Edytujesz 3E
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 39: | Linia 39: | ||
Lokomotywy tej serii stanowiły i nadal stanowią podstawowy rodzaj elektrowozów stosowanych w przemyśle. W barwach [[PKP]] wypełniały luki w ilostanie lokomotyw towarowych i pasażerskich bo po mimo oznaczenia (ET) lokomotywy posiadały sprzęgi ogrzewania 3000 V (3E produkowane dla przemysłu nie posiadały sprzęgu ogrzewania). Często więc można było je spotkać z pociągami osobowymi i pospiesznymi. | Lokomotywy tej serii stanowiły i nadal stanowią podstawowy rodzaj elektrowozów stosowanych w przemyśle. W barwach [[PKP]] wypełniały luki w ilostanie lokomotyw towarowych i pasażerskich bo po mimo oznaczenia (ET) lokomotywy posiadały sprzęgi ogrzewania 3000 V (3E produkowane dla przemysłu nie posiadały sprzęgu ogrzewania). Często więc można było je spotkać z pociągami osobowymi i pospiesznymi. | ||
== Zmiany konstrukcyjne == | == Zmiany konstrukcyjne == | ||
− | Lokomotywy do numeru fabrycznego 83 włącznie | + | Lokomotywy do numeru fabrycznego 83 włącznie sa oznaczone jako 3E. Kolejne maszyny były już wersją zmodernizowaną serii 3E i nosiły oznaczenie 3E/1. Modernizacja nie wprowadziła zmian w charakterystyce trakcyjnej, lecz poprawiła wykorzystanie materiałów stosowanych przy budowie, oraz zmieniła niektóre elementy konstrukcyjne. Maszyny które nie zostały zmodernizowane, zaczęto skreślać z inwentarza już w latach 80. Natomiast w latach 90 rozpoczęły się masowe skreślenia kolejnych lokomotyw z powodu znacznej nadwyżki lokomotyw towarowych. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | * {{cytuj pismo | nazwisko=Terczyński | imię=Paweł | tytuł=Ostatnie lokomotywy serii ET21 | czasopismo=Świat Kolei | numer=5/99 | + | * {{cytuj pismo | nazwisko=Terczyński | imię=Paweł | tytuł=Ostatnie lokomotywy serii ET21 | czasopismo=Świat Kolei | numer=5/99}} |
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Lokomotywy elektryczne PKP]] | [[Kategoria:Lokomotywy elektryczne PKP]] | ||
[[Kategoria:Normalnotorowe lokomotywy elektryczne]] | [[Kategoria:Normalnotorowe lokomotywy elektryczne]] |