Tabor:Lw-00096: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(rozwinięcie artykułu)
m (plus kraj)
 
(Nie pokazano 30 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Przebieg służby Infobox
+
{{Lw metryka pojazdu
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]
+
|Stan=W trakcie remontu
|numer_seryjny_pojazdu    = 20567
+
|Producent=FAUR
|grafika                  =
+
|Typ=L45H
|rok_produkcji            = 1967
+
|Numer=20567
|stan                    = sprawny
+
|Rok produkcji=1967
|rok_odstawienia          =
+
|Rok odstawienia=2014
|rok_złomowania          =
+
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-352
|obecne_oznaczenie        = [[Lxd2]]-352
+
|Ostatni rozstaw=785 mm
|obecne_stacjonowanie    = [[Bytom Karb Wąskotorowy]]
+
|Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
+
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
|2_rozstaw                =
+
|Ostatni kraj=Polska
|2_rozstaw_rok            =
+
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
|3_rozstaw                =
+
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia
|3_rozstaw_rok            =
+
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
|4_rozstaw                =
+
|Uwagi=Brak prądnicy tachometrycznej, silnik z Lxd2-372
|4_rozstaw_rok            =
+
|Opis=* Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372. Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe. Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną.
|5_rozstaw                =
+
* 11 października 1991 na szlaku Gliwice Wąskotorowe - Trynek o godzinie 14.52 pociąg prowadzony tą lokomotywą najechał na przejeździe na samochód dostawczy marki "Żuk". Brak informacji o tym, czy lokomotywa została uszkodzona<ref>[[Biblioteka:A-04531]]</ref>
|5_rozstaw_rok            =
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Rudy|1968|1990}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1990|nadal}}
  |1_stacjonowanie          = Rudy
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-352|1968|nadal}}
  |1_okres_stacjonowania    = 1968 - 1990
+
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1967|nadal}}
  |2_stacjonowanie          = Bytom Karb Wąskotorowy
+
|Grafika=Lxd2-352-karb.jpg
|2_okres_stacjonowania    = od 1990<ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref>
+
|Opis grafiki=Lxd2-352 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy
|3_stacjonowanie          =  
+
|Foto1=Lxd2-352-lxd2-364-karb.jpg
|3_okres_stacjonowania    =
+
|Opis1=Lxd2-352 i Lxd2-364 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy
|4_stacjonowanie          =
+
|Foto2=DSC02004bm3.JPG
|4_okres_stacjonowania    =
+
|Opis2=Lxd2-352 z pociągiem pasażerskim na przystanku osobowym Miasteczko Śląskie Zalew
|5_stacjonowanie          =
 
|5_okres_stacjonowania    =
 
|6_stacjonowanie          =
 
|6_okres_stacjonowania    =
 
|7_stacjonowanie          =
 
|7_okres_stacjonowania    =
 
|8_stacjonowanie          =
 
|8_okres_stacjonowania    =
 
|9_stacjonowanie          =
 
|9_okres_stacjonowania    =
 
|10_stacjonowanie        =
 
|10_okres_stacjonowania  =
 
|1_oznaczenie            = Lxd2-352
 
|1_rok                    = 1968 <ref>W początkowym okresie eksploatacji lokomotywa była nosiła oznaczenie fabryczne, dokładna data nadania numerów taborowych nie jest znana</ref>
 
|2_oznaczenie            =
 
|2_rok                    =
 
|3_oznaczenie            =
 
|3_rok                    =
 
|4_oznaczenie            =
 
|4_rok                    =
 
|5_oznaczenie            =
 
|5_rok                    =
 
|6_oznaczenie            =
 
|6_rok                    =
 
|7_oznaczenie            =
 
|7_rok                    =
 
|8_oznaczenie            =
 
|8_rok                    =
 
|9_oznaczenie            =
 
|9_rok                    =
 
|10_oznaczenie            =
 
|10_rok                  =
 
|uwagi                    =
 
 
}}
 
}}
 
+
[[Kategoria:L45H]]
 
+
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]
Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. <br>
 
W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (niebył on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372. <br>
 
Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe.
 
[[Plik:Lxd2-352-karb.jpg|thumb|left|Lxd2-352 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy]]
 
 
 
{{Clear}}
 
==Przypisy==
 
<references/>
 

Aktualna wersja na dzień 20:19, 20 kwi 2020


<<< L45H

L45H 20567

Stan: w trakcie remontu

Lxd2-352-karb.jpg

Lxd2-352 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy

Rok produkcji

1967

Producent

FAUR

Stan

W trakcie remontu

Rok odstawienia

2014

Aktualne oznaczenie

Lxd2-352

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Bytom Karb Wąskotorowy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Maybach MB 836 Bb

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe

Użytkownik

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

Właściciel

Urząd Miasta Bytomia

Stacjonowanie

Rudy 1968 - 1990
Bytom Karb Wąskotorowy 1990 - nadal

Rozstaw

785 mm 1967 - nadal

Oznaczenie

Lxd2-352 1968 - nadal

Dodatkowe informacje

Brak prądnicy tachometrycznej, silnik z Lxd2-372

Szczegółowy opis i uwagi

  • Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372. Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe. Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną.
  • 11 października 1991 na szlaku Gliwice Wąskotorowe - Trynek o godzinie 14.52 pociąg prowadzony tą lokomotywą najechał na przejeździe na samochód dostawczy marki "Żuk". Brak informacji o tym, czy lokomotywa została uszkodzona[1]

Galeria