Tabor:Lw-00277: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(dodanie zdjęć)
m (zamienił w treści „<div style="position:relative; left:20%; text-align:center; width: 60%; border: 2px solid rgb(51, 153, 0); background-color: rgb(153, 255, 153); padding-top: 10px; padding-bottom: 5px; font-size: 150%;float:center;"> [[Specjalna:Re)
Linia 76: Linia 76:
 
{{Clear}}
 
{{Clear}}
 
<br><br><br>
 
<br><br><br>
{{Powrót}}
+
  
  

Wersja z 04:30, 9 mar 2016

L45H 24845
Lxd2-476.jpg
Rok produkcji 1983
Stan sprawny


Obecne oznaczenie Lxd2-476
Miejsce obecnego stacjonowania Koszalin Wąskotorowy
Obecny (ostatni) typ silnika Henschel
Szerokość toru
Szerokość Od roku
1000 mm 1983



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Ińsko 1984-1985
Białogard Wąskotorowy 1985-1988
Gryfice Wąskotorowe 1988-1988
Dobra Nowogardzkie[1] 1988-2009
Koszalin Wąskotorowy od 2009



Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
Lxd2-476 1984





'



Od roku 2009 maszyna ta jest eksploatowana na Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej na mocy umowy użyczenia zawartej pomiędzy Polskimi Kolejami Państwowymi SA a Gminą Manowo. W dniu 30 stycznie 2013 zarząd Polskich Kolei Państwowych podjął uchwałę w sprawie przekazania Gminie Manowo 25 sztuk taboru stacjonujących jeszcze w lokomotywowni w Dobrach Nowogardzkich. Umowa ta obejmuje także lokomotywę Lxd2-476[2].

Pomimo faktu, że lokomotywa ta była oddana w użytkowanie Gminy Manowo, nadal stanowiła ona własność PKP S.A., które dnia 19.03.2014 wystawiły ją na sprzedaż w drodze przetargu w ramach postępowania przetargowego nr 2014-0156202: "Sprzedaż 163 szt taboru kolejowego ewidencjowanego w PKP S.A. Oddziałach Gospodarowania Nieruchomościami w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu". Lokomotywa została zakupiona przez Towarzystwo Przyjaciół Koszalińskiej Wąskotorówki.[3].






Przypisy