Edytujesz Tabor:Lw-00353
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
− | |||
− | |||
|Typ=WLs150 | |Typ=WLs150 | ||
|Numer=7208 | |Numer=7208 | ||
|Rok produkcji=1966 | |Rok produkcji=1966 | ||
+ | |Grafika=DSC07994am.JPG | ||
+ | |Stan=Sprawna | ||
|Ostatnie oznaczenie=Lyd1-226 | |Ostatnie oznaczenie=Lyd1-226 | ||
|Ostatni rozstaw=750 mm | |Ostatni rozstaw=750 mm | ||
+ | |Ostatnie stacjonowanie=Sochaczew | ||
|Ostatni typ silnika=Wola SDSR150 | |Ostatni typ silnika=Wola SDSR150 | ||
− | | | + | |Kolej=Sochaczewska Kolej Wąskotorowa |
|Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
|Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
− | |||
|Opis=Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]<ref>http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html</ref><ref>Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)</ref>.<br/><br/> | |Opis=Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]<ref>http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html</ref><ref>Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)</ref>.<br/><br/> | ||
Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne. | Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne. | ||
+ | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1966|1968}}{{Lw rozstaw|750 mm|1968|nadal}} | ||
+ | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs150-7208|1966|1968}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-226|1968|nadal}} | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu|1966|1968}}{{Lw stacjonowanie|Huta Cynku Miasteczko Śląskie|1968|1968}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1968|1974}}{{Lw stacjonowanie|Karczmiska|1974|1978}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1978|1985}}{{Lw stacjonowanie|Sochaczew|1985|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu|1966|1968}}{{Lw stacjonowanie|Huta Cynku Miasteczko Śląskie|1968|1968}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1968|1974}}{{Lw stacjonowanie|Karczmiska|1974|1978}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1978|1985}}{{Lw stacjonowanie|Sochaczew|1985|nadal}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} |