Tabor:Lw-00096: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(nowy szablon podstrony egzemplarza)
Linia 1: Linia 1:
 +
{{Lw testowy2
 +
|Typ=L45H
 +
|Numer=20567
 +
|Rok produkcji=1967
 +
|Stan=W trakcie remontu
 +
|Rok odstawienia=2014
 +
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-352
 +
|Ostatni rozstaw=785 mm
 +
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
 +
|Ostatni typ silnika=Maybach
 +
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
 +
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
 +
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia
 +
|Uwagi=Brak prądnicy tachometrycznej, silnik z Lxd2-372
 +
|Opis=Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce.  W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372.  Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe.  Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną.
 +
|Grafika=Lxd2-352-karb.jpg
 +
|Foto1=Lxd2-352-lxd2-364-karb.jpg
 +
|Foto2=DSC02004bm3.JPG
 +
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1967|nadal}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-352|1968|nadal}}
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Rudy|1968|1990}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1990|nadal}}
 +
}}
 
{{Lw testowy1
 
{{Lw testowy1
 
|typ=L45H
 
|typ=L45H

Wersja z 00:01, 24 maj 2017

Szablon:Lw testowy2 Szablon:Lw testowy1

L45H 20567
Lxd2-352-karb.jpg
Rok produkcji 1967
Stan w trakcie remontu


Obecne oznaczenie Lxd2-352
Miejsce obecnego stacjonowania Bytom Karb Wąskotorowy
Obecny (ostatni) typ silnika Maybach
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1967



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Rudy 1968 - 1990
Bytom Karb Wąskotorowy od 1990[1]





Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
Lxd2-352 1968 [2]





'


Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce.
W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372.
Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe.

Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną.








Przypisy

  1. Serwis tabor.wask.pl
  2. W początkowym okresie eksploatacji lokomotywa była nosiła oznaczenie fabryczne, dokładna data nadania numerów taborowych nie jest znana