Edytujesz Biblioteka:A-03085
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 3: | Linia 3: | ||
|Autor=Kołodziej Jan | |Autor=Kołodziej Jan | ||
|Omówienie=Historia parowozu nazwanego "Salamanca" zbudowane w roku 1812 w Anglii przez Blenkinsopa i Murraya oraz jego zmodyfikowanymch mniej lub bardziej kopii zbudowanych w Berlinie w roku 1816. Jeden z nich miał służyć na terenie Huty Król w Chorzowie (wówczas: Królewskiej Hucie), ale, ze względu na błąd podczas konstrukcji (zły rozstaw kół - niepasujący do rozstawu szyn w hucie) nie wszedł do eksploatacji | |Omówienie=Historia parowozu nazwanego "Salamanca" zbudowane w roku 1812 w Anglii przez Blenkinsopa i Murraya oraz jego zmodyfikowanymch mniej lub bardziej kopii zbudowanych w Berlinie w roku 1816. Jeden z nich miał służyć na terenie Huty Król w Chorzowie (wówczas: Królewskiej Hucie), ale, ze względu na błąd podczas konstrukcji (zły rozstaw kół - niepasujący do rozstawu szyn w hucie) nie wszedł do eksploatacji | ||
− | |Słowa kluczowe=parowozy, lokomotywa parowa, Huta Król, Królewska Huta, Chorzów, Salamanca, historia kolei w Prusach, historia kolei na Górnym Śląsku, koleje przemysłowe na Górnym Śląsku | + | |Słowa kluczowe=parowozy, lokomotywa parowa, Huta Król, Królewska Huta, Chorzów, Salamanca, historia kolei w Prusach, historia kolei na Górnym Śląsku, koleje przemysłowe na Górnym Śląsku |
|Czasopismo=Koleje Małe i Duże | |Czasopismo=Koleje Małe i Duże | ||
|Rocznik=2017 | |Rocznik=2017 |