Edytujesz Lista kolei cegielnianych w Polsce
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | Przykładowa tabelka do spisu kolejek cegielnianych / torfowych. | |
+ | Można ją dowolnie modyfikować. Proponuję wprowadzenie kolorowania wierszy w zależności od stanu kolejki, podobnie, jak zrobiliśmy to w spisach lokomotyw. Aktualnie kolor tła jest określany za pomocą stylu, ale można go też określać za pomocą wygodniejszego w użyciu szablonu. Kolorki do ustalenia. | ||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
Linia 6: | Linia 7: | ||
! Lokalizacja | ! Lokalizacja | ||
! Stan | ! Stan | ||
− | ! Prześwit | + | ! Prześwit |
! Długość toru | ! Długość toru | ||
! Uwagi | ! Uwagi | ||
Linia 12: | Linia 13: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia w Stróżach | |Cegielnia w Stróżach | ||
− | | | + | |Stróże, woj. małopolskie |
− | |style="background-color:# | + | |style="background-color:#c0c0c0;" | ??? |
− | | | + | | |
|około 150 m | |około 150 m | ||
− | | | + | | |
− | | | + | | |
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|Cegielnia Bielowice | |Cegielnia Bielowice | ||
− | | | + | |Nowy Sącz |
− | |style="background-color:# | + | |style="background-color:#80FF89;" | czynna |
− | | | + | | |
− | | | + | |kilkaset metrów |
− | | | + | |dane z lipca 2011 |
− | | | + | | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|Cegielnia Sarnów | |Cegielnia Sarnów | ||
− | | | + | |Sarnów, gm. Gniewoszów, pow. kozienicki, woj. mazowieckie |
− | |style="background-color:#ff8080;"| 1996 | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana ok. roku 1996}} |
| | | | ||
|ponad 1000 m | |ponad 1000 m | ||
− | | | + | | |
| | | | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Ścinawka Średnia | |Cegielnia Ścinawka Średnia | ||
− | | | + | |Ścinawka Średnia, woj. dolnośląskie |
− | |style="background-color:#ff8080;"| | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana |
+ | | | ||
| | | | ||
| | | | ||
− | |||
| | | | ||
|- | |- | ||
|Zakład Produkcji Cegieł Lesanka | |Zakład Produkcji Cegieł Lesanka | ||
− | | | + | |okolice Białegostoku |
− | |style="background-color:#ff8080;"| | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana, początek lat 90. |
|600 | |600 | ||
|300-400 m | |300-400 m | ||
− | | | + | | |
|1 [[WLs40]], koleby | |1 [[WLs40]], koleby | ||
|- | |- | ||
|Zakład Produkcji Cegieł "Piekiełko" koło Knyszyna | |Zakład Produkcji Cegieł "Piekiełko" koło Knyszyna | ||
− | | | + | |okolice Białegostoku |
− | |style="background-color:#ff8080;"| | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana, początek lat 90. |
|600 | |600 | ||
| | | | ||
− | | | + | | |
|koleby, brak lokomotyw (przeciąganie liną) | |koleby, brak lokomotyw (przeciąganie liną) | ||
|- | |- | ||
|Zakład Produkcji Cegieł Złotoria | |Zakład Produkcji Cegieł Złotoria | ||
− | | | + | |okolice Białegostoku |
− | |style="background-color:#ff8080;"| | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana, połowa lat 90. |
|600 | |600 | ||
| | | | ||
− | | | + | | |
|2 x [[WLs40]], koleby | |2 x [[WLs40]], koleby | ||
|- | |- | ||
|Zakład Produkcji Cegieł Księżyno | |Zakład Produkcji Cegieł Księżyno | ||
− | | | + | |okolice Białegostoku |
− | |style="background-color:#ff8080;"| | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana |
|600 | |600 | ||
| | | | ||
− | | | + | |tor przecinał asfaltową szosę |
|3 lub 4 [[WLs40]] | |3 lub 4 [[WLs40]] | ||
|- | |- | ||
|Zakład Produkcji Cegieł Koplany | |Zakład Produkcji Cegieł Koplany | ||
− | | | + | |okolice Białegostoku |
− | |style="background-color:#ff8080;"| 2005 | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana około 2005 |
|600 | |600 | ||
| | | | ||
− | | | + | | |
|kilka [[WLs40]], koleby | |kilka [[WLs40]], koleby | ||
|- | |- | ||
− | |Cegielnia w | + | |Cegielnia w Obiezierzu |
− | | | + | |okolice Choszczna |
− | |style="background-color:#ff8080;"| | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana, po 09.1999 |
+ | | | ||
| | | | ||
| | | | ||
− | |||
|[[WLs40]], [[GLs30]] | |[[WLs40]], [[GLs30]] | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Witaszyce | |Cegielnia Witaszyce | ||
− | | | + | | |
− | |style="background-color:# | + | |style="background-color:#c0c0c0;"|???, na pewno czynna w 1994 |
| | | | ||
|co najmniej 4 km | |co najmniej 4 km | ||
− | | | + | |[http://www.galeriapgk.com/galeria/kolej-cegielni-witaszyce/wls50-9#joomimg zdjęcia] |
− | |co najmniej 3 [[WLs50]], koleby, wyciągarka | + | |co najmniej 3 [[WLs50]], koleby, wyciągarka |
|- | |- | ||
|Cegielnia w Anielinku | |Cegielnia w Anielinku | ||
− | | | + | |Anielinek / Bocian, okolice Kołbieli, woj. mazowieckie |
− | |style="background-color:#ff8080;"| | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana przed 2007 |
+ | | | ||
| | | | ||
| | | | ||
− | |||
| | | | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Miasteczko Śląskie | |Cegielnia Miasteczko Śląskie | ||
− | | | + | |Miasteczko Śląskie, pow. tarnogórski, woj. śląskie |
− | |style="background-color:#ff8080;"| 2002 | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana w 2002 |
|600 | |600 | ||
|około 3 km | |około 3 km | ||
Linia 123: | Linia 117: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Zasław | |Cegielnia Zasław | ||
− | | | + | |okolice Zagórza |
− | |style="background-color:#ff8080;"| 2011 | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana w 2011 |
|600 | |600 | ||
| | | | ||
Linia 131: | Linia 125: | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia Siedliska | |Cegielnia Siedliska | ||
− | | | + | |okolice Ełku |
− | |style="background-color:#ff8080;"| 2011 | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana w najprawdopodobniej w 2011 |
|600 | |600 | ||
| | | | ||
− | | | + | | |
|3 x [[WLs50]], 2 x [[GLs30]], koleby | |3 x [[WLs50]], 2 x [[GLs30]], koleby | ||
|- | |- | ||
|Cegielnia w Rzucewie | |Cegielnia w Rzucewie | ||
− | | | + | |okolice Pucka |
− | |style="background-color:#ff8080;"| | + | |style="background-color:#ff8080;"|zlikwidowana |
| | | | ||
|około 1 kilometra | |około 1 kilometra | ||
− | | | + | |[http://static.panoramio.com/photos/original/19341037.jpg foto] [http://static.panoramio.com/photos/original/19340966.jpg foto] |
|Prawdopodobnie [[GLs30]] oraz składak na bazie GLS30 oraz O&K MD2, koleby | |Prawdopodobnie [[GLs30]] oraz składak na bazie GLS30 oraz O&K MD2, koleby | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|-} | |-} |