Wózek motorowy Wmc

Z Enkol
Wersja z dnia 19:37, 18 kwi 2018 autorstwa Marek Szymański (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "Wózek motorowy zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wózek motorowy zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych Ws, jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce. W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu Wmc 017, któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser )