Edytujesz WWS 4
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | WWS 4 (typ umowny), numery od 103 do 109 M (Oznaczenie powojenne MBxd1) - Seria 6 wagonów motorowych zbudowanych w roku 1937 przez warszawskie zakłady Lilpop Rau i Lovenstein do obsługi ruchu pasażerskiego na | + | WWS 4 (typ umowny), numery od 103 do 109 M (Oznaczenie powojenne MBxd1) - Seria 6 wagonów motorowych zbudowanych w roku 1937 przez warszawskie zakłady Lilpop Rau i Lovenstein do obsługi ruchu pasażerskiego na linii wąskotorowej do Wilanowa. Po przejęciu kolei przez PKP w roku 1949 wagonom nadano oznaczenie Mx 341 do 344. W roku oznaczenie to zmieniono na MBxd1. Kiedy na początku lat 70. rozebrano linię do Wilanowa, wagony |
o numerach 343 i 344 używano na linii Piaseczno - Nowe Miasto nad Pilicą do roku 1974 (MBxd1-343) i 1985 (MBxd1-344) kiedy na kolej grójecką sprowadzono 2 wagony motorowe MBxd2 z Rumunii. Do dziś zachował się tylko 1 wagon: MBxd1-344 poddawany renowacji w Czachówku i prawdopodobnie zostanie ustawiony jako pomnik koło dawnej stacji Wilanów. | o numerach 343 i 344 używano na linii Piaseczno - Nowe Miasto nad Pilicą do roku 1974 (MBxd1-343) i 1985 (MBxd1-344) kiedy na kolej grójecką sprowadzono 2 wagony motorowe MBxd2 z Rumunii. Do dziś zachował się tylko 1 wagon: MBxd1-344 poddawany renowacji w Czachówku i prawdopodobnie zostanie ustawiony jako pomnik koło dawnej stacji Wilanów. |