Tabor:Lw-00353: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(nowy szablon podstrony egzemplarza)
m (PawBot przeniósł stronę XTabor:Lw-00353 na Tabor:Lw-00353, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Robot przygotowuje aktualizacje oprogramowania)
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
 +
|Stan=Sprawna
 +
|Producent=Fablok
 
|Typ=WLs150
 
|Typ=WLs150
 
|Numer=7208
 
|Numer=7208
 
|Rok produkcji=1966
 
|Rok produkcji=1966
|Grafika=DSC07994am.JPG
 
|Stan=Sprawna
 
 
|Ostatnie oznaczenie=Lyd1-226
 
|Ostatnie oznaczenie=Lyd1-226
 
|Ostatni rozstaw=750 mm
 
|Ostatni rozstaw=750 mm
|Ostatnie stacjonowanie=Sochaczew
 
 
|Ostatni typ silnika=Wola SDSR150
 
|Ostatni typ silnika=Wola SDSR150
|Kolej=Sochaczewska Kolej Wąskotorowa
+
|Ostatnie stacjonowanie=Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
 
|Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
 
|Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
 
|Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
 
|Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
|Opis=Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne.
+
|Kolej=Sochaczewska Kolej Wąskotorowa
 +
|Opis=Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]<ref>http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html</ref><ref>Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)</ref>.<br/><br/>
 +
Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne.
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu|1966|1968}}{{Lw stacjonowanie|Huta Cynku Miasteczko Śląskie|1968|1968}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1968|1974}}{{Lw stacjonowanie|Karczmiska|1974|1978}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1978|1985}}{{Lw stacjonowanie|Sochaczew|1985|nadal}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs150-7208|1966|1968}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-226|1968|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1966|1968}}{{Lw rozstaw|750 mm|1968|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1966|1968}}{{Lw rozstaw|750 mm|1968|nadal}}
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs150-7208|1966|1968}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-226|1968|nadal}}
+
|Grafika=DSC07994am.JPG
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu|1966|1968}}{{Lw stacjonowanie|Huta Cynku Miasteczko Śląskie|1968|1968}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1968|1974}}{{Lw stacjonowanie|Karczmiska|1974|1978}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1978|1985}}{{Lw stacjonowanie|Sochaczew|1985|nadal}}
 
}}
 
{{Przebieg służby Infobox
 
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[WLs150]]
 
|numer_seryjny_pojazdu    = 7208
 
|grafika                  = [[Plik:DSC07994am.JPG|290px]]
 
|rok_produkcji            = 1966
 
|stan                    = sprawny
 
|rok_odstawienia          =
 
|rok_złomowania          =
 
|obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226
 
|obecne_stacjonowanie    = [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW Sochaczew]]
 
|typ_silnika              = [[silnik 5DSR150|5DSR150]] Wola
 
|1_rozstaw_fabryczny      = 785mm
 
|2_rozstaw                = 750mm
 
|2_rozstaw_rok            = 1968
 
|3_rozstaw                =
 
|3_rozstaw_rok            =
 
|4_rozstaw                =
 
|4_rozstaw_rok            =
 
|5_rozstaw                =
 
|5_rozstaw_rok            =
 
|1_stacjonowanie          = Boruszowickie Zakłady Papiernicze, Boruszowice
 
|1_okres_stacjonowania    = 1966-ok.1968***
 
|2_stacjonowanie          = Huty Cynku Miasteczko Śląskie
 
|2_okres_stacjonowania    = ok.1968***
 
|3_stacjonowanie          = Kazimierza Wielka
 
|3_okres_stacjonowania    = 1968-1974
 
|4_stacjonowanie          = Karczmiska
 
|4_okres_stacjonowania    = 1974-1978
 
|5_stacjonowanie          = Kazimierza Wielka
 
|5_okres_stacjonowania    = 1978-1985
 
|6_stacjonowanie          = [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW Sochaczew]]
 
|6_okres_stacjonowania    = od 1985
 
|7_stacjonowanie          =
 
|7_okres_stacjonowania    =
 
|8_stacjonowanie          =
 
|8_okres_stacjonowania    =
 
|9_stacjonowanie          =
 
|9_okres_stacjonowania    =
 
|10_stacjonowanie        =
 
|10_okres_stacjonowania  =
 
|1_oznaczenie            = [[WLs150]]-7208 (?)
 
|1_rok                    = 1966-1968
 
|2_oznaczenie            = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226
 
|2_rok                    = od 1968
 
|3_oznaczenie            =
 
|3_rok                    =
 
|4_oznaczenie            =
 
|4_rok                    =
 
|5_oznaczenie            =
 
|5_rok                    =
 
|6_oznaczenie            =
 
|6_rok                    =
 
|7_oznaczenie            =
 
|7_rok                    =
 
|8_oznaczenie            =
 
|8_rok                    =
 
|9_oznaczenie           
 
|9_rok                    =
 
|10_oznaczenie            =
 
|10_rok                  =
 
|uwagi                    =
 
 
}}
 
}}
 
Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]. 
 
 
[[Plik:AA001cm.jpg|thumb|left|290px|20.07.2002 - [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226 w [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW w Sochaczewie]]]].
 
{{Clear}}
 
 
== Źródła ==
 
* http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50818
 
**http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html
 
***Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)
 
 
 
[[Kategoria:WLs150]]
 

Aktualna wersja na dzień 02:04, 3 kwi 2019


<<< WLs150

WLs150 7208

Stan: sprawna

DSC07994am.JPG

Rok produkcji

1966

Producent

Fablok

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

Lyd1-226

Aktualny rozstaw

750 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie

Kraj stacjonowania

Aktualny typ silnika

Wola SDSR150

Kolej

Sochaczewska Kolej Wąskotorowa

Użytkownik

Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie

Właściciel

Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie

Stacjonowanie

Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu 1966 - 1968
Huta Cynku Miasteczko Śląskie 1968 - 1968
Kazimierza Wielka 1968 - 1974
Karczmiska 1974 - 1978
Kazimierza Wielka 1978 - 1985
Sochaczew 1985 - nadal

Rozstaw

785 mm 1966 - 1968
750 mm 1968 - nadal

Oznaczenie

WLs150-7208 1966 - 1968
Lyd1-226 1968 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie[1][2].

Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne.

Galeria

Źródła

  1. http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html
  2. Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)