Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych prod. Diema Diepholz w Polsce

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Typ Nr fabr. Rok prod. Prześwit [mm] Stan Historia lokomotywy /

uwagi

DL6 1964 1956 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 5
DL6 2132 1958 600 Sprawna → b/d

→ własność prywatna Roberta Żurawskiego z Gdańska, moc 7,5KM, masa 1150kg

→ (UWAGA- maszyna o nr 2132 to DIEMA DS40 rok produkcji 1958 nr silnika 1949577/80; autor tego wpisu błędnie dodał kolejną maszynę DL6. Pan Żurawski nabył Diema DL6 Grądy zakładowy nr 4 213? prawdopodobnie jest to 2133[do ustalenia]; w roku 2016 w Grądach znajdowały się 4 szt. DL6 (zakładowy nr 2,4,5,10 wszystkie z hamulcem bębnowym, chociaż mam informację, iż w Grądach eksploatowana była maszyna DL6 o nr 2334 z 1960 już z hamulcem rzutowym i zmienioną skrzynią biegów)

DL6 2137 1958 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 4, silnik nr 605515, moc 7,5KM, masa 1150kg
DL6 2143 1958 600 Remont Silnik F1L 712 Nr 2191177; Moc 7,5PS; Masa 1150kg

→ 1958 Himly Holscher & Co. Nienburg (huta szkła)
→ 1972 A. Günther Meiners Eugen Stoph & Co. Zakład Torfowy Tiste zakł. nr 27
→ 1990? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 2 (silnik S-312C nr 621556)
→ 2016 własność prywatna (silnik F1L 712 nr 2839778)

DL6 2081 1957 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 10, zakupiona w 1998r.
DFL10/1.6 4714 1984 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Parsęcko k. Szczecinka, odkupiona w 2002 z ZT "NordaLas" Parsęcko do ZT Samlino, teraz z powrotem w Parsęcku, silnik nr 6317137, moc 16,9kW, masa 2000kg
DFL10/1.6 4715 1984 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, silnik nr 6876621, moc 16,9kW, masa 2000kg
DFL10/1.6 4716 1984 600 Odstawiona → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, odkupiona w 2002r. z ZT "NordaLas" Parsęcko do ZT Samlino, silnik nr 6876620, moc 16,9kW, masa 2000kg
DS11/3 3931 1976 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 7, zakupiona w 1998r., silnik nr 5358127, moc 18KM, masa 2200kg
DS12 1704 1954 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 6, zakupiona w 1998r., silnik nr 1736125, moc 15KM
DS14 1627 1953 600 Eksponat → ???

→ ustawiona w rejonie stacji kolejowej w Krzyżu Wielkopolskim (fot. z dnia 28.11.2010 r.)

DS14 1932 1956 600 Odstawiona → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, zakupiona w 1998r., silnik nr 1781970, moc 14KM, masa 2450kg
DS14 1946 1956 600 ??? → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, na warsztacie, kompletnie rozebrana, numer fabryczny najprawdopodobniej błędny
DS14 1990 1956 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 1, silnik nr 2099155, moc 14KM, masa 2800kg
DS14 2004 1956 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, zakupiona w 1998r., silnik nr 209978?, moc 14KM, masa 2800kg
DS14 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa
DS20 2631 1963 600 Odstawiona → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, silnik nr 3467395/96, noc 22KM, masa 2500kg
DS20 2783 1965 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 8, zakupiona w 1998r.
DS22 1691 1954 700 Eksponat → ???

→ ustawiona w rejonie stacji kolejowej w Krzyżu Wielkopolskim, kolor pomarańczowy (fot. z dnia 28.11.2010 r.)

→ koniec 2011 r. - Milicz, rejon dawnego p.o. Milicz Zamek, ustawiona wraz z wagonem do przewozu torfu, kolor pomarańczowy, obecnie żółty

Źródła

  • informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Kolejki kopalni torfu w Polsce” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 3/1999;
  • informacje zawarte w artykule „Kolej torfowa w Grądach” w czasopiśmie „Stalowe Szlaki” nr 7-8/1997;
  • informacje zawarte w artykule p. Tomka Jankowskiego w czasopiśmie "Stalowe Szlaki" nr 3/2013;
  • informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
  • własne badania i analizy.