Edytujesz Enkol:Portal społeczności/Dział techniczny/Drzewo kategorii/Kolejnictwo
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 6: | Linia 6: | ||
├ Tabor kolejowy | ├ Tabor kolejowy | ||
│ ├ Pojazdy trakcyjne | │ ├ Pojazdy trakcyjne | ||
+ | │ │ ├ Lokomotywy spalinowe | ||
+ | │ │ │ ├ Normalnotorowe lokomotywy spalinowe | ||
+ | │ │ │ ├ Wąskotorowe lokomotywy spalinowe | ||
+ | │ │ │ └ Szerokotorowe lokomotywy spalinowe | ||
+ | │ │ ├ Lokomotywy elektryczne | ||
+ | │ │ │ ├ Normalnotorowe lokomotywy elektryczne | ||
+ | │ │ │ ├ Wąskotorowe lokomotywy elektryczne | ||
+ | │ │ │ └ Szerokotorowe lokomotywy elektryczne | ||
│ │ ├ Parowozy | │ │ ├ Parowozy | ||
│ │ │ ├ Parowozy normalnotorowe | │ │ │ ├ Parowozy normalnotorowe | ||
│ │ │ ├ Parowozy wąskotorowe | │ │ │ ├ Parowozy wąskotorowe | ||
│ │ │ └ Parowozy szerokotorowe | │ │ │ └ Parowozy szerokotorowe | ||
− | │ │ ├ | + | │ │ ├ Pozostałe lokomotywy (np. pneumatyczne) |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
│ │ ├ Wagony motorowe | │ │ ├ Wagony motorowe | ||
│ │ │ ├ Normalnotorowe wagony motorowe | │ │ │ ├ Normalnotorowe wagony motorowe | ||
│ │ │ ├ Wąskotorowe wagony motorowe | │ │ │ ├ Wąskotorowe wagony motorowe | ||
│ │ │ └ Szerokotorowe wagony motorowe | │ │ │ └ Szerokotorowe wagony motorowe | ||
− | │ │ ├ | + | │ │ └ Zespoły trakcyjne |
− | │ │ | + | │ │ ├ Spalinowe zespoły trakcyjne |
− | │ │ | + | │ │ │ ├ Normalnotorowe SZT |
− | │ │ | + | │ │ │ ├ Wąskotorowe SZT |
− | │ │ | + | │ │ │ └ Szerokotorowe SZT |
− | │ │ | + | │ │ └ Elektryczne zespoły trakcyjne |
− | │ │ | + | │ │ ├ Normalnotorowe EZT |
− | │ │ | + | │ │ ├ Wąskotorowe EZT |
+ | │ │ └ Szerokotorowe EZT | ||
│ │ | │ │ | ||
│ ├ Wagony | │ ├ Wagony | ||
Linia 37: | Linia 38: | ||
│ │ │ ├ Wąskotorowe wagony pasażerskie | │ │ │ ├ Wąskotorowe wagony pasażerskie | ||
│ │ │ └ Szerokotorowe wagony pasażerskie | │ │ │ └ Szerokotorowe wagony pasażerskie | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ---Wagony towarowe | |
− | + | ----Węglarki | |
− | + | -----Węglarki normalnotorowe | |
− | + | -----Węglarki wąskotorowe | |
− | + | -----Węglarki normalnotorowe | |
− | + | ||
− | + | ----Wagony kryte | |
− | + | -----Wagony kryte normalnotorowe | |
− | + | -----Wagony kryte wąskotorowe | |
− | + | -----Wagony kryte szerokotorowe | |
− | + | ||
− | + | ----Platformy | |
− | + | -----Platformy nomralnotorowe | |
− | + | -----Platformy wąskotorowe | |
− | + | -----Platformy szerokotorowe | |
− | + | ||
− | + | ---Pozostałe pojazdy szynowe | |
− | + | ----Drezyny | |
− | + | ----Pługi odśnieżne | |
− | + | ----Maszyny torowe | |
− | + | ----Wózki technologiczne | |
− | + | ||
− | + | ----Cysterny | |
− | + | -----Cysterny normalnotorowe | |
− | + | -----Cysterny wąskotorowe | |
− | + | -----Cysterny szerokotorowe | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
. | . | ||
+ | . (tu sobie możemy wyliczać inne rodzaje wagonów) | ||
. | . | ||
+ | ----Wagony towarowe specjalne (do przewozu nadgabarytów, ciekłego żużla itd) | ||
+ | ----Wagony specjalne i służbowe (robocze, do przewozu szyn, mieszkalne itd.) | ||
+ | ----Pozostałe wagony | ||
+ | -- Części taboru | ||
+ | --- układ sterowania | ||
+ | --- napęd i układ przeniesienia napędu i towarzyszące (towarzyszące czyli np paliwowy) | ||
+ | --- układy i systemy hamulcowe, | ||
+ | --- zawieszenie | ||
+ | --- elementy konstrukcyjne (np pudło, ostoja, itp) | ||
+ | --- urządzenia ciągłowo-zderzennne (typy) | ||
+ | ... | ||
+ | -- producenci taboru | ||
+ | --- polscy | ||
+ | --- ruscy | ||
+ | --- chińscy | ||
+ | --- rumuńscy | ||
+ | ... | ||
+ | |||
+ | |||
+ | - Podmioty związane z branżą kolejową | ||
+ | -- Podmioty związane z prowadzeniem ruchu kolejowego | ||
+ | --- zarządcy infrastruktury | ||
+ | --- przewoźnicy | ||
+ | --- organy nadzorcze i kontrolne | ||
+ | -- podmioty inne (wykonawcy, podwykonawcy, wykonujący roboty przy budowie/eksploatacji/remoncie lini/taboru/innych zleceń kolejowych), | ||
+ | |||
+ | |||
+ | - Infrastruktura | ||
+ | --Budowle | ||
+ | --- obiekty inżynieryjne | ||
+ | ---- Budowle mostowe | ||
+ | ---- Tunele | ||
+ | --- Budowle ziemne | ||
+ | ---- Przekopy | ||
+ | ---- nasypy | ||
+ | --- Podłoże i nawierzchnia kolejowa | ||
+ | ---- podbudowa | ||
+ | ---- torowisko | ||
+ | ----- elementy nawierzchni | ||
+ | ----- urządzenia zabezpieczenia ruchu | ||
+ | ----- urządzenia toważyszące (kozły oporowe, żurawie wodne itp) | ||
+ | -- Budynki | ||
+ | --- obsługi pasażera | ||
+ | --- obsługi towarów | ||
+ | --- zabezpieczenia ruchu (np nastawnie, dróżnicze) | ||
+ | --- techniczne ( np podstacje transf) | ||
+ | --- utrzymania taboru | ||
+ | ---- wagonownie | ||
+ | ---- lokomotywownie | ||
+ | ---- warsztaty | ||
+ | --- budynki zarządu, biurowe itp | ||
+ | --- inne (np mieszkalne) | ||
+ | --linie kolejowe (kilka podziałów równoległych) | ||
+ | -- 1. Linie kolejowe | ||
+ | --- używane | ||
+ | --- nie używane (istniejące) | ||
+ | --- nieistniejące | ||
+ | -- 2. linie kolejowe | ||
+ | --- wąskotorowe | ||
+ | ---- 600 | ||
+ | ---- 750 | ||
+ | ---- 785 | ||
+ | ---- 1000 | ||
+ | ---- inne | ||
+ | --- normalnotorowe | ||
+ | --- szerokotorowe | ||
+ | -- 3. linie kolejowe | ||
+ | --- zelektryfikowane | ||
+ | --- nie zelektryfikowane | ||
+ | -- 4. linie kolejowe | ||
+ | --- małych prędkości | ||
+ | --- średnich prędkości | ||
+ | --- dużych prędkości | ||
+ | -- zamknięte systemy kolejowe | ||
+ | --- koleje wąskotorowe/dojazdowe (np Kujawskie Koleje Dojazdowe - tam wypisujemy np z linii o jakich numerach składa sie dany system i inne informacje) | ||
+ | --- koleje technologiczne/wewnątrz zakładowe (np kolej cegielni w Pustakowie) | ||
+ | --- koleje kopalniane | ||
+ | --- metro | ||
+ | --- systemy tramwajowe (w końcu tramwaje to też rodzaj kolei - bierzemy je też?) | ||
+ | |||
+ | - Historia kolei | ||
+ | |||
</pre></span> | </pre></span> |