Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 13: Linia 13:
 
|Właściciel=UM Kuźnia Raciborska
 
|Właściciel=UM Kuźnia Raciborska
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Kolej Wąskotorowa w Rudach
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Kolej Wąskotorowa w Rudach
|Uwagi=-Lokomotywa posiadała bufory przemysłowe zastąpione na zwykłe prostokątne pod koniec 2021 roku </br>
+
|Uwagi=-2012r. Lokomotywa przywieziona do Rud z Huty Pokój w Rudzie Śląskiej </br>
 +
-2021r. Naprawa główna silnika oraz elementów sterowania. </br>
 +
-2021r. Wymiana zderzaka przemysłowego na 2 prostokątne z lok. Lxd2-354 </br>
 
-09.07.2023r. Lokomotywa doznała usterki przekładni podczas prowadzenia ostatniego tego dnia pociągu do Stanicy. Oczekuje naprawy głównej.
 
-09.07.2023r. Lokomotywa doznała usterki przekładni podczas prowadzenia ostatniego tego dnia pociągu do Stanicy. Oczekuje naprawy głównej.
 
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
 
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
Linia 19: Linia 21:
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
  
Lokomotywa od roku 2020 przechodziła remont silnika, który został zakończony w 2021r. W przyszłości ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów turystycznych i specjalnych.
+
Lokomotywa od roku 2020 przechodziła remont silnika, który został zakończony w 2021r.
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}}

Wersja z 19:11, 23 sty 2024


<<< L45H

L45H 24324

Stan: odstawiona

Lxd2-08.jpg

Lxd2-08 podczas postoju przed wyjazdem z pociągiem turystycznym w stronę Stanicy. Rudy 15.05.2022

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

Odstawiona


Aktualne oznaczenie

HP-Lxd2-08

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Rudy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Kolej Wąskotorowa w Rudach

Użytkownik

Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Właściciel

UM Kuźnia Raciborska

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - nadal

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-08 1981 - nadal

Dodatkowe informacje

-2012r. Lokomotywa przywieziona do Rud z Huty Pokój w Rudzie Śląskiej
-2021r. Naprawa główna silnika oraz elementów sterowania.
-2021r. Wymiana zderzaka przemysłowego na 2 prostokątne z lok. Lxd2-354
-09.07.2023r. Lokomotywa doznała usterki przekładni podczas prowadzenia ostatniego tego dnia pociągu do Stanicy. Oczekuje naprawy głównej.

Szczegółowy opis i uwagi

Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. Lokomotywa od roku 2020 przechodziła remont silnika, który został zakończony w 2021r.

Galeria

Źródła