Edytujesz Lubań (typ wagonu)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Zwyczajowa, nieoficjalna nazwa wagonów techniczno-gospodarczych, budowanych w [[ZNTK Lubań]] na podwoziach wycofanych z eksploatacji wagonów pasażerskich lub towarowych starszych typów. Budowane najczęściej na podwoziach wagonów 2 lub 3 osiowych konstrukcji pruskiej i niemieckiej, a także w niewielkiej ilości na podwoziach wagonów 4 osiowych, w tym wagonów amerykańskich, dostarczonych na [[PKP]] po I wojnie światowej. W zależności od zapotrzebowania, wyposażenia wnętrza i dodatkowych akcesoriów, pełniły różne funkcje pomocnicze na kolei - mieszkalne, warsztatowe, magazynowe, rewizji sieci trakcyjnej itd. | Zwyczajowa, nieoficjalna nazwa wagonów techniczno-gospodarczych, budowanych w [[ZNTK Lubań]] na podwoziach wycofanych z eksploatacji wagonów pasażerskich lub towarowych starszych typów. Budowane najczęściej na podwoziach wagonów 2 lub 3 osiowych konstrukcji pruskiej i niemieckiej, a także w niewielkiej ilości na podwoziach wagonów 4 osiowych, w tym wagonów amerykańskich, dostarczonych na [[PKP]] po I wojnie światowej. W zależności od zapotrzebowania, wyposażenia wnętrza i dodatkowych akcesoriów, pełniły różne funkcje pomocnicze na kolei - mieszkalne, warsztatowe, magazynowe, rewizji sieci trakcyjnej itd. | ||
− | Pewna | + | Pewna ilość wagonów, po wycofaniu z użytkowania, trafiła w ręce prywatne jako domki letniskowe, magazynki a nawet gołębniki. Od lat 90 częsciowo zastępowaane przez wagony gospodarcze budowane na bazie wagonów serii 401K przez Fabrykę Wagonów w Ostrowie Wklp. i [[ZNTK Łapy]] |