Edytujesz Tabor:Lw-00250

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 14: Linia 14:
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
 
|Opis=* W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcji Kolei Dojazdowych]] maszyna pozostała własnością [[Polskie Koleje Państwowe|Polskich Kolei Państwowych]]. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania.
 
|Opis=* W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcji Kolei Dojazdowych]] maszyna pozostała własnością [[Polskie Koleje Państwowe|Polskich Kolei Państwowych]]. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania.
* Wg informacji zawartych w "Stalowych Szlakach" nr 1/1991 w roku 1991 tabliczkę fabryczną z numerem fabrycznym 24511 można było znaleźć też na lokomotywie Lxd2-252 stacjonującej wówczas w Sompolnie. Podmiana tablicy miała miejsce, jak można przypuszczać, podczas naprawy lokomotywy w ZNTK<ref>[[Biblioteka:A-04479]]</ref>
+
* Wg informacji zawartych w "Stalowych Szlakach" nr 1/1991 w roku 1991 tabliczkę fabryczną z tym numerem można było znaleźć też na lokomotywie Lxd2-252 stacjonującej wówczas w Sompolnie. Podmiana tablicy miała miejsce, jak można przypuszczać, podczas naprawy lokomotywy w ZNTK<ref>[[Biblioteka:A-04479]]</ref>
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1982|1995}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1995|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1982|1995}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1995|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-375|1982|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-375|1982|nadal}}

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)