Edytujesz Tabor:Lw-00096

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
{{Lw metryka pojazdu
+
{{Przebieg służby Infobox
|Stan=W trakcie remontu
+
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]
|Producent=FAUR
+
|numer_seryjny_pojazdu    = 20567
|Typ=L45H
+
|grafika                  = [[Plik:Lxd2-352-karb.jpg|290px]]
|Numer=20567
+
|rok_produkcji            = 1967
|Rok produkcji=1967
+
|stan                    = sprawny
|Rok odstawienia=2014
+
|rok_odstawienia          =
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-352
+
|rok_złomowania          =
|Ostatni rozstaw=785 mm
+
|obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lxd2|Lxd2]]-352
|Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb
+
|obecne_stacjonowanie    = [[Bytom Karb Wąskotorowy]]
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
+
|typ_silnika              = Maybach
|Ostatni kraj=Polska
+
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
+
|2_rozstaw                =
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia
+
|2_rozstaw_rok            =
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
+
|3_rozstaw                =
|Uwagi=Brak prądnicy tachometrycznej, silnik z Lxd2-372
+
|3_rozstaw_rok            =
|Opis=* Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372. Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe. Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną.
+
|4_rozstaw                =
* 11 października 1991 na szlaku Gliwice Wąskotorowe - Trynek o godzinie 14.52 pociąg prowadzony tą lokomotywą najechał na przejeździe na samochód dostawczy marki "Żuk". Brak informacji o tym, czy lokomotywa została uszkodzona<ref>[[Biblioteka:A-04531]]</ref>
+
|4_rozstaw_rok            =
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Rudy|1968|1990}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1990|nadal}}
+
|5_rozstaw                =
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-352|1968|nadal}}
+
|5_rozstaw_rok            =
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1967|nadal}}
+
  |1_stacjonowanie          = Rudy
|Grafika=Lxd2-352-karb.jpg
+
  |1_okres_stacjonowania    = 1968 - 1990
|Opis grafiki=Lxd2-352 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy
+
  |2_stacjonowanie          = Bytom Karb Wąskotorowy
|Foto1=Lxd2-352-lxd2-364-karb.jpg
+
|2_okres_stacjonowania    = od 1990<ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref>
|Opis1=Lxd2-352 i Lxd2-364 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy
+
|3_stacjonowanie          =
|Foto2=DSC02004bm3.JPG
+
|3_okres_stacjonowania    =
|Opis2=Lxd2-352 z pociągiem pasażerskim na przystanku osobowym Miasteczko Śląskie Zalew
+
|4_stacjonowanie          =
 +
|4_okres_stacjonowania    =
 +
|5_stacjonowanie          =
 +
|5_okres_stacjonowania    =
 +
|6_stacjonowanie          =
 +
|6_okres_stacjonowania    =
 +
|7_stacjonowanie          =
 +
|7_okres_stacjonowania    =
 +
|8_stacjonowanie          =
 +
|8_okres_stacjonowania    =
 +
|9_stacjonowanie          =
 +
|9_okres_stacjonowania    =
 +
|10_stacjonowanie        =
 +
|10_okres_stacjonowania  =
 +
|1_oznaczenie            = [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lxd2|Lxd2]]-352
 +
|1_rok                    = 1968 <ref>W początkowym okresie eksploatacji lokomotywa była nosiła oznaczenie fabryczne, dokładna data nadania numerów taborowych nie jest znana</ref>
 +
|2_oznaczenie            =
 +
|2_rok                    =
 +
|3_oznaczenie            =
 +
|3_rok                    =
 +
|4_oznaczenie            =
 +
|4_rok                    =
 +
|5_oznaczenie            =
 +
|5_rok                    =
 +
|6_oznaczenie            =
 +
|6_rok                    =
 +
|7_oznaczenie            =
 +
|7_rok                    =
 +
|8_oznaczenie            =
 +
|8_rok                    =
 +
|9_oznaczenie            =
 +
|9_rok                    =
 +
|10_oznaczenie            =
 +
|10_rok                  =
 +
|uwagi                    =
 
}}
 
}}
 +
 +
Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. <br>
 +
W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372. <br>
 +
Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe.
 +
 +
 +
<gallery widths=230 heights=180 perrow=2 caption="">
 +
Plik:Lxd2-352-lxd2-364-karb.jpg|Lxd2-352 i Lxd2-364 na stacji Bytom Karb Waskotorowy.
 +
Plik:DSC02004bm3.JPG|Miasteczko Śląskie Zalew - Lxd2-352 z wynajętym pociągiem turystycznym.
 +
</gallery>
 +
{{clear}}
 +
 +
{{Clear}}
 +
<br><br><br>
 +
{{Powrót}}
 +
==Przypisy==
 +
<references/>
 
[[Kategoria:L45H]]
 
[[Kategoria:L45H]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)