Edytujesz L30H
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 2: | Linia 2: | ||
|typ_lokomotywy = L30H | |typ_lokomotywy = L30H | ||
|przewoźnik = [[PKP]], [[kolej wewnątrzzakładowa|przemysł]], [[Kolej leśna|Lasy Państwowe]] | |przewoźnik = [[PKP]], [[kolej wewnątrzzakładowa|przemysł]], [[Kolej leśna|Lasy Państwowe]] | ||
− | |oznaczenie_przewoźnika = [[ | + | |oznaczenie_przewoźnika = [[Lyd2]] |
− | |grafika = | + | |grafika = |
− | |opis_zdjęcia = | + | |opis_zdjęcia = |
|producent = [[FAUR]] | |producent = [[FAUR]] | ||
|lata_budowy = 1977-1982 | |lata_budowy = 1977-1982 | ||
|układ_osi = C | |układ_osi = C | ||
− | |||
|masa_służbowa = 24 t | |masa_służbowa = 24 t | ||
|długość_ze_zderzakami = 7100 mm | |długość_ze_zderzakami = 7100 mm | ||
Linia 17: | Linia 16: | ||
|rozstaw_szyn = w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm | |rozstaw_szyn = w Polsce 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm | ||
|zapas_paliwa = | |zapas_paliwa = | ||
− | |typ_silnika = [[ | + | |typ_silnika = [[Maybach MB83B]] |
|moc_znamionowa = 350 KM (257 kW) | |moc_znamionowa = 350 KM (257 kW) | ||
|siła_pociągowa = | |siła_pociągowa = | ||
Linia 26: | Linia 25: | ||
|sterowanie_wielokrotne = | |sterowanie_wielokrotne = | ||
|system_ogrzewania = | |system_ogrzewania = | ||
− | |||
|uwagi = | |uwagi = | ||
}} | }} | ||
− | '''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] | + | '''L30H''' (oznaczenie [[PKP]] Lyd2) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 350 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1977]]-[[1982]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w Bukareszcie, eksploatowana w Polsce na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na torach o [[Rozstaw szyn|rozstawie]] 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Lokomotywy te zostały sprowadzone do polski głównie na potrzeby przemysłu. Zamawiały je cukrownie, cementownie oraz koleje leśne. [[PKP]] używało egzemplarzy na tor o prześwicie 600mm - w Polsce były to najmocniejsze lokomotywy na tej szerokości toru. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Lokomotywy_spalinowe_PKP]] | [[Kategoria:Lokomotywy_spalinowe_PKP]] | ||
[[Kategoria:Wąskotorowe_lokomotywy_spalinowe]] | [[Kategoria:Wąskotorowe_lokomotywy_spalinowe]] | ||
− | |||
− |