Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(aktualizacja)
(lepsze zdjęcie i drobne)
 
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Przebieg służby Infobox
+
{{Lw metryka pojazdu
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]
+
|Stan=Sprawna
|numer_seryjny_pojazdu    = 24327
+
|Producent=FAUR
|grafika                  = [[Plik:Lxd2-hp-11-08-1.jpg|290px]]
+
|Typ=L45H
|rok_produkcji            = 1981
+
|Numer=24327
|stan                    = sprawny
+
|Rok produkcji=1981
|rok_odstawienia          =
+
|Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2-11
|rok_złomowania          =
+
|Ostatni rozstaw=785 mm
|obecne_oznaczenie        = HP-[[Lxd2]]-11
+
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
|obecne_stacjonowanie    = [[Rudy]]
+
|Ostatnie stacjonowanie=MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf
|typ_silnika              = Henschel
+
|Ostatni kraj=Niemcy
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
+
|Uwagi=Bordowa z żółtym pasem
|2_rozstaw                =
+
|Opis=* W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech<ref>[https://bimmelbahn-forum.de/forum/index.php?thread%2F14291-malowa-neuer-arbeitsvorrat-an-lxd2%2F&pageNo=1 Fotorelacja na stronie Bimmelbahn-Forum]</ref>
|2_rozstaw_rok            =
+
* Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud
|3_rozstaw                =
+
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
|3_rozstaw_rok            =
 
|4_rozstaw                =
 
|4_rozstaw_rok            =
 
|5_rozstaw                =
 
|5_rozstaw_rok            =
 
|1_stacjonowanie          = Huta Pokój
 
|1_okres_stacjonowania    = 1981-2012 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref>
 
|2_stacjonowanie          = Rudy
 
|2_okres_stacjonowania    = od 2012.01
 
|3_stacjonowanie          =
 
|3_okres_stacjonowania    =
 
|4_stacjonowanie          =
 
|4_okres_stacjonowania    =
 
|5_stacjonowanie          =
 
|5_okres_stacjonowania    =
 
|6_stacjonowanie          =
 
|6_okres_stacjonowania    =
 
|7_stacjonowanie          =
 
|7_okres_stacjonowania    =
 
|8_stacjonowanie          =
 
|8_okres_stacjonowania    =
 
|9_stacjonowanie          =
 
|9_okres_stacjonowania    =
 
|10_stacjonowanie        =
 
|10_okres_stacjonowania  =
 
|1_oznaczenie            = HP-Lxd2-11
 
|1_rok                    = 1981
 
|2_oznaczenie            =
 
|2_rok                    =
 
|3_oznaczenie            =
 
|3_rok                    =
 
|4_oznaczenie            =
 
|4_rok                    =
 
|5_oznaczenie            =
 
|5_rok                    =
 
|6_oznaczenie            =
 
|6_rok                    =
 
|7_oznaczenie            =
 
|7_rok                    =
 
|8_oznaczenie            =
 
|8_rok                    =
 
|9_oznaczenie            =
 
|9_rok                    =
 
|10_oznaczenie            =
 
|10_rok                  =
 
|uwagi                    =
 
}}
 
  
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.  
+
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
 +
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna.
  
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.<br>
+
Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie była eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. <br>
+
*Wg <ref>[https://www.youtube.com/watch?v=nrL-EP7zLXk Materiał Kolejwizji na temat naprawy tej lokomotywy 13:40]</ref> lokomotywa po remoncie w zakładzie MaLoWa ma trafić na kolej na wyspie St Kitts na Karaibach.
 
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|b/d|2019}}{{Lw stacjonowanie|MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf|2019|nadal}}{{Lw stacjonowanie|St Kitts|b/d|b/d}}
 
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-11|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-11|2014|nadal}}
[[Plik:Lxd2-hp-11-08.jpg|thumb|left]]
+
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
 
+
|Grafika=Kolej parkowa w Parku Śląskim Lxd2.JPG
 
+
|Opis grafiki=2014
{{Clear}}
+
|Foto1=Lxd2-hp-11-08.jpg
<br><br><br>
+
|Opis1=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej
{{Powrót}}
+
|Foto2=Lxd2-hp-11-08-1.jpg
==Przypisy==
+
|Opis2=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej
<references/>
+
}}
 
 
[[Kategoria:L45H]]
 

Aktualna wersja na dzień 15:40, 22 sie 2021


<<< L45H

L45H 24327

Stan: sprawna

Kolej parkowa w Parku Śląskim Lxd2.JPG

2014

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

PKW-Lxd2-11

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf

Kraj stacjonowania

Niemcy

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - 2014
Chorzów 2014 - b/d
Rudy b/d - 2019
MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf 2019 - nadal
St Kitts b/d - b/d

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-11 1981 - 2014
PKW-Lxd2-11 2014 - nadal

Dodatkowe informacje

Bordowa z żółtym pasem

Szczegółowy opis i uwagi

  • W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech[1]
  • Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna. Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie była eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.
  • Wg [2] lokomotywa po remoncie w zakładzie MaLoWa ma trafić na kolej na wyspie St Kitts na Karaibach.

Galeria