Edytujesz Leopold Zobel, Maschinen- und Dampfkesselfabrik, Bromberg
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 8: | Linia 8: | ||
== Produkcja parowozów == | == Produkcja parowozów == | ||
− | Pierwsze trzy parowozy zbudowano w roku 1905. W roku 1906 wyprodukowano dalszych 20, z czego dwa zamówienie z Francji i jeden - z Belgii. Nie ma bliższych informacji o produkcji z lat następnych. Znane numery fabryczne (od 489 do 637) nie pozwalają jednak stwierdzić, że zbudowano aż 148 parowozów - niewykluczone, że część numerów z tego zakresu nadano kotłom okrętowym. Można przypuszczać, że firma zbudowała około 100 parowozów, z czego 33 są znane, a do dnia dzisiejszego zachowały się | + | Pierwsze trzy parowozy zbudowano w roku 1905. W roku 1906 wyprodukowano dalszych 20, z czego dwa zamówienie z Francji i jeden - z Belgii. Nie ma bliższych informacji o produkcji z lat następnych. Znane numery fabryczne (od 489 do 637) nie pozwalają jednak stwierdzić, że zbudowano aż 148 parowozów - niewykluczone, że część numerów z tego zakresu nadano kotłom okrętowym. Można przypuszczać, że firma zbudowała około 100 parowozów, z czego 33 są znane, a do dnia dzisiejszego zachowały się 3, z czego jeden (nr 571) w [[Muzeum Kolejnictwa]] w Sochaczewie, drugi (nr 625) w Čiernym Balogu na słowacji ([[Čiernohronská železnica]]) i trzeci (nr 618) w Szwecji (Böda Skogsjärnväg). |
== Źródła == | == Źródła == |