Edytujesz Węglarki systemu Ziehla
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
= Historia = | = Historia = | ||
− | + | = Modernizacje = | |
+ | |||
+ | = Na torach 750mm i 600 mm = | ||
+ | Na tor 750mm PKP trafiły 3 grupy wagonów - w 1961r 38 szt. o numerach 36801-36838 zmienionych po wprowadzeniu systemu CETAR na (.... 9700-6 do 9736-0), 20 szt. przekutych w 1981-82 z prześwitu 785mm - numery (9800-4 - 9819-4) oraz 25 szt. przekutych w 1984 z prześwitu 785mm którym nadano numery ... 9820-2 - 9844-2. | ||
+ | W latach 1986-88 dokonano przekucia 16 sztuk wagonów typu 4Ww ( 12 z pierwszej grupy na tor 750mm i 4 używanych pierwotnie na GKW ) na tor 600mm. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | = W przemyśle = | ||
+ | |||
+ | Wagony zakupione od PKP, nierzadko po przebudowie dla potrzeb technologicznych danego zakładu ( przebudowa na platformy, wagony samowyładowcze etc ) użytkowano na kilkunastu kolejach przemysłowych w systemie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych - np KWK Wieczorek, HMN Szopienice, ZGH "Orzeł Biały", Huta "1 maja". | ||
+ | Pewną ilość wagonów systemu Ziehla użytkowała kolej Kopalni Pirytu "Staszic", po zamknięciu kolei wagony zostały przekazane PKP. |