Edytujesz Tabor:Lw-00096

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
|Stan=W trakcie remontu
 
|Producent=FAUR
 
 
|Typ=L45H
 
|Typ=L45H
 
|Numer=20567
 
|Numer=20567
 +
|Grafika=Lxd2-352-karb.jpg
 +
|Opis grafiki=Lxd2-352 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy
 
|Rok produkcji=1967
 
|Rok produkcji=1967
 +
|Stan=W trakcie remontu
 
|Rok odstawienia=2014
 
|Rok odstawienia=2014
 
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-352
 
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-352
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
|Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb
 
 
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
 
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
|Ostatni kraj=Polska
+
|Ostatni typ silnika=Maybach
 +
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
 
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
 
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
 
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia
 
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
 
 
|Uwagi=Brak prądnicy tachometrycznej, silnik z Lxd2-372
 
|Uwagi=Brak prądnicy tachometrycznej, silnik z Lxd2-372
|Opis=* Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce.  W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372.  Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe.  Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną.
+
|Opis=Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce.  W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372.  Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe.  Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną.
* 11 października 1991 na szlaku Gliwice Wąskotorowe - Trynek o godzinie 14.52 pociąg prowadzony tą lokomotywą najechał na przejeździe na samochód dostawczy marki "Żuk". Brak informacji o tym, czy lokomotywa została uszkodzona<ref>[[Biblioteka:A-04531]]</ref>
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Rudy|1968|1990}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1990|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-352|1968|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1967|nadal}}
 
|Grafika=Lxd2-352-karb.jpg
 
|Opis grafiki=Lxd2-352 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy
 
 
|Foto1=Lxd2-352-lxd2-364-karb.jpg
 
|Foto1=Lxd2-352-lxd2-364-karb.jpg
 
|Opis1=Lxd2-352 i Lxd2-364 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy
 
|Opis1=Lxd2-352 i Lxd2-364 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy
 
|Foto2=DSC02004bm3.JPG
 
|Foto2=DSC02004bm3.JPG
 
|Opis2=Lxd2-352 z pociągiem pasażerskim na przystanku osobowym Miasteczko Śląskie Zalew
 
|Opis2=Lxd2-352 z pociągiem pasażerskim na przystanku osobowym Miasteczko Śląskie Zalew
 +
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1967|nadal}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-352|1968|nadal}}
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Rudy|1968|1990}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1990|nadal}}
 
}}
 
}}
 
[[Kategoria:L45H]]
 
[[Kategoria:L45H]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)