Edytujesz Tabor:Lw-00443

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 11: Linia 11:
 
|Opis=*Wiosną roku 2003 przedstawiciele Urzędu Miasta w Bytomiu rozpoczęli rozmowy z syndykiem firmy Duo-Stal sp. z o.o. w Bytomiu zmierzające do nabycie w/w lokomotywy. Niestety oczekiwania finansowe syndyka były zbyt wygórowane i władze Bytomia zrezygnowały z jej zakupu. W ramach przymiarek do zakupu wiosną 2003 pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych uruchomili lokomotywę i przeprowadzili jazdy próbne na ostatnim zachowanym na ternie Huty Bobrek fragmencie toru wąskiego. Przygotowania do uruchomienia lokomotywy sprowadziły się na dobrą sprawę do sprawdzenia ogólnego stanu lokomotywy, uzupełnienia płynów eksploatacyjnych oraz zamontowania sprawnych akumulatorów - lokomotywa była w znakomitym stanie technicznym.
 
|Opis=*Wiosną roku 2003 przedstawiciele Urzędu Miasta w Bytomiu rozpoczęli rozmowy z syndykiem firmy Duo-Stal sp. z o.o. w Bytomiu zmierzające do nabycie w/w lokomotywy. Niestety oczekiwania finansowe syndyka były zbyt wygórowane i władze Bytomia zrezygnowały z jej zakupu. W ramach przymiarek do zakupu wiosną 2003 pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych uruchomili lokomotywę i przeprowadzili jazdy próbne na ostatnim zachowanym na ternie Huty Bobrek fragmencie toru wąskiego. Przygotowania do uruchomienia lokomotywy sprowadziły się na dobrą sprawę do sprawdzenia ogólnego stanu lokomotywy, uzupełnienia płynów eksploatacyjnych oraz zamontowania sprawnych akumulatorów - lokomotywa była w znakomitym stanie technicznym.
  
*W 2020 roku chłodnica z tej lokomotywy została zamontowana w lokomotywie WLs180-16. Chłodnica już ze złomowiska w Mielcu została zakupiona przez przedstawicieli Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych i przez kilkanaście lat pozostawała w magazynie części zapasowych. Gdy w 2020 roku FPKW kupiła nieco zdekompletowaną przez złodziei lokomotywę nr 16 część ta była jak znalazł - pasowała niemal idealnie w swoje miejsce.  
+
*W 2020 roku chłodnica z tej lokomotywy została zamontowana w lokomotywie WLs180-16.  
 +
Chłodnica już ze złomowiska w Mielcu została zakupiona przez przedstawicieli Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych i przez kilkanaście lat pozostawała w magazynie części zapasowych. Gdy w 2020 roku FPKW kupiła nieco zdekompletowaną przez złodziei lokomotywę nr 16 część ta była jak znalazł - pasowała niemal idealnie w swoje miejsce.  
  
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1969|2006}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1969|2006}}

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)