Edytujesz Tabor:Lw-00227
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
− | |||
− | |||
|Typ=L45H | |Typ=L45H | ||
|Numer=24327 | |Numer=24327 | ||
+ | |Grafika=Lxd2-hp-11-08-1.jpg | ||
+ | |Opis grafiki=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej | ||
+ | |Producent=FAUR | ||
|Rok produkcji=1981 | |Rok produkcji=1981 | ||
− | |Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2- | + | |Stan=Sprawna |
+ | |Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2-10 | ||
|Ostatni rozstaw=785 mm | |Ostatni rozstaw=785 mm | ||
− | |Ostatni typ silnika=Wola | + | |Ostatnie stacjonowanie=Chorzów |
− | | | + | |Ostatni typ silnika=Wola 71H12A |
− | | | + | |Kolej=Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie |
− | | | + | |Użytkownik=Eurolok |
− | |Opis= | + | |Właściciel=Eurolok |
− | + | |Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. | |
− | Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. | ||
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. | Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. | ||
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna. | W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna. | ||
− | Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie | + | Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Foto1=Lxd2-hp-11-08.jpg | |Foto1=Lxd2-hp-11-08.jpg | ||
|Opis1=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej | |Opis1=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej | ||
− | | | + | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}} |
− | | | + | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-10|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-10|2014|nadal}} |
+ | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|nadal}} | ||
}} | }} |