Tabor:Lw-03000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(ulepszenia)
 
Linia 11: Linia 11:
 
|Ostatnie stacjonowanie=Huta "Jedność"
 
|Ostatnie stacjonowanie=Huta "Jedność"
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
|Uwagi=Numer zakładowy 2 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M3. Zderzaki rumuńskiego typu UNO.
+
|Uwagi=Numer zakładowy 2 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M3-009. Zderzaki rumuńskiego typu UNO.
|Opis=Numer zakładowy 2 Huty "Jedność" w Siemianowicach Śląskich. Według B. Pokropińskiego typ WLs40<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 157</ref>, według M. Izydorczaka WLs50<ref name=jedn/>. W 1990 zmodernizowana do standardu WLs50M1<ref name=jedn/>. Kolor czerwony. Zamontowane zderzaki typu rumuńskiego UNO.<br>
+
|Opis=Numer zakładowy 2 Huty "Jedność" w Siemianowicach Śląskich. Według B. Pokropińskiego typ WLs40<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 157</ref>, według M. Izydorczaka WLs50<ref name=jedn/>. W 1990 zmodernizowana do standardu WLs50M3-009 lub WLs50M1 (niespójne dane w artykule, prawdopodobnie w drugim przypadku chodzi o lokomotywę nr 5)<ref name=jedn/>. Kolor czerwony. Zamontowane zderzaki typu rumuńskiego UNO<ref name=jedn/>.<br>
W 1999 roku czynna. Po likwidacji huty w 2003, sprzedana prywatnemu przedsiębiorcy ze Strzegomia, istniejąca w grudniu 2005, w 2006 sprzedana na złom<ref name=jedn>Michał Izydorczak, ''Ostatnie lata kolei wąskotorowej Huty "Jedność"''. "Świat Kolei" 4/2010 s. 24-25</ref>.
+
W 1999 roku czynna, z silnikiem SW-266<ref name=jedn/>. Po likwidacji huty w 2003, sprzedana prywatnemu przedsiębiorcy ze Strzegomia, istniejąca w grudniu 2005, w 2006 sprzedana na złom<ref name=jedn>Michał Izydorczak, ''Ostatnie lata kolei wąskotorowej Huty "Jedność"''. "Świat Kolei" 4/2010 s. 24-25</ref>.
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta "Jedność"|1959|2003}}{{Lw stacjonowanie|Prywatny właściciel|b/d|2006}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta "Jedność"|1959|2003}}{{Lw stacjonowanie|Prywatny właściciel|b/d|2006}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|2|1959|2006}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|2|1959|2006}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|630 mm|1959|2006}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|630 mm|1959|2006}}
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 21:20, 13 wrz 2022


<<< WLs50

WLs50 973

Stan: złom

Rok produkcji

1959

Producent

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu

Stan

Złom

Rok złomowania

2006

Ostatnie oznaczenie

2

Ostatni rozstaw

630 mm

Ostatnie miejsce stacjonowania

Huta "Jedność"

Kraj stacjonowania

Polska

Ostatni typ silnika

SW266

Stacjonowanie

Huta "Jedność" 1959 - 2003
Prywatny właściciel b/d - 2006

Rozstaw

630 mm 1959 - 2006

Oznaczenie

2 1959 - 2006

Dodatkowe informacje

Numer zakładowy 2 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M3-009. Zderzaki rumuńskiego typu UNO.

Szczegółowy opis i uwagi

Numer zakładowy 2 Huty "Jedność" w Siemianowicach Śląskich. Według B. Pokropińskiego typ WLs40[1], według M. Izydorczaka WLs50[2]. W 1990 zmodernizowana do standardu WLs50M3-009 lub WLs50M1 (niespójne dane w artykule, prawdopodobnie w drugim przypadku chodzi o lokomotywę nr 5)[2]. Kolor czerwony. Zamontowane zderzaki typu rumuńskiego UNO[2].
W 1999 roku czynna, z silnikiem SW-266[2]. Po likwidacji huty w 2003, sprzedana prywatnemu przedsiębiorcy ze Strzegomia, istniejąca w grudniu 2005, w 2006 sprzedana na złom[2].

Galeria

Źródła

  1. Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 157
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Michał Izydorczak, Ostatnie lata kolei wąskotorowej Huty "Jedność". "Świat Kolei" 4/2010 s. 24-25