Edytujesz Użytkownik:Marek Szymański
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{Transport kolejowy w Polsce}} | ||
− | == Lokomotywy normalnotorowe | + | == Lokomotywy normalnotorowe == |
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
!Seria | !Seria | ||
!Typ | !Typ | ||
![[Układ osi lokomotywy|Układ osi]] | ![[Układ osi lokomotywy|Układ osi]] | ||
− | |||
!Producent | !Producent | ||
!Lata budowy | !Lata budowy | ||
!Liczba | !Liczba | ||
+ | !Zakończenie<br />eksploatacji | ||
!Zdjęcie | !Zdjęcie | ||
|--- | |--- | ||
− | |align="center"|[[Ls40]] | + | |align="center"|[[Fablok Ls40|SM02]] |
− | |align="center"|[[Ls40]] | + | |align="center"|[[Fablok Ls40|Ls40]] |
|align="center"|B | |align="center"|B | ||
− | |||
|align="left"| [[Fablok]] | |align="left"| [[Fablok]] | ||
|align="center"|1952-1961 | |align="center"|1952-1961 | ||
− | |align="right"| | + | |align="right"|12 |
|align="right"|- | |align="right"|- | ||
|--- | |--- | ||
− | |align="center | + | |align="center"|[[Fablok 2D|SM03]] |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|align="center"|[[Fablok 2D|2D]] | |align="center"|[[Fablok 2D|2D]] | ||
|align="center"|B | |align="center"|B | ||
− | |||
|align="left"|[[Fablok]]<br />[[Zastal]] | |align="left"|[[Fablok]]<br />[[Zastal]] | ||
|align="center"|1959-1969 | |align="center"|1959-1969 | ||
Linia 47: | Linia 28: | ||
|align="right"|- | |align="right"|- | ||
|--- | |--- | ||
− | |align="center"|[[409Da|SM04]] | + | |align="center"|[[Zastal 409Da|SM04]] |
|align="center"|[[Zastal 409Da|Ls180<br />409Da]] | |align="center"|[[Zastal 409Da|Ls180<br />409Da]] | ||
|align="center"|B | |align="center"|B | ||
− | |||
|align="left"| [[Zastal]] | |align="left"| [[Zastal]] | ||
|align="center"|1972, 1978 | |align="center"|1972, 1978 | ||
Linia 56: | Linia 36: | ||
|align="right"|2000 | |align="right"|2000 | ||
|--- | |--- | ||
− | |align="center"|[[ | + | |align="center"|[[Fablok 12D|SM15]] |
|align="center"|[[Fablok 12D|Ls750H<br />12D]] | |align="center"|[[Fablok 12D|Ls750H<br />12D]] | ||
|align="center"|B'B' | |align="center"|B'B' | ||
− | |||
|align="left"| [[Fablok]] | |align="left"| [[Fablok]] | ||
|align="center"|1963-1966 | |align="center"|1963-1966 | ||
Linia 65: | Linia 44: | ||
|align="right"|1977 | |align="right"|1977 | ||
|--- | |--- | ||
− | |align="center"|[[ | + | |align="center"|[[Fablok 9D|SM25]] |
|align="center"|[[Fablok 9D|Ls350<br />9D]] | |align="center"|[[Fablok 9D|Ls350<br />9D]] | ||
|align="center"|C | |align="center"|C | ||
− | |||
|align="left"| [[Fablok]] | |align="left"| [[Fablok]] | ||
|align="center"|1961-1963 | |align="center"|1961-1963 | ||
Linia 74: | Linia 52: | ||
|align="right"|1973 | |align="right"|1973 | ||
|--- | |--- | ||
− | |align="center"|[[ | + | |align="center"|[[Fablok 1D|SM30]] |
|align="center"|[[Fablok 1D|Ls300<br />1D]] | |align="center"|[[Fablok 1D|Ls300<br />1D]] | ||
|align="center"|Bo'Bo' | |align="center"|Bo'Bo' | ||
− | |||
|align="left"| [[Fablok]] | |align="left"| [[Fablok]] | ||
|align="center"|1957-1970 | |align="center"|1957-1970 | ||
Linia 83: | Linia 60: | ||
|align="right"|- | |align="right"|- | ||
|--- | |--- | ||
− | |align="center"|[[401D|SM31]] | + | |align="center"|[[Fablok 401D|SM31]] |
|align="center"|[[Fablok 401D|Ls350E<br />401D]] | |align="center"|[[Fablok 401D|Ls350E<br />401D]] | ||
|align="center"|C | |align="center"|C | ||
− | |||
|align="left"| [[Fablok]] | |align="left"| [[Fablok]] | ||
|align="center"|1966 | |align="center"|1966 | ||
Linia 95: | Linia 71: | ||
|align="center"|[[Fablok 411D|Ls1200<br />411D<br />411Da]] | |align="center"|[[Fablok 411D|Ls1200<br />411D<br />411Da]] | ||
|align="center"|Co'Co' | |align="center"|Co'Co' | ||
− | |||
|align="left"| [[Fablok]] | |align="left"| [[Fablok]] | ||
|align="center"|1976-1985 | |align="center"|1976-1985 | ||
|align="right"|168 | |align="right"|168 | ||
+ | |align="right"|- | ||
+ | |--- | ||
+ | |align="center"|[[Fablok 401D|SM32]] | ||
+ | |align="center"|[[Fablok 401D|401Da]] | ||
+ | |align="center"|C | ||
+ | |align="left"| [[Fablok]] | ||
+ | |align="center"|1968-1978 | ||
+ | |align="right"|1 | ||
|align="right"|- | |align="right"|- | ||
|--- | |--- | ||
Linia 104: | Linia 87: | ||
|align="center"|[[Fablok 6D|Ls800<br />6D<br />6Dc<br />6De<br />6Df<br />6Dg<br />6Dk]] | |align="center"|[[Fablok 6D|Ls800<br />6D<br />6Dc<br />6De<br />6Df<br />6Dg<br />6Dk]] | ||
|align="center"|Bo'Bo' | |align="center"|Bo'Bo' | ||
− | |||
|align="left"| [[Fablok]] | |align="left"| [[Fablok]] | ||
|align="center"|1965-1992 | |align="center"|1965-1992 | ||
Linia 113: | Linia 95: | ||
|align="center"|[[Fablok 101D|Ls800]] | |align="center"|[[Fablok 101D|Ls800]] | ||
|align="center"|Bo'Bo' | |align="center"|Bo'Bo' | ||
− | |||
|align="left"| [[Fablok]] | |align="left"| [[Fablok]] | ||
|align="center"|1970-1978 | |align="center"|1970-1978 | ||
Linia 122: | Linia 103: | ||
|align="center"|[[HCP 301D|301Db<br />301Da<br />301Dc]] | |align="center"|[[HCP 301D|301Db<br />301Da<br />301Dc]] | ||
|align="center"|Co'Co' | |align="center"|Co'Co' | ||
− | |||
|align="left"| [[H. Cegielski – Poznań|HCP]] | |align="left"| [[H. Cegielski – Poznań|HCP]] | ||
|align="center"|1970-1976 | |align="center"|1970-1976 | ||
|align="right"|265 | |align="right"|265 | ||
|align="right"|1999 | |align="right"|1999 | ||
+ | |--- | ||
+ | |align="center"|[[HCP 301D|SU45]] | ||
+ | |align="center"|[[HCP 301D|301Db]] | ||
+ | |align="center"|Co'Co' | ||
+ | |align="left"| [[Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego|ZNTK]]{{r|autonazwa1}} | ||
+ | |align="center"|1987-1998 | ||
+ | |align="right"|191 | ||
+ | |align="right"|- | ||
|--- | |--- | ||
|align="center"|[[HCP 303D|SU46]] | |align="center"|[[HCP 303D|SU46]] | ||
|align="center"|[[HCP 303D|303D]] | |align="center"|[[HCP 303D|303D]] | ||
|align="center"|Co'Co' | |align="center"|Co'Co' | ||
− | |||
|align="left"| [[H. Cegielski – Poznań|HCP]] | |align="left"| [[H. Cegielski – Poznań|HCP]] | ||
|align="center"|1974-1977 i 1985 | |align="center"|1974-1977 i 1985 | ||
Linia 140: | Linia 127: | ||
|align="center"|[[HCP 302D|302D]] | |align="center"|[[HCP 302D|302D]] | ||
|align="center"|Co'Co' | |align="center"|Co'Co' | ||
− | |||
|align="left"| [[H. Cegielski – Poznań|HCP]] | |align="left"| [[H. Cegielski – Poznań|HCP]] | ||
|align="center"|1975-1977 | |align="center"|1975-1977 | ||
Linia 149: | Linia 135: | ||
|align="center"|[[Zastal 410D|410D]] | |align="center"|[[Zastal 410D|410D]] | ||
|align="center"|B | |align="center"|B | ||
− | |||
|align="left"| [[Zastal]] | |align="left"| [[Zastal]] | ||
|align="center"|1973-1975 | |align="center"|1973-1975 | ||
Linia 158: | Linia 143: | ||
|align="center"|[[Fablok 401D|401Da]] | |align="center"|[[Fablok 401D|401Da]] | ||
|align="center"|C | |align="center"|C | ||
− | |||
|align="left"| [[Fablok]] | |align="left"| [[Fablok]] | ||
|align="center"|1968-1978 | |align="center"|1968-1978 | ||
− | |align="right"| | + | |align="right"|86 |
|align="right"|- | |align="right"|- | ||
|--- | |--- | ||
+ | |align="center"| | ||
+ | |align="center"|[[ZPS LM-400.00|LM-400.00]] | ||
+ | |align="center"|Bo | ||
+ | |align="left"| [[Zakład Pojazdów Szynowych]] | ||
+ | |align="center"|2012 | ||
+ | |align="right"|1 | ||
+ | |align="right"|- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Przypisy == | ||
+ | |||
+ | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | Bogdan Pokropiński, ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', WKiŁ, Warszawa, 2009, {{ISBN|978-83-206-1731-3 | + | * Bogdan Pokropiński, ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', WKiŁ, Warszawa, 2009, {{ISBN|978-83-206-1731-3}} |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | }} |