TEM2

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.
TEM2 (ros. ТЭМ2)
SM48-111
Lokomotywa SM48-111 należąca do PKP Cargo
Przewoźnik PKP, przemysł,
Oznaczenie przewoźnika TEM2, SM48
Producent Ługanskij Tjepłowozostritielnyj Zawod „Ługańsktjepłowoz“
(ros. Луганский тепловозостроительный завод „Лугансктепловоз“) w Ługańsku,
Brianskij Maszinostroitielnyj Zawod
(ros. Брянский машиностроительный завод) w Briańsku
Lata budowy 1960-1984
Układ osi Co'Co'
Rozstaw szyn 1435 mm, 1520 mm
Masa służbowa 116 ton + 3% (przy 2/3 zapasu paliwa i piasku)
Nacisk osi na szyny 196,2 kN
Rozstaw osi skrajnych 12800 mm
Średnica kół 1050 mm
Długość ze zderzakami 17029 mm (16970 mm - sprzęg samoczynny)
Szerokość 3120 mm
Wysokość 4654 mm
Prędkość konstrukcyjna 100 km/h
Maksymalna siła pociągowa 38000 kG
Typ silnika spalinowego PD1M
Moc znamionowa 880 kW (1200 KM)
Zapas paliwa 5400 l
Rodzaj przekładni elektryczna
System hamulca Matrosow
Sterowanie wielokrotne jest
System ogrzewania brak


TEM2 (ros. TЭM2) – ciężka manewrowa lokomotywa spalinowa, eksploatowana m.in. na PKP (oznaczenie na PKP SM48), ale także przez przewoźników prywatnych w Polsce i na kolejach krajów byłego ZSRR, a także Kuby. Produkowana seryjnie od 1967 roku w Briańsku i Woroszyłowgradzie (Ługańsku) w ZSRR.

Galeria

Tamara.jpg

Lokomotywa TEM2-051 należąca do Rail Polska.

TEM2UM-764.jpg

Zmodernizowana TEM2UM-764 należąca do firmy ADY.

Źródła



Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą TEM2. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.