Edytujesz WLs150
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 3: | Linia 3: | ||
|grafika = [[Plik:DSC07994am.JPG|290px]] | |grafika = [[Plik:DSC07994am.JPG|290px]] | ||
|opis_zdjęcia = Lokomotywy typu WLs150 w malowaniach przemysłowym i PKP | |opis_zdjęcia = Lokomotywy typu WLs150 w malowaniach przemysłowym i PKP | ||
− | |przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]] | + | |przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]] |
|oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle WLs150 | |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle WLs150 | ||
|producent = Fablok | |producent = Fablok | ||
Linia 33: | Linia 33: | ||
'''WLs150 ''' – [[kolej wąskotorowa|'''W'''''ąskotorowa'']] [[spalinowóz|'''L'''''okomotywa'' '''s'''''palinowa'']] o mocy '''150''' [[KM]], produkowana w zakładach [[Fablok]] w Chrzanowie. Ogółem w latach 1960-1969 wyprodukowano 144 lokomotywy tego typu, z czego 28 sztuk trafiło do [[PKP]], gdzie zostały oznaczone serią [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]. Pozostała część została skierowana do służby na kolejach przemysłowych. Produkowano wersje na szerokość toru 750, 785 i 900 mm, natomiast planowana wersja na szerokość 600 mm nigdy nie powstała. Spalinowóz wyposażony został w silnik 5DSR150 o mocy 150 [[Koń mechaniczny|KM]]. | '''WLs150 ''' – [[kolej wąskotorowa|'''W'''''ąskotorowa'']] [[spalinowóz|'''L'''''okomotywa'' '''s'''''palinowa'']] o mocy '''150''' [[KM]], produkowana w zakładach [[Fablok]] w Chrzanowie. Ogółem w latach 1960-1969 wyprodukowano 144 lokomotywy tego typu, z czego 28 sztuk trafiło do [[PKP]], gdzie zostały oznaczone serią [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]. Pozostała część została skierowana do służby na kolejach przemysłowych. Produkowano wersje na szerokość toru 750, 785 i 900 mm, natomiast planowana wersja na szerokość 600 mm nigdy nie powstała. Spalinowóz wyposażony został w silnik 5DSR150 o mocy 150 [[Koń mechaniczny|KM]]. | ||
− | Obecnie lokomotywy WLs150 są eksploatowane na [[Rogowska Kolej Wąskotorowa|muzealnej Kolei Wąskotorowej Rogów – Rawa – Biała]], [[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełckiej Kolei Wąskotorowej]] oraz w [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Skansenie w Rudach]] i [[ | + | Obecnie lokomotywy WLs150 są regularnie eksploatowane na [[Rogowska Kolej Wąskotorowa|muzealnej Kolei Wąskotorowej Rogów – Rawa – Biała]], [[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełckiej Kolei Wąskotorowej]] oraz w [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Skansenie w Rudach]] i [[KWK Kazimierz-Juliusz]] w Sosnowcu. |
− | |||
__TOC__ | __TOC__ | ||
Linia 42: | Linia 41: | ||
''Szczegółowy opis każdego egzemplarza dostępny po kliknięciu na jego nr fabryczny.'' | ''Szczegółowy opis każdego egzemplarza dostępny po kliknięciu na jego nr fabryczny.'' | ||
− | <!--- | + | <!--- Kod kwerendy ---> |
− | {{Lw | + | {{#ask:[[Lw typ fabryczny::WLs150]] | limit = 250 |
+ | |?Lw numer seryjny | ||
+ | |?Lw rok produkcji | ||
+ | |?Lw stan | ||
+ | |?Lw ostatni rozstaw | ||
+ | |?Lw ostatni typ silnika | ||
+ | |?Lw ostatnie oznaczenie | ||
+ | |?Lw ostatnie stacjonowanie | ||
+ | |?Lw uwagi | ||
+ | |?Lw typ fabryczny | ||
+ | |?Lw numer seryjny | ||
+ | |?Lw strona | ||
+ | |format=tabela | ||
+ | |format=template | ||
+ | |template=Lw tabela | ||
+ | |introtemplate=Lw tabela nagłówek | ||
+ | | outrotemplate=Lw tabela stop | ||
+ | |link=all | ||
+ | |headers=show | ||
+ | |searchlabel=… dalsze wyniki | ||
+ | |class=sortable wikitable smwtable | ||
+ | }} | ||
+ | <!-- Koniec kodu kwerendy ----> | ||
Na podstawie: | Na podstawie: |