Węglarki systemu Ziehla: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(UWAGA! Zastąpienie treści hasła bardzo krótkim tekstem: „= Historia = Wagony_typu_4Ww”)
Znacznik: Zastąpiono
 
Linia 1: Linia 1:
 
= Historia =
 
= Historia =
  
= Modernizacje =
+
[[Wagony_typu_4Ww]]
 
 
= Na torach 750mm i 600 mm =
 
Na tor 750mm PKP trafiły 3 grupy wagonów - w 1961r 38 szt. o numerach 36801-36838 zmienionych po wprowadzeniu systemu CETAR na (.... 9700-6 do 9736-0), 20 szt. przekutych w 1981-82 z prześwitu 785mm - numery (9800-4 - 9819-4) oraz 25 szt. przekutych w 1984 z prześwitu 785mm którym nadano numery ... 9820-2 - 9844-2.
 
W latach 1986-88 dokonano przekucia 16 sztuk wagonów typu 4Ww ( 12 z pierwszej grupy na tor 750mm i 4 używanych pierwotnie na GKW ) na tor 600mm.
 
 
 
 
 
= W przemyśle =
 
 
 
Wagony zakupione od PKP, nierzadko po przebudowie dla potrzeb technologicznych danego zakładu ( przebudowa na platformy, wagony samowyładowcze etc ) użytkowano na kilkunastu kolejach przemysłowych w systemie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych - np KWK Wieczorek, HMN Szopienice, ZGH "Orzeł Biały", Huta "1 maja".
 
Pewną ilość wagonów systemu Ziehla użytkowała kolej Kopalni Pirytu "Staszic", po zamknięciu kolei wagony zostały przekazane PKP.
 

Aktualna wersja na dzień 20:55, 20 sty 2021