Edytujesz Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 54: | Linia 54: | ||
==eu47== | ==eu47== | ||
− | + | {{Lokomotywa spalinowa infobox | |
+ | |typ_lokomotywy = S200 | ||
+ | |przewoźnik = przewoźnicy prywatni, przemysł, [[DB Schenker Rail Polska]], SZD, ČSD i przewoźnicy z Iraku, Syrii, Indii oraz Albanii | ||
+ | |oznaczenie_przewoźnika = S200, T669.05, T669.51, 770, 770.8, ЧMЭ3, DES 3101, seria 1000, LDE1500 | ||
+ | |producent = ČKD | ||
+ | |lata_budowy = 1963-1991 | ||
+ | |układ_osi = Co'Co' | ||
+ | |masa_służbowa = 114,6 t | ||
+ | |długość_ze_zderzakami = 17240 mm | ||
+ | |szerokość = 3150 mm | ||
+ | |wysokość = 4635 mm | ||
+ | |rozstaw_osi_skrajnych = b/d | ||
+ | |średnica_kół = 1050 mm | ||
+ | |rozstaw_szyn = 1435 mm, 1520 mm, 1524 mm | ||
+ | |zapas_paliwa = 6000 l | ||
+ | |typ_silnika = K6S310DR V=163 L | ||
+ | |moc_znamionowa = 1350 KM | ||
+ | |siła_pociągowa = 280 kN (28000 kG) | ||
+ | |rodzaj_przekładni = elektryczna | ||
+ | |prędkość_konstrukcyjna = 90 km/h | ||
+ | |nacisk_osi = b/d | ||
+ | |system_hamulca = | ||
+ | |system_ogrzewania = brak | ||
+ | |sterowanie_wielokrotne = tak | ||
+ | |uwagi = Lokomotywa jest nazywana Čmelák (trzmiel). | ||
+ | |grafika = [[File:S200-200 Firma TABOR.jpg|290px]] | ||
+ | |opis_zdjęcia = Lokomotywa S200-200 na dworcu w Obornikach. | ||
+ | }} | ||
− | + | '''S200''' – lokomotywa spalinowa produkcji czechosłowackiej. Jest przeznaczona do manewrów i prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz osobowych. Była produkowana w latach 1963-1991. Eksploatowana w Czechach, ZSRR (Rosji), Polsce, Iraku, Albanii, Syrii i Indiach. | |
− | + | ==Eksploatacja== | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | '''Czechosłowacja/Czechy''' | |
− | + | Prototypy tej sześcioosiowej lokomotywy (jeden na tor o rozstawie 1435 mm, a dwa na tor 1520 mm) zostały przedstawione w roku 1963. Seryjna produkcja dla państwowych kolei czechosłowackich ČSD prowadzona była w latach 1967–1969. Przez ten czas wyprodukowano 121 egzemplarzy (seria T669.0, obecnie 770), w tym 12 na tor szeroki (seria T669.5, obecnie 770.8). Główne zatrudnienie znalazły przy obsłudze pociągów towarowych i pracach manewrowych, ale także sporadycznie prowadziły pociągi osobowe. Lokomotywy dysponowały wystarczającą siłą pociągową, lecz miały one duże zużycie paliwa przez co rozpoczęto ich wycofywanie i wprowadzanie na ich miejsce serii 742 lub 731. Dla celów muzealnych zachowano egzemplarze T669.0001 i T669.0085. | |
− | + | Dla kolei przemysłowych produkowano serie T669.05 (normalnotorowa) oraz T669.51 i 55 (szerokotorowa). Obecnie są one poddawane modernizacjom, m.in. poprzez wymianę silników. | |
− | + | [[File:Cd770.jpg|300px]] | |
− | + | '''Lokomotywa T669.0001.''' | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |