały przepisy [[Przepisy:WM11|WM11]], które określały sposób oznaczania taboru wedle odpowiednich serii. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Parowozy == | == Parowozy == | ||
Linia 59: | Linia 55: | ||
Jedynym typem parowozów zaliczanych do serii Px48 jest parowóz typu [[D-h2]]. | Jedynym typem parowozów zaliczanych do serii Px48 jest parowóz typu [[D-h2]]. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Tendry == | == Tendry == | ||
Linia 105: | Linia 97: | ||
: Uwaga: w oznaczeniu nie podano pojemności zbiornika wodnego, prawdopodobnie dlatego, że uznano, iż jest to konstrukcja znormalizowana o powszechnie znanych parametrach. W pełni poprawne oznaczenia tendra winno brzmieć '''Pt6x48'''. | : Uwaga: w oznaczeniu nie podano pojemności zbiornika wodnego, prawdopodobnie dlatego, że uznano, iż jest to konstrukcja znormalizowana o powszechnie znanych parametrach. W pełni poprawne oznaczenia tendra winno brzmieć '''Pt6x48'''. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Lokomotywy spalinowe == | == Lokomotywy spalinowe == | ||
Linia 161: | Linia 149: | ||
* '''1''' - oraz mechaniczną skrzynia biegów | * '''1''' - oraz mechaniczną skrzynia biegów | ||
− | Do serii Ld1 można zaliczyć lokomotywy typu [[WLs40]] (w tym podtypów WLs40, WLs50, 2WLs40, 2WLs50 i t.p.) | + | Do serii Ld1 można zaliczyć lokomotywy typu [[WLs40]] (w tym podtypów WLs40, WLs50, 2WLs40, 2WLs50 i t.p.) |
− | |||
− | |||
− | |||
=== Lyd1 === | === Lyd1 === | ||
Linia 177: | Linia 162: | ||
* [[WLs150]] | * [[WLs150]] | ||
* [[WLs180]] (produkowana także pod oznaczeniem 803D) | * [[WLs180]] (produkowana także pod oznaczeniem 803D) | ||
− | |||
− | |||
=== Lyd2 === | === Lyd2 === | ||
Linia 187: | Linia 170: | ||
Jedynym typem lokomotyw zaliczanych do serii Lyd2 była [[L30H]]. | Jedynym typem lokomotyw zaliczanych do serii Lyd2 była [[L30H]]. | ||
− | + | ||
− | |||
− | |||
− | |||
=== Lxd2 === | === Lxd2 === | ||
Linia 202: | Linia 182: | ||
Jedynym typem lokomotyw zaliczanych do serii Lxd2 była [[L45H]]. | Jedynym typem lokomotyw zaliczanych do serii Lxd2 była [[L45H]]. | ||
− | |||
− | + | ||
== Wagony silnikowe == | == Wagony silnikowe == | ||
Linia 249: | Linia 228: | ||
''' ''Przykłady:'' ''' | ''' ''Przykłady:'' ''' | ||
− | === | + | === MBc1 === |
* '''M''' - [[Wagon silnikowy]] | * '''M''' - [[Wagon silnikowy]] | ||
* '''B''' - drugiej klasy | * '''B''' - drugiej klasy | ||
− | * '' | + | * ''(brak symbolu)'' - posiadający 2 osie |
* '''c''' - napędzany silnikiem o zapłonie iskrowym | * '''c''' - napędzany silnikiem o zapłonie iskrowym | ||
* '''1''' - z przekładnią mechaniczną | * '''1''' - z przekładnią mechaniczną | ||
− | Do serii | + | Do serii MBc1 zaliczano wagony silnikowe typu [[Mw63]] napędzane silnikiem [[S47 (silnik)|S47]]. |
− | |||
− | [[ | ||
− | |||
− | |||
=== MBd1 === | === MBd1 === | ||
Linia 270: | Linia 245: | ||
Do serii MBd1 zaliczano wagony silnikowe typu [[Mw63]] napędzane silnikiem [[S53 (silnik)|S53]], [[S359 (silnik)|S359]] lub [[SW400 (silnik)|SW400]]. | Do serii MBd1 zaliczano wagony silnikowe typu [[Mw63]] napędzane silnikiem [[S53 (silnik)|S53]], [[S359 (silnik)|S359]] lub [[SW400 (silnik)|SW400]]. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=== MBxd1 === | === MBxd1 === | ||
Linia 285: | Linia 256: | ||
* [[1Mw]] | * [[1Mw]] | ||
* [[1Aw/M]] (przebudowa z wagonów osobowych typu [[1Aw]]) | * [[1Aw/M]] (przebudowa z wagonów osobowych typu [[1Aw]]) | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=== MBxd2 === | === MBxd2 === | ||
Linia 298: | Linia 265: | ||
Jedynym typem wagonów silnikowych zaliczanych (de facto błędnie)<ref>Wagon posiada przekładnię hydromechaniczną, a nie hydrauliczną, powinien zatem nosić oznaczenie ''MBxd3'', a nie ''MBxd2''</ref> do serii MBxd2 jest [[A20D-P]]. | Jedynym typem wagonów silnikowych zaliczanych (de facto błędnie)<ref>Wagon posiada przekładnię hydromechaniczną, a nie hydrauliczną, powinien zatem nosić oznaczenie ''MBxd3'', a nie ''MBxd2''</ref> do serii MBxd2 jest [[A20D-P]]. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Wózki spalinowe torowe == | == Wózki spalinowe torowe == | ||
Linia 419: | Linia 382: | ||
* [[A20D-P]] - wagony toczne [[Spalinowy zespół trakcyjny|spalinowego zespołu trakcyjnego]], produkowane przez zakłady [[FAUR]] w Rumunii. | * [[A20D-P]] - wagony toczne [[Spalinowy zespół trakcyjny|spalinowego zespołu trakcyjnego]], produkowane przez zakłady [[FAUR]] w Rumunii. | ||
− | |||
− | + | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Wagony specjalne w ruchu osobowym == | == Wagony specjalne w ruchu osobowym == | ||
Linia 458: | Linia 416: | ||
:* tor o szerokości 800 mm - od 3451 do 3500 | :* tor o szerokości 800 mm - od 3451 do 3500 | ||
:* tor o szerokości 1000 mm - od 3500 do 3600 | :* tor o szerokości 1000 mm - od 3500 do 3600 | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
Linia 541: | Linia 494: | ||
* '''yy''' - posiadający 6 osi (właściwie dwa razy po 3 osie) | * '''yy''' - posiadający 6 osi (właściwie dwa razy po 3 osie) | ||
* '''hp''' - wyposażony w hamulec powietrzny. | * '''hp''' - wyposażony w hamulec powietrzny. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
Do tej serii wagonów zaliczano następujące typy wagonów: | Do tej serii wagonów zaliczano następujące typy wagonów: |