TEM2
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.
TEM2 (ros. ТЭМ2) | |
Lokomotywa SM48-111 należąca do PKP Cargo | |
Przewoźnik | PKP, przemysł, |
Oznaczenie przewoźnika | TEM2, SM48 |
Producent | Ługanskij Tjepłowozostritielnyj Zawod „Ługańsktjepłowoz“ (ros. Луганский тепловозостроительный завод „Лугансктепловоз“) w Ługańsku, Brianskij Maszinostroitielnyj Zawod (ros. Брянский машиностроительный завод) w Briańsku |
Lata budowy | 1960-1984 |
Układ osi | Co'Co' |
Rozstaw szyn | 1435 mm, 1520 mm |
Masa służbowa | 116 ton + 3% (przy 2/3 zapasu paliwa i piasku) |
Nacisk osi na szyny | 196,2 kN |
Rozstaw osi skrajnych | 12800 mm |
Średnica kół | 1050 mm |
Długość ze zderzakami | 17029 mm (16970 mm - sprzęg samoczynny) |
Szerokość | 3120 mm |
Wysokość | 4654 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 100 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 38000 kG |
Typ silnika spalinowego | PD1M |
Moc znamionowa | 880 kW (1200 KM) |
Zapas paliwa | 5400 l |
Rodzaj przekładni | elektryczna |
System hamulca | Matrosow |
Sterowanie wielokrotne | jest |
System ogrzewania | brak |
TEM2 (ros. TЭM2) – ciężka manewrowa lokomotywa spalinowa, eksploatowana m.in. na PKP (oznaczenie na PKP SM48), ale także przez przewoźników prywatnych w Polsce i na kolejach krajów byłego ZSRR, a także Kuby. Produkowana seryjnie od 1967 roku w Briańsku i Woroszyłowgradzie (Ługańsku) w ZSRR.
Galeria
Lokomotywa TEM2-051 należąca do Rail Polska.
Zmodernizowana TEM2UM-764 należąca do firmy ADY.
Źródła
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą TEM2. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.