Edytujesz Tabor:Lw-00443
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 8: | Linia 8: | ||
|Ostatni rozstaw=785 mm | |Ostatni rozstaw=785 mm | ||
|Ostatnie stacjonowanie=Złomowisko w Mielcu | |Ostatnie stacjonowanie=Złomowisko w Mielcu | ||
− | |Ostatni typ silnika=Wola | + | |Ostatni typ silnika=Wola 6R1416 |
− | |Opis= | + | |Opis=Wiosną roku 2003 przedstawiciele Urzędu Miasta w Bytomiu rozpoczęli rozmowy z syndykiem firmy Duo-Stal sp. z o.o. w Bytomiu zmierzające do nabycie w/w lokomotywy. Niestety oczekiwania finansowe syndyka były zbyt wygórowane i władze Bytomia zrezygnowały z jej zakupu. W ramach przymiarek do zakupu wiosną 2003 pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych uruchomili lokomotywę i przeprowadzili jazdy próbne na ostatnim zachowanym na ternie Huty Bobrek fragmencie toru wąskiego. Przygotowania do uruchomienia lokomotywy sprowadziły się na dobrą sprawę do sprawdzenia ogólnego stanu lokomotywy, uzupełnienia płynów eksploatacyjnych oraz zamontowania sprawnych akumulatorów - lokomotywa była w znakomitym stanie technicznym. |
− | |||
− | |||
− | |||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1969|2006}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1969|2006}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs180-01|1969|2006}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs180-01|1969|2006}} | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Zakłady Azotowe w Chorzowie|1969|1995}}{{Lw stacjonowanie|Huta Bobrek|1995|2003}}{{Lw stacjonowanie|Złomowisko w Mielcu|2003|2006}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Zakłady Azotowe w Chorzowie|1969|1995}}{{Lw stacjonowanie|Huta Bobrek|1995|2003}}{{Lw stacjonowanie|Złomowisko w Mielcu|2003|2006}} | ||
}} | }} |