Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (Dodanie zdjęcia.)
Linia 36: Linia 36:
 
|Foto6=HP-Lxd2-08.jpg
 
|Foto6=HP-Lxd2-08.jpg
 
|Opis6=HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach 2016
 
|Opis6=HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach 2016
 +
|Foto7=Lxd2-08 z pociągiem pasażerskim.jpg
 +
|Opis7=HP-Lxd2-08 z pociągiem pasażerskim wjeżdża w peron stacji Rudy.
 
}}
 
}}

Wersja z 11:04, 22 sty 2023


<<< L45H

L45H 24324

Stan: sprawna

Lxd2-08.jpg

Lxd2-08 podczas postoju przed wyjazdem z pociągiem turystycznym w stronę Stanicy. Rudy 15.05.2022

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

HP-Lxd2-08

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Rudy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Użytkownik

Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Właściciel

UM Kuźnia Raciborska

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - nadal

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-08 1981 - nadal

Dodatkowe informacje

Lokomotywa posiadała bufory przemysłowe zastąpione na zwykłe prostokątne pod koniec 2021 roku

Szczegółowy opis i uwagi

Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. Lokomotywa od roku 2020 przechodziła remont silnika, który został zakończony w 2021r. W przyszłości ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów turystycznych i specjalnych.

Galeria

Źródła