Użytkownik:Zgroza/Brudnopis: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Kętrzyn)
(Klecina)
Linia 229: Linia 229:
 
|Własnej kolei wąskotorowej nie było
 
|Własnej kolei wąskotorowej nie było
 
|Bocznica od stacji Kętrzyn i Kętrzyn Wąskotorowy
 
|Bocznica od stacji Kętrzyn i Kętrzyn Wąskotorowy
 +
|-
 +
 +
|-
 +
|Cukrownia Klecina
 +
|DW
 +
|1909-1968
 +
|750
 +
|19
 +
|
 +
|bocznica od stacji Wrocław Klecina
 
|-
 
|-
  

Wersja z 19:08, 19 kwi 2017

Lista cukrowni i ich połączeń z koleją w dzisiejszych granicach Polski.

Głównym opracowaniem tematu jest praca Ariela Ciechańskiego "Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010", IGiPZ PAN 2013.

Długość toru - czyli całkowita długość wszystkich odcinków przez cały okres istnienia.

Zakład Lokalizacja Czas działania Prześwit [mm] Długość toru Uwagi Połączenie z kolejami publicznymi
Cukrownia Baborów OGL Kolei wąskotorowej nie było Bocznica od stacji Baborów[1]
Cukrownia Borowiczki WP 1921-1971 600 101 W Płocku (od 1934)
Cukrownia Brześć Kujawski CWL 1900-2008 750 w ostatnim okresie tylko bocznica do stacji Brześć na stacji Brześć Kujawski
Cukrownia Chełmica CWL 1927-ok. 1970 600[2] 40 od 1947 w stacji Lipno
Cukrownia Chełmża CTR Kolei wąskotorowej nie było Bocznica od stacji Chełmża[3]
Cukrownia Choceń CRA 1916-1933 750 49 km (1928)[4] Po zamknięciu cukrowni sieć przeszła do Cukrowni Brześć Kujawski połączenie z kolejami państwowymi na stacji Czerniewice
Cukrownia Chybie SCI 1884-ok. 1918[5] 1000 8 bocznica do normalnotorowej stacji Chybie
Cukrownia Ciechanów WCI 600[6] 18 w stacji Ciechanów z torem normalnym i wąskim MKD
Cukrownia w Częstocice TOS brak kolei wąskotorowej w stacji Ostrowiec Św. z torem normalnym
Cukrownia Dobre CRA 1908-2002 750 połączenie z Kujawskimi Kolejami Dojazdowymi na stacji Dobre Kujawskie}
Cukrownia Dobrzelin EKU 1922-1982 600 104[7] bocznica normalnotorowa do stacji Żychlin, w Strzelcach Kujawskich (??)
Cukrownia Garbów LUB 1908-1974 750 34 na stacji Nałęczów
Cukrownia Glinojeck WCI ? ? ? Wg mapy WIG '35 kolejka wąskotorowa z cukrowni do Płońska, była[8] Bocznica od stacji Raciąż
Cukrownia Głogów DGL Kolei wąskotorowej nie było Bocznica od stacji Krzepów
Cukrownia Gniezno PGN 1883-1893 600 19 w 1893 przejęta przez powiat witkowski[9] Bocznica od stacji Gniezno i Gniezno Wąsk.
Cukrownia Gosławice PKN 1912-1999 600 -> 750 na stacji Gosławice Wąskotorowe/normalnotorowa od stacji Konin
Cukrownia Gostyń PGS Kolei wąskotorowej nie było Bocznica od stacji Gostyń
Cukrownia Góra DGR Kolei wąskotorowej nie było Bocznica od stacji Góra
Cukrownia Gryfice ZGR Własnej kolei wąskotorowej nie było Bocznica od stacji Gryfice i wąskotorowej Gryfice Cukrownia
Cukrownia Guzów WZY 1923-1973 600 14 Bocznica od stacji Teresin
Cukrownia Janikowo CIN 1888-1970 600/1435[10] 18+8 Bocznica od stacji Janikowo
Cukrownia Jawor Kolei wąskotorowej nie było Bocznica od stacji Stary Jawor/Jawor
Cukrownia Kętrzyn NKR Własnej kolei wąskotorowej nie było Bocznica od stacji Kętrzyn i Kętrzyn Wąskotorowy
Cukrownia Klecina DW 1909-1968 750 19 bocznica od stacji Wrocław Klecina
Cukrownia Polska Cerekwiew OK Kolei wąskotorowej nie było Bocznica od stacji Polska Cerekiew
Cukrownia Tuczno CIN x-2003 750 bocznica normalnotorowa na terenie cukrowni
Cukrownia Wierzchosławice CIN x-x 750 Po zamknięciu przejęta przez cukrownię Tuczno
Cukrownia Żnin CZN, Żnin X-1972[11] 600 połączenie z Żnińską Koleją Dojazdową i PKP na stacji Żnin

Przypisy

  1. http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=151304&from=latest
  2. http://750mm.pl/index.php?topic=2909.0
  3. http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=151304&from=latest
  4. Arkadiusz Ciechalski, Cukrownia w Choceniu
  5. http://www.kolejcieszyn.pl/index.php?s=cukrownia
  6. http://750mm.pl/index.php?topic=4243.0
  7. https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_w%C4%85skotorowa_cukrowni_Dobrzelin
  8. Ciechański, Zarys dziejów kolei cukrowniczych, TTS 11/2015
  9. Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013
  10. Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013
  11. Bogdan Pokropiński