Edytujesz Enkol:Portal społeczności/Dział techniczny/Drzewo kategorii/Kolejnictwo
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | < | + | <pre> |
+ | KOLEJNICTWO | ||
+ | - Tabor | ||
+ | -- wąskotorowy | ||
+ | --- Lokomotywy spalinowe | ||
+ | --- l. parowe | ||
+ | --- l. elektryczne (np akumulatorowe) | ||
+ | --- wagony osobowe | ||
+ | --- wagony towarowe | ||
+ | --- tabor specjalny (np WMC, polewaczka, pług) | ||
+ | -- normalnotorowy | ||
+ | -- Lokomotywy | ||
+ | --- Lokomotywy spalinowe | ||
+ | ... (podobnie jak wąskie) | ||
+ | -- szerokotorowy | ||
+ | -- Lokomotywy | ||
+ | --- Lokomotywy spalinowe | ||
+ | ... (podobnie jak wąskie) | ||
+ | -- Części taboru | ||
+ | --- układ sterowania | ||
+ | --- napęd i układ przeniesienia napędu i towarzyszące (towarzyszące czyli np paliwowy) | ||
+ | --- układy i systemy hamulcowe, | ||
+ | --- zawieszenie | ||
+ | --- elementy konstrukcyjne (np pudło, ostoja, itp) | ||
+ | --- urządzenia ciągłowo-zderzennne (typy) | ||
+ | ... | ||
+ | -- producenci taboru | ||
+ | --- polscy | ||
+ | --- ruscy | ||
+ | --- chińscy | ||
+ | --- rumuńscy | ||
+ | ... | ||
− | |||
− | |||
− | + | - Podmioty związane z branżą kolejową | |
− | + | -- Podmioty związane z prowadzeniem ruchu kolejowego | |
− | + | --- zarządcy infrastruktury | |
− | + | --- przewoźnicy | |
− | + | --- organy nadzorcze i kontrolne | |
− | + | -- podmioty inne (wykonawcy, podwykonawcy, wykonujący roboty przy budowie/eksploatacji/remoncie lini/taboru/innych zleceń kolejowych), | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | - Infrastruktura | |
− | + | --Budowle | |
− | + | --- obiekty inżynieryjne | |
− | + | ---- Budowle mostowe | |
− | + | ---- Tunele | |
− | + | --- Budowle ziemne | |
− | + | ---- Przekopy | |
− | + | ---- nasypy | |
− | + | --- Podłoże i nawierzchnia kolejowa | |
− | + | ---- podbudowa | |
− | + | ---- torowisko | |
− | + | ----- elementy nawierzchni | |
− | + | ----- urządzenia zabezpieczenia ruchu | |
− | + | ----- urządzenia toważyszące (kozły oporowe, żurawie wodne itp) | |
− | + | -- Budynki | |
− | + | --- obsługi pasażera | |
− | + | --- obsługi towarów | |
− | + | --- zabezpieczenia ruchu (np nastawnie, dróżnicze) | |
− | + | --- techniczne ( np podstacje transf) | |
− | + | --- utrzymania taboru | |
− | + | ---- wagonownie | |
− | + | ---- lokomotywownie | |
− | + | ---- warsztaty | |
− | + | --- budynki zarządu, biurowe itp | |
− | + | --- inne (np mieszkalne) | |
− | + | --linie kolejowe (kilka podziałów równoległych) | |
− | + | -- 1. Linie kolejowe | |
− | + | --- używane | |
− | + | --- nie używane (istniejące) | |
− | + | --- nieistniejące | |
− | + | -- 2. linie kolejowe | |
− | + | --- wąskotorowe | |
− | + | ---- 600 | |
− | + | ---- 750 | |
− | + | ---- 785 | |
− | + | ---- 1000 | |
− | + | ---- inne | |
− | + | --- normalnotorowe | |
− | + | --- szerokotorowe | |
− | + | -- 3. linie kolejowe | |
− | + | --- zelektryfikowane | |
− | + | --- nie zelektryfikowane | |
− | + | -- 4. linie kolejowe | |
− | + | --- małych prędkości | |
− | + | --- średnich prędkości | |
− | + | --- dużych prędkości | |
− | + | -- zamknięte systemy kolejowe | |
− | + | --- koleje wąskotorowe/dojazdowe (np Kujawskie Koleje Dojazdowe - tam wypisujemy np z linii o jakich numerach składa sie dany system i inne informacje) | |
− | + | --- koleje technologiczne/wewnątrz zakładowe (np kolej cegielni w Pustakowie) | |
− | + | --- koleje kopalniane | |
− | + | --- metro | |
− | + | --- systemy tramwajowe (w końcu tramwaje to też rodzaj kolei - bierzemy je też?) | |
− | + | ||
− | + | </pre> | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | </pre |