Edytujesz Tw53

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 +
{{W edycji|Tw53-2566}}
 +
 +
 
{{Lokomotywa parowa infobox
 
{{Lokomotywa parowa infobox
 
|grafika                    = [[Plik:DSC02027am.JPG|290px]]
 
|grafika                    = [[Plik:DSC02027am.JPG|290px]]
Linia 38: Linia 41:
  
  
'''Tw53''' – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic<ref>{{cytuj pismo|nazwisko=Pokropiński|imię=Bogdan|tytuł=Parowóz wąskotorowy Tw53|czasopismo=Świat Kolei |wydawca=Emi-Press|wolumin=3/2010|strony=36-39|issn=1234-5962}}</ref>.
+
Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.
 +
 
  
 
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
 
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
  
*Tw53-2561
+
•Tw53-2561
*Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.
+
 
*Tw53-2565
+
•Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.
*Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną
+
 
*Tw53-2570
+
•Tw53-2565
*Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
+
 
 +
•Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną
 +
 
 +
•Tw53-2570
  
== Zachowane egzemplarze ==
+
•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
 +
 
 +
'''Zachowane Egzemplarze:'''
  
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
Linia 61: Linia 70:
 
{{clear}}
 
{{clear}}
  
== Lista lokomotyw Tw53 produkcji Fabloku w Chrzanowie ==
 
  
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::Tw53]] | limit = 250
 
|?Lw numer seryjny
 
|?Lw rok produkcji
 
|?Lw stan
 
|?Lw ostatni rozstaw
 
|?Lw ostatni typ silnika
 
|?Lw ostatnie oznaczenie
 
|?Lw ostatnie stacjonowanie
 
|?Lw uwagi
 
|?Lw numer seryjny
 
|?Lw strona
 
|?Lw typ fabryczny
 
|sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny
 
|format=template
 
|template=Lw tabela
 
|introtemplate=Lw tabela nagłówek
 
| outrotemplate=Lw tabela stop
 
|link=all
 
|headers=show
 
|searchlabel=&hellip; dalsze wyniki
 
|class=sortable wikitable smwtable
 
}}
 
 
== Lista wszystkich egezemplarzy serii Tw53 - tabela do przerzucenia do bazy danych ==
 
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
 
! Nr fabr.  
 
! Nr fabr.  
! Nr kotła
 
 
! Rok prod.  
 
! Rok prod.  
 
! Stan  
 
! Stan  
Linia 98: Linia 81:
 
|-
 
|-
 
|[[Tw53/2647|2647]]
 
|[[Tw53/2647|2647]]
|13963/54
 
 
| 1954
 
| 1954
| style="background-color:#80FFFF;" | eksponat
+
| style="background-color:#80FFFF;" | eksponat/oczekuje NG
 
| 785
 
| 785
 
| Tw53-2566
 
| Tw53-2566
| Bytom Karb Wąsk.
+
| Rudy
| 05.03.2020 przetransportowany do Bytomia Karbia
+
| kolor żółty
 
|-
 
|-
 
|[[Tw53/3996|3996]]
 
|[[Tw53/3996|3996]]
|13956/54
 
 
|1954
 
|1954
 
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat
 
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat
Linia 116: Linia 97:
 
|-
 
|-
 
|[[Tw53/2652|2652]]
 
|[[Tw53/2652|2652]]
|13969/54
 
 
|1955
 
|1955
|style="background-color:#228b22;" | pomnik
+
|style="background-color:#80FFFF;" | w trakcie renowacji
 
|785
 
|785
 
|Tw53-2570
 
|Tw53-2570
Linia 125: Linia 105:
 
|-
 
|-
 
|[[Tw53/3990|3990]]
 
|[[Tw53/3990|3990]]
|13950/54
 
 
|1954
 
|1954
 
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat
 
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat
Linia 134: Linia 113:
 
|-
 
|-
 
|[[Tw53/2648|2648]]
 
|[[Tw53/2648|2648]]
|13966/54
 
 
|1955
 
|1955
 
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat
 
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat
Linia 143: Linia 121:
 
|-
 
|-
 
|[[Tw53/2656|2646]]
 
|[[Tw53/2656|2646]]
|13960/54
 
 
|1955
 
|1955
 
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat
 
|style="background-color:#80FFFF;" | eksponat
Linia 149: Linia 126:
 
|Pw53-1980
 
|Pw53-1980
 
|Sochaczew
 
|Sochaczew
|ex. Tw53-2564. Przebudowany w 1971
+
|ex. Tw53-2564. Prebudowany w 1971
 
|-
 
|-
 
|[[Tw53/3994|3994]]
 
|[[Tw53/3994|3994]]
|13955/?
 
 
|1954
 
|1954
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom 14.09.1981
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom 14.09.1981
Linia 158: Linia 134:
 
|Tw53-2562
 
|Tw53-2562
 
|Bytom?
 
|Bytom?
|
 
|-
 
|[[Tw53/2645|2645]]
 
|13961/?
 
|1955
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom 18.04.1985
 
|785
 
|Tw53-2563
 
|Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych PW Świętochłowice
 
|ex. PKP
 
|-
 
|[[Tw53/2649|2649]]
 
|13965/?
 
|1955
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom 24.11.1984
 
|785
 
|Tw53-2567
 
|Bytom?
 
|
 
|-
 
|[[Tw53/2650|2650]]
 
|13968/?
 
|1955
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom 04.06.1983
 
|785
 
|Tw53-2568
 
|Bytom?
 
|
 
|-
 
|[[Tw53/2651|2651]]
 
|13967/?
 
|1955
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom 31.08.1978
 
|785
 
|Tw53-2569
 
|Bytom?
 
|
 
|-
 
|[[Tw53/2643|2643]]
 
|13958/54
 
|1954
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|785
 
|Tw53-2643
 
|Huta Kościuszko
 
|ex. Huta Florian
 
|-
 
|[[Tw53/2644|2644]]
 
|13964/54
 
|1955
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom 1982
 
|785
 
|Tw53-2644
 
|Huta Pokój
 
|ex. Huta Bobrek
 
|-
 
|[[Tw53/3989|3989]]
 
|12256/48
 
|1955
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|785
 
|Tw53-3989
 
|Huta Kościuszko
 
|zmiana kotła
 
|-
 
|[[Tw53/3991|3991]]
 
|13951/54
 
|1955
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom 1978
 
|785
 
|Tw53-3991
 
|Huta Pokój
 
|
 
|-
 
|[[Tw53/3992|3992]]
 
|13952/54
 
|1954
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|785
 
|Tw53-3992
 
|KWK Wujek
 
|
 
|-
 
|[[Tw53/3993|3993]]
 
|13953/54
 
|1954
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|785
 
|Tw53-3993
 
|Huta Kościuszko
 
|ex. Huta Florian
 
|-
 
|[[Tw53/3995|3995]]
 
|13954/54
 
|1954
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|1000
 
|Tw53-3995
 
|KWK Zabrze-Bielszowice
 
|przekuty z 785 mm
 
|
 
|-
 
|[[Tw53/3997|3997]]
 
|13957/54
 
|1954
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom 1988
 
|785
 
|Tw53-3997
 
|KWK Pokój
 
|ex. KWK Katowice
 
|-
 
|[[Tw53/3998|3998]]
 
|13959/54
 
|1954
 
|style="background-color:#FF8080;" | złom 1974
 
|785
 
|Tw53-3998
 
|KWK Wujek
 
 
|
 
|
 
|}
 
|}
  
*Kotły zbudowane w Sosnowieckich Zakładach Budowy Kotłów
 
  
{{Przypisy}}
 
  
== Bibliografia ==
 
  
* {{cytuj pismo|nazwisko=Pokropiński|imię=Bogdan|tytuł=Parowóz wąskotorowy Tw53|czasopismo=Świat Kolei |wydawca=Emi-Press|wolumin=3/2010|strony=36-39|issn=1234-5962}}
+
 
* {{cytuj książkę |nazwisko = Pokropiński| imię = Bogdan|tytuł = Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej| wydawca = Wydawnictwa Komunikacji i Łączności| miejsce = Warszawa| rok = 2016| isbn = 9788320619638}}
+
 
 +
'''ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA'''
  
 
{{Wikipedia|Tw53}}
 
{{Wikipedia|Tw53}}

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)
Źródło: „https://enkol.pl/Tw53