Edytujesz Tabor:Lw-00353
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
− | |||
− | |||
|Typ=WLs150 | |Typ=WLs150 | ||
|Numer=7208 | |Numer=7208 | ||
|Rok produkcji=1966 | |Rok produkcji=1966 | ||
+ | |Grafika=DSC07994am.JPG | ||
+ | |Stan=Sprawna | ||
|Ostatnie oznaczenie=Lyd1-226 | |Ostatnie oznaczenie=Lyd1-226 | ||
|Ostatni rozstaw=750 mm | |Ostatni rozstaw=750 mm | ||
+ | |Ostatnie stacjonowanie=Sochaczew | ||
|Ostatni typ silnika=Wola SDSR150 | |Ostatni typ silnika=Wola SDSR150 | ||
− | | | + | |Kolej=Sochaczewska Kolej Wąskotorowa |
|Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
|Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
− | + | |Opis=Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne. | |
− | |Opis= | + | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1966|1968}}{{Lw rozstaw|750 mm|1968|nadal}} |
− | Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne. | + | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs150-7208|1966|1968}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-226|1968|nadal}} |
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu|1966|1968}}{{Lw stacjonowanie|Huta Cynku Miasteczko Śląskie|1968|1968}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1968|1974}}{{Lw stacjonowanie|Karczmiska|1974|1978}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1978|1985}}{{Lw stacjonowanie|Sochaczew|1985|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu|1966|1968}}{{Lw stacjonowanie|Huta Cynku Miasteczko Śląskie|1968|1968}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1968|1974}}{{Lw stacjonowanie|Karczmiska|1974|1978}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1978|1985}}{{Lw stacjonowanie|Sochaczew|1985|nadal}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
+ | {{Przebieg służby Infobox | ||
+ | |typ_fabryczny_pojazdu = [[WLs150]] | ||
+ | |numer_seryjny_pojazdu = 7208 | ||
+ | |grafika = [[Plik:DSC07994am.JPG|290px]] | ||
+ | |rok_produkcji = 1966 | ||
+ | |stan = sprawny | ||
+ | |rok_odstawienia = | ||
+ | |rok_złomowania = | ||
+ | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226 | ||
+ | |obecne_stacjonowanie = [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW Sochaczew]] | ||
+ | |typ_silnika = [[silnik 5DSR150|5DSR150]] Wola | ||
+ | |1_rozstaw_fabryczny = 785mm | ||
+ | |2_rozstaw = 750mm | ||
+ | |2_rozstaw_rok = 1968 | ||
+ | |3_rozstaw = | ||
+ | |3_rozstaw_rok = | ||
+ | |4_rozstaw = | ||
+ | |4_rozstaw_rok = | ||
+ | |5_rozstaw = | ||
+ | |5_rozstaw_rok = | ||
+ | |1_stacjonowanie = Boruszowickie Zakłady Papiernicze, Boruszowice | ||
+ | |1_okres_stacjonowania = 1966-ok.1968*** | ||
+ | |2_stacjonowanie = Huty Cynku Miasteczko Śląskie | ||
+ | |2_okres_stacjonowania = ok.1968*** | ||
+ | |3_stacjonowanie = Kazimierza Wielka | ||
+ | |3_okres_stacjonowania = 1968-1974 | ||
+ | |4_stacjonowanie = Karczmiska | ||
+ | |4_okres_stacjonowania = 1974-1978 | ||
+ | |5_stacjonowanie = Kazimierza Wielka | ||
+ | |5_okres_stacjonowania = 1978-1985 | ||
+ | |6_stacjonowanie = [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW Sochaczew]] | ||
+ | |6_okres_stacjonowania = od 1985 | ||
+ | |7_stacjonowanie = | ||
+ | |7_okres_stacjonowania = | ||
+ | |8_stacjonowanie = | ||
+ | |8_okres_stacjonowania = | ||
+ | |9_stacjonowanie = | ||
+ | |9_okres_stacjonowania = | ||
+ | |10_stacjonowanie = | ||
+ | |10_okres_stacjonowania = | ||
+ | |1_oznaczenie = [[WLs150]]-7208 (?) | ||
+ | |1_rok = 1966-1968 | ||
+ | |2_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226 | ||
+ | |2_rok = od 1968 | ||
+ | |3_oznaczenie = | ||
+ | |3_rok = | ||
+ | |4_oznaczenie = | ||
+ | |4_rok = | ||
+ | |5_oznaczenie = | ||
+ | |5_rok = | ||
+ | |6_oznaczenie = | ||
+ | |6_rok = | ||
+ | |7_oznaczenie = | ||
+ | |7_rok = | ||
+ | |8_oznaczenie = | ||
+ | |8_rok = | ||
+ | |9_oznaczenie | ||
+ | |9_rok = | ||
+ | |10_oznaczenie = | ||
+ | |10_rok = | ||
+ | |uwagi = | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]. | ||
+ | |||
+ | [[Plik:AA001cm.jpg|thumb|left|290px|20.07.2002 - [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226 w [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW w Sochaczewie]]]]. | ||
+ | {{Clear}} | ||
+ | |||
+ | == Źródła == | ||
+ | * http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50818 | ||
+ | **http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html | ||
+ | ***Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kategoria:WLs150]] |