Edytujesz L45H
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lokomotywa spalinowa infobox | {{Lokomotywa spalinowa infobox | ||
|typ_lokomotywy = L45H | |typ_lokomotywy = L45H | ||
− | |przewoźnik = [[PKP]], [[kolej wewnątrzzakładowa|przemysł]], [[Magyar Államvasutak|MÁV]]<ref name="mav">http://hu.wikipedia.org/wiki/Mk45</ref>, [[Železnice Srbije|ŽS]]<ref name="zs">http://www.railfaneurope.net/pix/rs/narrow_gauge/diesel/pix.html</ref><ref name="zs2">http://www.jernbane.net/db/type.asp?ID=4100</ref>, [[Căile Ferate Române|CFR]]<ref name="cfr">http://www.railfaneurope.net/pix/ro/narrow_gauge/diesel/pix.html</ref>, [[Niederösterreichische Landesbahnen|NÖLB]]<ref name="nolb">http://www.lokalbahnen.at/bergstrecke/index.html</ref>, [[Bułgarskie Koleje Państwowe|БДЖ (BDŻ)]]<ref name="bdz">http://lokforum.com/gallery/thumbnails.php?album=103</ref>, [[ Sächsische Dampfeisenbahngesellschaft|SDG]]<ref name="sdg">http://rail.phototrans.eu/2415,176,55,0,f.html</ref>, [[Constructions Ferroviaires Giragr|CFG]]<ref>http://yves.ocquident.free.fr/</ref> | + | |przewoźnik = [[PKP]], [[kolej wewnątrzzakładowa|przemysł]], [[Magyar Államvasutak|MÁV]]<ref name="mav">http://hu.wikipedia.org/wiki/Mk45</ref>, [[Železnice Srbije|ŽS]]<ref name="zs">http://www.railfaneurope.net/pix/rs/narrow_gauge/diesel/pix.html</ref><ref name="zs2">http://www.jernbane.net/db/type.asp?ID=4100</ref>, [[Căile Ferate Române|CFR]]<ref name="cfr">http://www.railfaneurope.net/pix/ro/narrow_gauge/diesel/pix.html</ref>, [[Niederösterreichische Landesbahnen|NÖLB]]<ref name="nolb">http://www.lokalbahnen.at/bergstrecke/index.html</ref>, [[Bułgarskie Koleje Państwowe|БДЖ (BDŻ)]]<ref name="bdz">http://lokforum.com/gallery/thumbnails.php?album=103</ref>, [[ Sächsische Dampfeisenbahngesellschaft|SDG]]<ref name="sdg">http://rail.phototrans.eu/2415,176,55,0,f.html</ref>, [[Constructions Ferroviaires Giragr|CFG]]<ref>http://yves.ocquident.free.fr/</ref> |
|oznaczenie_przewoźnika = Lxd2, Mk45<ref name="mav">http://hu.wikipedia.org/wiki/Mk45</ref>, L45H<ref name="zs">http://www.railfaneurope.net/pix/rs/narrow_gauge/diesel/pix.html</ref><ref name="sdg">http://rail.phototrans.eu/2415,176,55,0,f.html</ref>, 745<ref name="zs2">http://www.jernbane.net/db/type.asp?ID=4100</ref>, 87<ref name="cfr">http://www.railfaneurope.net/pix/ro/narrow_gauge/diesel/pix.html</ref>, 2099<ref name="nolb">http://www.lokalbahnen.at/bergstrecke/index.html</ref>, 93<ref name="bdz">http://lokforum.com/gallery/thumbnails.php?album=103</ref>, #45001 - #45003<ref>http://yves.ocquident.free.fr/Pages/fichelocomotive.php?Idloco=33</ref>, #60001 - #60009<ref>http://yves.ocquident.free.fr/Pages/fichelocomotive.php?Idloco=34</ref> | |oznaczenie_przewoźnika = Lxd2, Mk45<ref name="mav">http://hu.wikipedia.org/wiki/Mk45</ref>, L45H<ref name="zs">http://www.railfaneurope.net/pix/rs/narrow_gauge/diesel/pix.html</ref><ref name="sdg">http://rail.phototrans.eu/2415,176,55,0,f.html</ref>, 745<ref name="zs2">http://www.jernbane.net/db/type.asp?ID=4100</ref>, 87<ref name="cfr">http://www.railfaneurope.net/pix/ro/narrow_gauge/diesel/pix.html</ref>, 2099<ref name="nolb">http://www.lokalbahnen.at/bergstrecke/index.html</ref>, 93<ref name="bdz">http://lokforum.com/gallery/thumbnails.php?album=103</ref>, #45001 - #45003<ref>http://yves.ocquident.free.fr/Pages/fichelocomotive.php?Idloco=33</ref>, #60001 - #60009<ref>http://yves.ocquident.free.fr/Pages/fichelocomotive.php?Idloco=34</ref> | ||
− | |grafika = [[Plik: | + | |grafika = [[Plik:Lxd2-264(1).JPG|290px|Lxd2]] |
− | |opis_zdjęcia = Lxd2- | + | |opis_zdjęcia = Lxd2-264, [[Rogów Towarowy Wąskotorowy|Rogów]] |
|producent = [[FAUR]] | |producent = [[FAUR]] | ||
− | |lata_budowy = 1964- | + | |lata_budowy = 1964-1987 |
|układ_osi = B'B' | |układ_osi = B'B' | ||
|masa_służbowa = 32 t | |masa_służbowa = 32 t | ||
Linia 16: | Linia 16: | ||
|rozstaw_szyn = od 740mm do 1067mm (w Polsce spotyka się 750mm, 785mm i 1000mm) | |rozstaw_szyn = od 740mm do 1067mm (w Polsce spotyka się 750mm, 785mm i 1000mm) | ||
|zapas_paliwa = 1500 l | |zapas_paliwa = 1500 l | ||
− | |typ_silnika = [[MB836Bb]], [[ | + | |typ_silnika = [[MB836Bb]], [[71H12A]]*, [[Caterpillar 3412]]** |
− | |moc_znamionowa = | + | |moc_znamionowa = 450 KM <br />(505 KM*, 770 KM**) |
|siła_pociągowa = 7600 kG (74,5 kN) ciągła | |siła_pociągowa = 7600 kG (74,5 kN) ciągła | ||
|rodzaj_przekładni = hydrokinetyczna | |rodzaj_przekładni = hydrokinetyczna | ||
Linia 23: | Linia 23: | ||
|nacisk_osi = 8 t | |nacisk_osi = 8 t | ||
|system_hamulca = Westinghouse | |system_hamulca = Westinghouse | ||
− | |||
|system_ogrzewania = Wapor lub Webasto do ogrzania cieczy chłodzącej silnik | |system_ogrzewania = Wapor lub Webasto do ogrzania cieczy chłodzącej silnik | ||
− | + | |uwagi = * - wersja zmodernizowana na PKP, ** - Wersja zmodernizowana przez CFG | |
− | |uwagi = | ||
}} | }} | ||
+ | |||
[[Image:Bytom, GKW.jpg|thumb|300px]] | [[Image:Bytom, GKW.jpg|thumb|300px]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | '''L45H''' (oznaczenie [[PKP]] Lxd2) – [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[Spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] o mocy silnika wynoszącej 450 [[Koń mechaniczny|KM]] produkowana w latach [[1964]]-[[1987]] przez rumuńskie zakłady [[FAUR]] w [[Bukareszt|Bukareszcie]], eksploatowana w [[Polska|Polsce]] na kolejach wąskotorowych, przystosowane do pracy na szynach o [[Rozstaw szyn|rozstawie]] od 740 mm do 1067 mm (w Polsce 750mm, 785mm oraz 1000mm). Pierwsze L45H rozpoczęły służbę w [[1968]] roku na szlakach [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] zastępując mocno wysłużone parowozy serii [[Tw47]] oraz [[Tw53]]. W zakładach FAUR wytwarzano także bardzo podobne lokomotywy [[L35H]] i L35H-MT. Z zewnątrz są prawie nie do odróżnienia – największa różnica to zastosowanie w nich słabszego silnika o mocy 350 KM. Do Polski jednak nie sprowadzono żadnej lokomotywy z rodziny L35H. | |
− | + | == Eksploatacja == | |
− | |||
− | + | [[Polskie Koleje Państwowe]] zakupiły ogółem 165 sztuk tych lokomotyw, w tym 111 szt. na tor 750 mm (numery inwentarzowe od 239 do 349), 25 szt. na tor 785 mm (numery od 351 do 375) i 29 szt. na tor 1000 mm (numery od 451 do 479). Otrzymały one na PKP numery w serii Lxd2, oznaczającej czteroosiowe lokomotywy spalinowe z silnikiem wysokoprężnym i przekładnią hydrauliczną<ref>W przeciwieństwie do lokomotyw normalnotorowych PKP, oznaczenie serii Lxd2 nie oznacza wyłącznie typu L45H, lecz w praktyce jest z nim utożsamione.</ref>. Lokomotywy te należały do najsilniejszych wąskotorowych lokomotyw w Polsce. Miały spokojny bieg, płynną regulację prędkości nastawnikiem jazdy. Główną wadą tych lokomotyw jest spore [[Zużycie paliwa]], związane przede wszystkim z zastosowaniem silnika z wstępną komorą spalania. Wada ta została znacznie ograniczona poprzez zabudowę silnika 71H12A. | |
− | + | Lokomotywy Lxd2 jeździły po torach prawie wszystkich [[Kolej dojazdowa|kolei dojazdowych]] eksploatowanych przez PKP; obecnie czynne egzemplarze stacjonują na większości czynnych do dzisiejszych czasów kolei. Zdatne do ruchu lokomotywy Lxd2 stacjonują w [[Lokomotywownia]]ch w [[Gryfice Wąskotorowe|Gryficach]] (Lxd2-471, 472, 473, 479), [[Koszalin Wąskotorowy|Koszalinie]] (Lxd2-476), [[Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa|Piasecznie]], [[Bytom Karb Wąskotorowy|Bytomiu-Karbiu]] (Lxd2-352, 359, 364, 372, 374, 375, 322), [[Rudy (stacja kolejowa)|Rudach]] (Lxd2-354, 357,373), [[Kaliska Kolej Dojazdowa|Zbiersku]], [[Śmigielska Kolej Dojazdowa|Śmiglu]], [[Krośniewice (stacja kolejowa)|Krośniewicach]], [[Przeworska Kolej Dojazdowa|Przeworsku]] (Lxd2-257, 268, 334), [[Mława Wąskotorowa|Mławie]], [[Nałęczowska Kolej Dojazdowa|Karczmiskach]], [[Świętokrzyska Kolej Dojazdowa|Jędrzejowie]], [[Żuławska Kolej Dojazdowa|Nowym Dworze Gdańskim]] (Lxd2-294, 315, 325), [[Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa|Gnieźnie]] (Lxd2-313, 343, 344, 369) i [[Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała|Rogowie]] (Lxd2-249, 264, 265, 309, 316, 340). W trakcie remontu jest lokomotywa z lokomotywowni [[Bieszczadzka Kolejka Leśna|Cisna-Majdan]]. | |
− | [[ | ||
− | + | Lxd2 znajdują się także na nieczynnych kolejkach oraz kolejkach w likwidacji – są one poodstawiane w lokomotywowniach, jak w [[Dobra Nowogardzkie|Dobrej Nowogardzkiej]] (Lxd2-468, 475), lub demontowane i złomowane. Kilka lokomotyw przetransportowano na inne koleje wąskotorowe. Dawniej te lokomotywy stacjonowały również w [[Piotrkowska Kolej Wąskotorowa|Piotrkowie Trybunalskim]]. | |
− | [[ | ||
− | + | Lokomotywy Lxd2 można także zobaczyć w muzeach-skansenach w [[Sochaczewska Kolej Muzealna|Sochaczewie]], Rudach Raciborskich oraz w [[Stała Wystawa Pomorskich Kolei Wąskotorowych w Gryficach|gryfickiej filii]] [[Muzeum Kolejnictwa w Warszawie]]. Kilka sztuk Lxd2 sprzedano za granicę między innymi do Czech i Niemiec. | |
− | [[ | ||
− | + | Oprócz lokomotyw Lxd2 jeżdżących na torach PKP, na terenie Polski do dnia dzisiejszego jeżdżą lokomotywy L45H w zakładach przemysłowych. Oprócz 165 szt. lokomotyw dla PKP do Polski trafiło bowiem co najmniej 34 szt., które zakupiły różne gałęzie przemysłu. Lokomotywy te często były nieznacznie zmodyfikowane na zlecenie zamawiającego. | |
− | |||
− | + | Lokomotywy z rodziny L45H, oraz siostrzane L35H i L35H-MT, najliczniej występowały w Polsce, ale także w innych krajach, głównie byłego bloku wschodniego, m.in. w Rumunii, na [[Węgry|Węgrzech]] (jako seria '''Mk45''') i w Bułgarii, ale także poza granicami Europy, np. w Egipcie, Tunezji i Iraku. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | Lokomotywy z rodziny L45H, oraz siostrzane L35H i L35H-MT, najliczniej występowały w Polsce, ale także w innych krajach, głównie byłego bloku wschodniego, m.in. w Rumunii | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Charakterystyka == | == Charakterystyka == | ||
− | |||
− | + | Lokomotywa L45H posiada dwa wózki dwuosiowe (układ osi B'B'). Pudło lokomotywy składa się z długiego przedziału maszynowego w przedniej części i krótszego przedziału maszynowego w tylnej części oraz kabiny sterowniczej między nimi, wystającej poza obrys przedziałów maszynowych jedynie na boki. Kabina sterownicza wyłożona jest izolacją dźwiękochłonną i posiada dwoje drzwi bocznych. Pulpity sterownicze znajdują się z prawej strony dla każdego kierunku jazdy. W przednim przedziale mieści się silnik spalinowy, układ chłodzenia, trójfazowy alternator, sprężarka powietrza, przekładnia hydrauliczna, przekładnia nawrotna i dodatkowa, zbiornik paliwa dobowego zużycia (100 l),zbiornik wody układu chłodzenia silnika o pojemności (100 l), układ wylotu spalin, przewody paliwowe, urządzenia układu hydrostatycznego napędu wentylatora układu chłodzenia. W tylnym przedziale szafa osprzętu elektrycznego, główny zbiornik paliwa (1500 l), dwa zbiorniki powietrza (190 l) i podgrzewacz wody WEBASTO a w nowszych VAPOR. (do celów podgrzewania silnika i ogrzewania kabiny). Napęd oryginalnie stanowił silnik wysokoprężny MB 836Bb o mocy 450 KM (330 kW). Napęd z silnika przenoszony jest za pomocą [[Przekładnia hydrauliczna|przekładni hydrodynamicznej]] TH1-V1 typu Voith do przekładni dodatkowej zblokowanej z przekładnią nawrotną, dalej za pomocą wałów na przekładnie osiowe, z zębatymi kołami stożkowymi<ref name="mt" />. Przekładnia hydrauliczna posiada dwa przetworniki momentu obrotowego - przy rozruchu i małych szybkościach działa przetwornik rozruchowy, a przy wyższych szybkościach przetwornik jazdy. Wózki mają hamulce pneumatyczne. Lokomotywa posiada sprężarkę dwustopniową do układu hamulcowego, sterowania i urządzeń pomocniczych, jak syreny, wycieraczki szyb na oknach czołowych i piasecznice<ref name="mt">Stefan Więckowski, ''Współczesny tabor kolejek wąskotorowych'' w: Młody Technik 6/1987, s.44</ref>. | |
− | |||
− | Lokomotywa L45H posiada dwa wózki dwuosiowe (układ osi B'B'). Pudło lokomotywy składa się z długiego przedziału maszynowego w przedniej części i krótszego przedziału maszynowego w tylnej części oraz kabiny sterowniczej między nimi, wystającej poza obrys przedziałów maszynowych jedynie na boki. Kabina sterownicza wyłożona jest izolacją dźwiękochłonną i posiada dwoje drzwi bocznych. Pulpity sterownicze znajdują się z prawej strony dla każdego kierunku jazdy. W przednim przedziale mieści się silnik spalinowy, układ chłodzenia, trójfazowy alternator, sprężarka powietrza, przekładnia hydrauliczna, przekładnia nawrotna i dodatkowa, zbiornik paliwa dobowego zużycia (100 l),zbiornik wody układu chłodzenia silnika o pojemności (100 l), układ wylotu spalin, przewody paliwowe, urządzenia układu hydrostatycznego napędu wentylatora układu chłodzenia. W tylnym przedziale szafa osprzętu elektrycznego, główny zbiornik paliwa (1500 l), dwa zbiorniki powietrza (190 l) i podgrzewacz wody WEBASTO a w nowszych VAPOR. (do celów podgrzewania silnika i ogrzewania kabiny). Napęd oryginalnie stanowił silnik wysokoprężny MB 836Bb o mocy 450 KM (330 kW). Napęd z silnika przenoszony jest za pomocą [[Przekładnia|przekładni hydrodynamicznej]] TH1-V1 typu Voith do przekładni dodatkowej zblokowanej z przekładnią nawrotną, dalej za pomocą wałów na przekładnie osiowe, z zębatymi kołami stożkowymi<ref name="mt" />. Przekładnia hydrauliczna posiada dwa przetworniki momentu obrotowego - przy rozruchu i małych szybkościach działa przetwornik rozruchowy, a przy wyższych szybkościach przetwornik jazdy. Wózki mają hamulce pneumatyczne. Lokomotywa posiada sprężarkę dwustopniową do układu hamulcowego, sterowania i urządzeń pomocniczych, jak syreny, wycieraczki szyb na oknach czołowych i piasecznice<ref name="mt">Stefan Więckowski, ''Współczesny tabor kolejek wąskotorowych'' w: Młody Technik 6/1987, s.44</ref> | ||
− | . | ||
+ | {{Clear}} | ||
+ | ==Lista lokomotyw (fragment)== | ||
+ | {| class="wikitable sortable" | ||
+ | |- | ||
+ | ! Nr fabr. | ||
+ | ! Rok prod. | ||
+ | ! Stan | ||
+ | ! Prześwit | ||
+ | ! Oznaczenie | ||
+ | ! Silnik<br> | ||
+ | ! | ||
+ | Aktualne lub ostatnie | ||
− | + | miejsce stacjonowania<br> | |
− | + | |- | |
+ | | 23115 | ||
+ | | 1976 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiona<br> | ||
+ | | 750 | ||
+ | | Lxd2-322 | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | | ||
+ | Bytom Karb Wąsk<br> | ||
− | == | + | |- |
+ | | 20567 | ||
+ | | 1967 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawna | ||
+ | | 785 | ||
+ | | Lxd2-352 | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | valign="middle" | | ||
+ | Bytom Karb Wąsk<br> | ||
− | + | |- | |
+ | | 20569<br> | ||
+ | | 1967 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiona | ||
+ | | 785 | ||
+ | | Lxd2-354 | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | | ||
+ | Rudy<br> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | + | | 20849 <br> | |
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiona | ||
+ | | 785 | ||
+ | | Lxd2-357 | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | Rudy<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | 20850<br> | ||
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#ffff80;" | sprzedana za granicę (2002)<br> | ||
+ | | 750 | ||
+ | | L45H-358 | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | Weisseritztahlbahn | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 20851<br> |
+ | | 1969<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawna<br> | ||
+ | | 785<br> | ||
+ | | Lxd2-359<br> | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | | ||
+ | Bytom Karb Wąsk<br> | ||
+ | |||
|- | |- | ||
− | | | + | | 21271<br> |
+ | | 1971<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawna<br> | ||
+ | | 785<br> | ||
+ | | Lxd2-364<br> | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | Bytom Karb Wąsk<br> | ||
|- | |- | ||
− | | style = "background-color: # | + | | 23116<br> |
+ | | 1976<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawna<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | Lxd2-369<br> | ||
+ | | Henschel<br> | ||
+ | | Gniezno Wąsk<br> | ||
|- | |- | ||
− | | style = "background-color: # | + | | 24073<br> |
+ | | 1980<br> | ||
+ | | style="background-color:#80ffff;" | odstawiona<br> | ||
+ | | 785<br> | ||
+ | | Lxd2-371<br> | ||
+ | | Henschel<br> | ||
+ | | Bytom (Rozbark)<br> | ||
|- | |- | ||
− | | style = "background-color: # | + | | 24074<br> |
+ | | 1980<br> | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom (2010)<br> | ||
+ | | 785<br> | ||
+ | | Lxd2-372<br> | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | Bytom Karb Wąsk<br> | ||
|- | |- | ||
− | | style = "background-color: # | + | | 24331<br> |
+ | | 1981<br> | ||
+ | | style="background-color:#ffff80;" | sprzedana za granicę (2005)<br> | ||
+ | | 785<br> | ||
+ | | Lxd2-373<br> | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | | ||
+ | Olpas Moravia s.r.o., Krnov<br> | ||
+ | |||
|- | |- | ||
− | | style = "background-color: # | + | | 24332<br> |
+ | | 1981<br> | ||
+ | | style="background-color:#80ffff;" | odstawiona<br> | ||
+ | | 785<br> | ||
+ | | Lxd2-374<br> | ||
+ | | Henschel<br> | ||
+ | | Bytom Karb Wąsk<br> | ||
|- | |- | ||
− | | style = "background-color: # | + | | 24511<br> |
+ | | 1982<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFC9;" | w naprawie NG<br> | ||
+ | | 785<br> | ||
+ | | Lxd2-375<br> | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | Bytom Karb Wąsk<br> | ||
+ | |||
|- | |- | ||
− | | style = "background-color: # | + | | [[L45H/21873|21873]]<br> |
+ | | 1973<br> | ||
+ | | style="background-color:#80ffff;" | odstawiona<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | Lxd2-309<br> | ||
+ | | Henschel<br> | ||
+ | | [[Rogów Towarowy Wąskotorowy]]<br> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | [[L45H/22182|22182]]<br> |
+ | | 1974<br> | ||
+ | | style="background-color:#80ffff;" | odstawiona (wrak)<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | Lxd2-316<br> | ||
+ | | Henschel<br> | ||
+ | | [[Rogów Towarowy Wąskotorowy]]<br> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | [[L45H/24504|24504]]<br> |
+ | | 1982<br> | ||
+ | | style="background-color:#80ffff;" | odstawiona<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | Lxd2-340<br> | ||
+ | | Henschel<br> | ||
+ | | [[Rogów Towarowy Wąskotorowy]]<br> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | [[L45H/24849|24849]]<br> |
+ | | 1983<br> | ||
+ | | style="background-color:#80ffff;" | odstawiona (wrak)<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | Lxd2-249<br> | ||
+ | | Maybach<br> | ||
+ | | [[Rogów Towarowy Wąskotorowy]]<br> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | [[L45H/24609|24609]]<br> |
+ | | 1982<br> | ||
+ | | style="background-color:#80ffff;" | odstawiona<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | Lxd2-264<br> | ||
+ | | Henschel<br> | ||
+ | | [[Rogów Towarowy Wąskotorowy]]<br> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | [[L45H/24611|24611]]<br> |
+ | | 1982<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawna<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | Lxd2-265<br> | ||
+ | | Henschel<br> | ||
+ | | [[Rogów Towarowy Wąskotorowy]]<br> | ||
+ | |||
|} | |} | ||
− | + | == Źródła == | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | *''Obsługa i utrzymanie lokomotywy spalinowej serii Lxd2'', Ministerstwo Komunikacji, Centalny Zarząd Kolei Dojazdowych, 1976 | |
− | + | == Przypisy == | |
+ | <references /> | ||
{{Wikipedia}} | {{Wikipedia}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | [[ | + | [[Category:Lokomotywy_spalinowe_PKP]] [[Category:Wąskotorowe_lokomotywy_spalinowe]] |
− |