Edytujesz WLs180
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lokomotywa spalinowa infobox | {{Lokomotywa spalinowa infobox | ||
− | |typ_lokomotywy = | + | |typ_lokomotywy = Wls180, 803D |
|przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]] | |przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]] | ||
− | |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru | + | |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle Wls180 |
|grafika = [[Plik:DSC07420bm.JPG|290px]] | |grafika = [[Plik:DSC07420bm.JPG|290px]] | ||
− | |opis_zdjęcia = | + | |opis_zdjęcia = |
|producent = [[Zastal]] | |producent = [[Zastal]] | ||
|lata_budowy = 1969-1972 | |lata_budowy = 1969-1972 | ||
Linia 29: | Linia 29: | ||
}} | }} | ||
− | ''' | + | '''Wls180''' (występujące także jako typ fabryczny 803D) - Wąskotorowa lokomotywa spalinowe produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]], zasadniczą różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika produkowanego w zakładach "Wola" na licencji firmy Henschel - typu [[6R1416]] o mocy 180 KM. Ponadto modyfikacji uległ układ elektryczny, zmieniono system ogrzewania na wodny, zastosowano nowocześniejszą sprężarkę oraz zastosowano elektryczne ogrzewanie szyb. |
− | |||
== Lista lokomotyw == | == Lista lokomotyw == | ||
− | + | {| class="wikitable sortable" | |
+ | |- | ||
+ | ! Obecne/ostatnie oznaczenie | ||
+ | ! Nr fabr. | ||
+ | ! Obecny/ostatni prześwit | ||
+ | ! Rok produkcji | ||
+ | ! Stan | ||
+ | ! Stacjonowanie | ||
− | + | |- | |
− | + | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-01 | |
− | + | | [[WLs180/1|1]] | |
− | [[ | + | | 785 mm |
− | [[ | + | | 1969 |
− | [[ | + | | style="background-color:#FF8080;" | złom |
− | [[ | + | | |
− | + | ||
− | + | |- | |
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-02 | ||
+ | | [[WLs180/2|2]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-03 | ||
+ | | [[WLs180/3|3]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-04 | ||
+ | | [[WLs180/4|4]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-4 | ||
+ | | [[WLs180/5|5]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | KWK Kazimierz-Juliusz | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-6 | ||
+ | | [[WLs180/6|6]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1970 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | KWK Kazimierz-Juliusz | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-07 | ||
+ | | [[WLs180/7|7]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1970 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony | ||
+ | | Strzybnica | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-08 | ||
+ | | [[WLs180/8|8]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1970 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-09 | ||
+ | | [[WLs180/9|9]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1970 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-10 | ||
+ | | [[WLs180/10|10]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-11 | ||
+ | | [[WLs180/11|11]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony | ||
+ | | Firma TABOR | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-12 | ||
+ | | [[WLs180/12|12]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-13 | ||
+ | | [[WLs180/13|13]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-14 | ||
+ | | [[WLs180/14|14]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-15 | ||
+ | | [[WLs180/15|15]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Rudy | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-16 | ||
+ | | [[WLs180/16|16]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-17 | ||
+ | | [[WLs180/17|17]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-251 | ||
+ | | [[WLs180/18|18]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Iłża | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-252 | ||
+ | | [[WLs180/19|19]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Starachowice Wsch. Wąsk. | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-20 | ||
+ | | [[WLs180/20|20]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-253 | ||
+ | | [[WLs180/21|21]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Pleszew Wąsk. | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-254 | ||
+ | | [[WLs180/22|22]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-255 | ||
+ | | [[WLs180/23|23]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Pleszew Wąsk. | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-24 | ||
+ | | [[WLs180/24|24]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-25 | ||
+ | | [[WLs180/25|25]] | ||
+ | | 900 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-26 | ||
+ | | [[WLs180/26|26]] | ||
+ | | 900 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-27 | ||
+ | | [[WLs180/27|27]] | ||
+ | | 900 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-28 | ||
+ | | [[WLs180/28|28]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-29 | ||
+ | | [[WLs180/29|29]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony | ||
+ | | Strzybnica | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-30 | ||
+ | | [[WLs180/30|30]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-31 | ||
+ | | [[WLs180/31|31]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-32 | ||
+ | | [[WLs180/32|32]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-33 | ||
+ | | [[WLs180/33|33]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-34 | ||
+ | | [[WLs180/34|34]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-35 | ||
+ | | [[WLs180/35|35]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-36 | ||
+ | | [[WLs180/36|36]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Rudy | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-37 | ||
+ | | [[WLs180/37|37]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-38 | ||
+ | | [[WLs180/38|38]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-39 | ||
+ | | [[WLs180/39|39]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-1 | ||
+ | | [[WLs180/40|40]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | KWK Kazimierz-Juliusz | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-41 | ||
+ | | [[WLs180/41|41]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-42 | ||
+ | | [[WLs180/42|42]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony | ||
+ | | Firma TABOR | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-43 | ||
+ | | [[WLs180/43|43]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-44 | ||
+ | | [[WLs180/44|44]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-45 | ||
+ | | [[WLs180/45|45]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-46 | ||
+ | | [[WLs180/46|46]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | BKL Cisna | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-256 | ||
+ | | [[WLs180/47|47]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | |} |