Edytujesz Urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 3: | Linia 3: | ||
Do zasadniczych urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zalicza się: | Do zasadniczych urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zalicza się: | ||
− | * [[ | + | * urządzenia [[sygnalizacja|sygnalizacji]] |
* [[urządzenia nastawcze]] | * [[urządzenia nastawcze]] | ||
* urządzenia [[blokada stacyjna|blokady stacyjnej]] i [[blokada liniowa|blokady linowej]] | * urządzenia [[blokada stacyjna|blokady stacyjnej]] i [[blokada liniowa|blokady linowej]] | ||
* [[dyspozytorskie urządzenia nastawcze]] (DUN) | * [[dyspozytorskie urządzenia nastawcze]] (DUN) | ||
* urządzenia [[sygnalizacja kabinowa|sygnalizacji kabinowej]] i [[samoczynne hamowanie pociągów|samoczynnego hamowania pociągów]] | * urządzenia [[sygnalizacja kabinowa|sygnalizacji kabinowej]] i [[samoczynne hamowanie pociągów|samoczynnego hamowania pociągów]] | ||
− | * urządzenia zabezpieczenia | + | * urządzenia zabezpieczenia rucha na [[przejazd kolejowy|przejazdach kolejowych]]<ref>§98 - ''Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET)'', Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956</ref> |
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− |