Tabor:Lw-00280: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(zdjęcie)
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
 +
|Stan=Złom
 +
|Producent=FAUR
 
|Typ=L45H
 
|Typ=L45H
 
|Numer=24849
 
|Numer=24849
|Producent=FAUR
 
 
|Rok produkcji=1983
 
|Rok produkcji=1983
|Grafika=Obraz137am.jpg
 
|Stan=Wrak
 
 
|Rok odstawienia=2001
 
|Rok odstawienia=2001
 
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-249
 
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-249
 
|Ostatni rozstaw=750 mm
 
|Ostatni rozstaw=750 mm
 +
|Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb
 
|Ostatnie stacjonowanie=Rogów Towarowy Wąskotorowy
 
|Ostatnie stacjonowanie=Rogów Towarowy Wąskotorowy
|Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb
+
|Ostatni kraj=Polska
 
|Kolej=Rogowska Kolej Dojazdowa
 
|Kolej=Rogowska Kolej Dojazdowa
|Opis=Lokomotywa typu [[L45H]] o numerze fabrycznym '''24849''' została wyprodukowana dla [[PKP]] w roku 1983. Nadano jej oznaczenie '''Lxd2-249'''. Została przydzielona do pracy na [[Kolej Rogowska|Rogowskiej Kolei Dojazdowej]], gdzie stacjonuje nieprzerwanie aż do chwili obecnej. Jako jedyna ze znajdujących się obecnie w Rogowie lokomotyw tego typu nie została poddana modernizacji przez wymianę jednostki napędowej i ma jeszcze oryginalny silnik Maybach. Została odstawiona w roku 2001, gdy PKP zawiesiło swoją działalność na kolejach dojazdowych. Nie została jednak przekazana nowemu zarządcy kolei, przez co pozostała bez opieki. W konsekwencji lokomotywa jest obecnie w znacznym stopniu niekompletna.
+
|Opis=Lokomotywa typu [[L45H]] o numerze fabrycznym '''24849''' została wyprodukowana dla [[PKP]] w roku 1983. Nadano jej oznaczenie '''Lxd2-249'''. Została przydzielona do pracy na [[Kolej Rogowska|Rogowskiej Kolei Dojazdowej]], gdzie stacjonowała nieprzerwanie aż do 2023r, kiedy została skasowana. Jako jedyna ze znajdujących się do tego momentu w Rogowie lokomotyw tego typu nie została poddana modernizacji przez wymianę jednostki napędowej posiadając silnik Maybach. Została odstawiona w roku 2001, gdy PKP zawiesiło swoją działalność na kolejach dojazdowych. Nie została jednak przekazana nowemu zarządcy kolei, przez co pozostała bez opieki. W konsekwencji lokomotywa została w znacznym stopniu zdekompletowana stając się powoli wrakiem. W 2023 Zakład Nieruchomości PKP, będący nadal właścicielem maszyny, sprzedał ją na organizowanym przez siebie przetargu firmie zajmującej się obrotem złomem. Lokomotywa została fizycznie zlikwidowana 07.07.2023r.  
|Rozstaw={{Lw rozstaw|750 mm|1983|nadal}}
+
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-249|1984|nadal}}
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Rogów Towarowy Wąskotorowy|1984|2023}}
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Rogów Towarowy Wąskotorowy|1984|nadal}}
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-249|1984|2023}}
 +
|Rozstaw={{Lw rozstaw|750 mm|1983|2023}}
 +
|Grafika=Lxd2-249.jpg
 +
|Foto1=Rog.lxd2.jpg
 +
|Foto2=Obraz137am.jpg
 +
|Opis1=Przód Lxd2-249 w tragicznym stanie. 3.05.2021 Fot. Mikołaj Łuszczyński
 +
|Opis2=Wrak lokomotywy Lxd2-249 typu L45H na stacji Rogów Towarowy Wąskotorowy, 02.05.2007.
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 20:22, 11 lip 2023


<<< L45H

L45H 24849

Stan: złom

Lxd2-249.jpg

Rok produkcji

1983

Producent

FAUR

Stan

Złom

Rok odstawienia

2001

Ostatnie oznaczenie

Lxd2-249

Ostatni rozstaw

750 mm

Ostatnie miejsce stacjonowania

Rogów Towarowy Wąskotorowy

Kraj stacjonowania

Polska

Ostatni typ silnika

Maybach MB 836 Bb

Stacjonowanie

Rogów Towarowy Wąskotorowy 1984 - 2023

Rozstaw

750 mm 1983 - 2023

Oznaczenie

Lxd2-249 1984 - 2023

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 24849 została wyprodukowana dla PKP w roku 1983. Nadano jej oznaczenie Lxd2-249. Została przydzielona do pracy na Rogowskiej Kolei Dojazdowej, gdzie stacjonowała nieprzerwanie aż do 2023r, kiedy została skasowana. Jako jedyna ze znajdujących się do tego momentu w Rogowie lokomotyw tego typu nie została poddana modernizacji przez wymianę jednostki napędowej posiadając silnik Maybach. Została odstawiona w roku 2001, gdy PKP zawiesiło swoją działalność na kolejach dojazdowych. Nie została jednak przekazana nowemu zarządcy kolei, przez co pozostała bez opieki. W konsekwencji lokomotywa została w znacznym stopniu zdekompletowana stając się powoli wrakiem. W 2023 Zakład Nieruchomości PKP, będący nadal właścicielem maszyny, sprzedał ją na organizowanym przez siebie przetargu firmie zajmującej się obrotem złomem. Lokomotywa została fizycznie zlikwidowana 07.07.2023r.

Galeria

Źródła