Edytujesz HF 130 C
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 5: | Linia 5: | ||
|grafika = [[Plik:HF_130_C_2.jpg|290px|HF 130 C]] | |grafika = [[Plik:HF_130_C_2.jpg|290px|HF 130 C]] | ||
|opis_zdjęcia = Zdjęcie fabryczne lokomotywy HF 130 C. | |opis_zdjęcia = Zdjęcie fabryczne lokomotywy HF 130 C. | ||
− | |producent = Orenstein & Koppel (9), Deutz (33), Gmeinder (197) | + | |producent = Orenstein & Koppel (9), Deutz (33), Gmeinder (197), Windhoff (15), Jung (25), BMAG (62) |
|lata_budowy = 1937-1943 | |lata_budowy = 1937-1943 | ||
|układ_osi = C | |układ_osi = C | ||
− | |masa_służbowa = 16,5 t | + | |masa_służbowa = 16,5 t* |
|długość_ze_zderzakami = 5325 mm | |długość_ze_zderzakami = 5325 mm | ||
|szerokość = 1650 mm | |szerokość = 1650 mm | ||
Linia 17: | Linia 17: | ||
|zapas_paliwa = | |zapas_paliwa = | ||
|typ_silnika = Deutz A6M517, MWM SS117S, Jung KS130, Kämper 6D12, Kaelble G125S, Orenstein 6D14 | |typ_silnika = Deutz A6M517, MWM SS117S, Jung KS130, Kämper 6D12, Kaelble G125S, Orenstein 6D14 | ||
− | |moc_znamionowa = 120/130 | + | |moc_znamionowa = 120/130** KM |
|siła_pociągowa = 5000 kg (49 kN) | |siła_pociągowa = 5000 kg (49 kN) | ||
|rodzaj_przekładni = hydrokinetyczna | |rodzaj_przekładni = hydrokinetyczna | ||
− | |prędkość_konstrukcyjna = 20 | + | |prędkość_konstrukcyjna = 20*** km/h |
− | |nacisk_osi = 5,5 | + | |nacisk_osi = 5,5* t |
|system_hamulca = ręczny korbowy | |system_hamulca = ręczny korbowy | ||
|sterowanie_wielokrotne = | |sterowanie_wielokrotne = | ||
|system_ogrzewania = | |system_ogrzewania = | ||
|swiadectwo_typu = | |swiadectwo_typu = | ||
− | |uwagi = | + | |uwagi = * Masę lokomotywy i naciski osiowe można było regulować za pomocą balastu.<br /> ** W zależności od producenta silniki rozwijały moc 120 lub 130 kM przy 1000 do 1500 obr./min.<br /> *** W późniejszym okresie produkowano również wersje o prędkości maksymalnej 25 i 30 km/h. |
}} | }} | ||
− | HF | + | HF 200 D[1] - typ [[kolej wąskotorowa|wąskotorowej]] lokomotywy spalinowej z przekładnią hydrauliczną zaprojektowanej i produkowanej w latach 1937-1943 dla [[Heeresfeldbahn|oddziałów kolejowych]] ''Wehrmachtu''. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Plik:HF_130_C_1.jpg|580px|centruj|Rysunek fabryczny lokomotywy HF 130 C.]] | [[Plik:HF_130_C_1.jpg|580px|centruj|Rysunek fabryczny lokomotywy HF 130 C.]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |