Edytujesz WLs40
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lokomotywa spalinowa infobox | {{Lokomotywa spalinowa infobox | ||
− | |||
− | |||
|typ_lokomotywy = WLs40, WLs50, 2WLs40, 2WLs50, 3WLs50, 4WLs50 | |typ_lokomotywy = WLs40, WLs50, 2WLs40, 2WLs50, 3WLs50, 4WLs50 | ||
|przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]], Wojsko Polskie | |przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]], Wojsko Polskie | ||
|oznaczenie_przewoźnika = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Ld1|Ld1]] | |oznaczenie_przewoźnika = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Ld1|Ld1]] | ||
− | |producent = [[Fablok]]*, | + | |producent = [[Fablok]]*, Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych (?), [[ZNTK Poznań]] |
− | |lata_budowy = 1951 | + | |lata_budowy = 1951*, 1952-1960**, 1961-1975*** |
|układ_osi = B | |układ_osi = B | ||
|masa_służbowa = 7 t | |masa_służbowa = 7 t | ||
Linia 15: | Linia 13: | ||
|rozstaw_osi_skrajnych = 1000 mm | |rozstaw_osi_skrajnych = 1000 mm | ||
|średnica_kół = 550 mm | |średnica_kół = 550 mm | ||
− | |rozstaw_szyn = | + | |rozstaw_szyn = 600mm, 750mm, 785mm |
|zapas_paliwa = 136 l | |zapas_paliwa = 136 l | ||
− | |typ_silnika = S64L | + | |typ_silnika = S64L**, S324HL*** |
− | |moc_znamionowa = 40 KM | + | |moc_znamionowa = 40 KM**, 50 KM*** |
|siła_pociągowa = 1900 kG | |siła_pociągowa = 1900 kG | ||
|rodzaj_przekładni = mechaniczna | |rodzaj_przekładni = mechaniczna | ||
Linia 26: | Linia 24: | ||
|system_ogrzewania = brak | |system_ogrzewania = brak | ||
|sterowanie_wielokrotne = brak | |sterowanie_wielokrotne = brak | ||
− | |uwagi = | + | |uwagi = * - prototyp, ** - dot. WLs40, *** - dot. WLs50 |
|opis_zdjęcia = | |opis_zdjęcia = | ||
}} | }} | ||
− | Lokomotywy z rodziny '''WLs40''', (oznaczenie na [[PKP]] '''[[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Ld1|Ld1]]''') – polskie wąskotorowe lokomotywy spalinowe przeznaczone dla górnictwa, przemysłu i budownictwa. Podstawową, a zarazem wyjściową wersją lokomotywy była wersja WLs40 przeznaczona do pracy na torze o prześwicie 600 mm, wyposażona w silnik [[S64|S64L]]. W latach 1956-57 zmodyfikowano wersję podstawową wprowadzając odmianę WLs50, różniącą się od pierwowzoru zastosowaniem silnika [[S324|S324HL]]. Oprócz wersji na tor o prześwicie 600 mm | + | Lokomotywy z rodziny '''WLs40''', (oznaczenie na [[PKP]] '''[[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Ld1|Ld1]]''') – polskie wąskotorowe lokomotywy spalinowe przeznaczone dla górnictwa, przemysłu i budownictwa. Podstawową, a zarazem wyjściową wersją lokomotywy była wersja WLs40 przeznaczona do pracy na torze o prześwicie 600 mm, wyposażona w silnik [[S64|S64L]]. W latach 1956-57 zmodyfikowano wersję podstawową wprowadzając odmianę WLs50, różniącą się od pierwowzoru zastosowaniem silnika [[S324|S324HL]]. Oprócz wersji na tor o prześwicie 600 mm, produkowano następujące wersje: |
− | * 2WLs40 - na tory 750mm | + | * 2WLs40 - na tory 750mm i 785mm, |
* 2WLs50 - 2WLs40 z silnikiem [[S324|S324HL]] o mocy 50KM, | * 2WLs50 - 2WLs40 z silnikiem [[S324|S324HL]] o mocy 50KM, | ||
− | * 3WLs50 - na tor 550 mm | + | * 3WLs50 - na tor 550 mm - dla górnictwa węgla kamiennego |
* 4WLs50 - na tor 1040 mm - dla nasycalni podkładów w Czeremsze | * 4WLs50 - na tor 1040 mm - dla nasycalni podkładów w Czeremsze | ||
− | |||
− | |||
Projekt lokomotywy WLs40 został opracowany w 1950 w [[Fablok]]u w Chrzanowie, na bazie dokumentacji produkowanej tam przed wojną lokomotywy 1DK (będącej konstrukcją niemieckiej firmy [[Deutz AG|Deutz]])<ref name=pokr>Bogdan Pokropiński, ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', WKiŁ, Warszawa, 2009, ISBN 978-83-206-1731-3, s. 148 | Projekt lokomotywy WLs40 został opracowany w 1950 w [[Fablok]]u w Chrzanowie, na bazie dokumentacji produkowanej tam przed wojną lokomotywy 1DK (będącej konstrukcją niemieckiej firmy [[Deutz AG|Deutz]])<ref name=pokr>Bogdan Pokropiński, ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', WKiŁ, Warszawa, 2009, ISBN 978-83-206-1731-3, s. 148 | ||
Linia 42: | Linia 38: | ||
== Eksploatacja == | == Eksploatacja == | ||
− | Lokomotywy rodziny WLs40 używane były głównie na kolejach przemysłowych i leśnych. Nieliczne ( | + | Lokomotywy rodziny WLs40 używane były głównie na kolejach przemysłowych i leśnych. Nieliczne (10 WLs40 i 10 WLs50) używane były przez [[PKP]]<ref name=pokr/>, gdzie otrzymały numery w serii Ld1, oznaczającej dwuosiowe lokomotywy z silnikiem diesla i [[przekładnia mechaniczna|przekładnią mechaniczną]]. Na eksport zbudowano dwanaście egzemplarzy WLs40 dla Korei Północnej, trzy WLs50 dla Egiptu oraz dwie WLs50 dla jakiegoś kraju socjalistycznego. Obecnie lokomotywy tego typu stanowią podstawowy środek transportu na większości polskich kolei wąskotorowych o szerokości toru 600mm. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | == Modernizacja M1 i M3 == | |
+ | W 1989 roku ZNTSiS w Brzesku opracowało dwa warianty modernizacji M1 i M3. Zmodernizowana wersja posiada nową, bardziej kanciastą obudowę z zamkniętą budką maszynisty. Zastosowano nowy silnik SW266/L1 (o mocy 50 KM). W wersji M3 zastosowano ponadto nową hydrokinetyczną przekładnię PH1-330.1. | ||
− | + | == Lista lokomotyw (niepełna) == | |
− | [[ | + | {| class="wikitable sortable" |
+ | !Nr fabr. | ||
+ | !Typ | ||
+ | !Rok prod. | ||
+ | !Stan | ||
+ | !Prześwit | ||
+ | !Oznaczenie | ||
+ | !Stacjonuje | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/100|100]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1956<ref>rok produkcji najprawdopodobniej fikcyjny, zapewne jest to prototypowa lokomotywa tego typu z roku 1951 lub 1952 </ref> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Kolejka Parkowa Maltanka|Poznań]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/133|133]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1953 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |Trzeciewnica | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/217|217]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |? | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" |Złom | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |Zduńska Wola | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/258|258]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1954 | ||
+ | |style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |Brak oznaczenia | ||
+ | |Przywidz, hotel Zielona Brama | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/?|?]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1954 | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |Nowa Wieś Lęborska | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/286|286]]<ref>wewnątrz budki jest tabliczka z numerem 179 </ref> | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1955 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |Trzeciewnica | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/291|291]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1955 | ||
+ | |style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |WP 11-40364 | ||
+ | |[[Muzeum Obrony Wybrzeża| Hel (MOW)]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/308|308]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1955 | ||
+ | |style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |brak | ||
+ | |[[Muzeum Obrony Wybrzeża| Hel (MOW)]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/911|911]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1965 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" |Złom (2013)<ref name="myślęcinek">Jedna z Myślęcińskich lokomotywek została zachowana jako pomnik [http://750mm.pl/index.php?topic=3587.msg74709#msg74709|750mm.pl]</ref> | ||
+ | |600 | ||
+ | |2 | ||
+ | |[[Myślęcińska Kolej Parkowa|Bydgoszcz]]<ref>wg. innych źródeł chodzi o nr fabryczny 331, jednak maszyna o tym numerze stacjonuje w Żninie</ref> | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/318|318]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1955 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" |Złom | ||
+ | |600 | ||
+ | |brak | ||
+ | |Cegielnia Łaznowska Wola | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/324|324]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1955 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |brak | ||
+ | |[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/331|331]] | ||
+ | |Wls50 | ||
+ | |1955 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |Ld1-01 | ||
+ | |[[Żnińska Kolej Powiatowa|Żnin]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/338|338]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1955 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Kolejka parkowa w Ostrowie Wielkopolskim|Ostrów Wielkopolski]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/372|372]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1955 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/377|377]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1955 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/402|402]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1956 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Kolej Leśna w Puszczy Knyszyńskiej|Czarna Białostocka]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/425|425]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1955 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna (stan na sierpień 2011) | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |Cegielnia Zasław koło Zagórza (co najmniej do sierpnia 2011) | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/436|436]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1956 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |WP 11-40371 | ||
+ | |Hel (wł. Marynarki Wojennej) | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/437|437]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1956 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |WP 11-40372 | ||
+ | |Hel (wł. Marynarki Wojennej) | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/462/62|462/62]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1956 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |Bez oznaczeń | ||
+ | |[[Muzeum Obrony Wybrzeża| Hel (MOW)]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/588|588]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1957 | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |brak | ||
+ | |[[Cegielnia BORAL Jankowa Żagańska]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/595|595]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1957 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |595 | ||
+ | |Kopalnia Soli Kłodawa | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/684|684]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1957 | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |•• | ||
+ | |[[Cegielnia Toruń Grębocin]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/688|688]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1957 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" |Złom (2000) | ||
+ | |600 | ||
+ | |WP 11-40 373 | ||
+ | |Hel | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/743|743]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1958 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |13000 | ||
+ | |[[Krakulice]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/755|755]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1958 | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[POLTOREX sp.z.o.o.|Bedlno Radzyńskie]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/761|761]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1958 | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |brak | ||
+ | |[[Plac zabaw w Krakowie przy ul. Szwedzkiej]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/773|773]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1958 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |Trzeciewnica | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/810|810]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1958 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |12990 | ||
+ | |[[Krakulice]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/834|834]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1958 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |WLs40-834 | ||
+ | |[[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/837|837]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1958 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Kolej Leśna w Puszczy Knyszyńskiej|Czarna Białostocka]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/885|885]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1959 | ||
+ | |style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |Brak oznaczenia (?) | ||
+ | |Trans-Mot Bydgoszcz | ||
+ | |- | ||
+ | |[[2WLs40/940|940]] | ||
+ | |2WLs40 | ||
+ | |1959 | ||
+ | | style="background-color:#80FF80;" |W trakcie naprawy | ||
+ | |750 | ||
+ | |WLs40-940 | ||
+ | |[[Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała|Rogów]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[2WLs50/943|943]] | ||
+ | |2WLs50 | ||
+ | |1959 | ||
+ | | style="background-color:#80CFFF;" |Eksponat | ||
+ | |750 | ||
+ | |WLs50 943 | ||
+ | |[[Muzeum rolnictwa i przemysłu rolno- spożywczego w Szreniawie]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/947|947]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1959 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Kolej Leśna w Puszczy Knyszyńskiej|Czarna Białostocka]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1053|1053]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1965 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Wigierska Kolej Wąskotorowa|Płociczno]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/1066|1066]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1960 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Cegielnia Karmelita|Przechowo]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1125|1125]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1961 | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |Olecko | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1154|1154]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |? | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |WLs40-1154 | ||
+ | |Sochaczew | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1159|1159]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1961 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |Brak oznaczenia (?) | ||
+ | |Trans-Mot Bydgoszcz | ||
+ | |- | ||
+ | |[[2WLs40/1184|1184]] | ||
+ | |2WLs40 | ||
+ | |1961 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |750 | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |Sochaczew | ||
+ | |- | ||
+ | |[[2WLs40/1189|1189]] | ||
+ | |2WLs40 | ||
+ | |1961 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |785 | ||
+ | |10 | ||
+ | |[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1225|1225]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1961 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Kolejka Parkowa Maltanka|Poznań]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1291|1291]] | ||
+ | |2WLs40 | ||
+ | |1961 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |W trakcie naprawy | ||
+ | |785 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Bytom]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1362|1362]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1962 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |WLs40-1362 | ||
+ | |[[Cegielnia Pudliszki k. Krobi]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1418|1418]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1963 | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |WLs40-1418 | ||
+ | |[[NEWAG Nowy Sącz|Nowy Sącz]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1424|1424]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1963 | ||
+ | | style="background-color:#80CFFF;" |Eksponat | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Muzeum Techniki Rolniczej i Gospodarstwa Wiejskiego w Redeczu Krukowym]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1465|1465]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1963 | ||
+ | | style="background-color:#80CFFF;" |Eksponat | ||
+ | |600 | ||
+ | | brak | ||
+ | |[[Muzeum Drogownictwa w Szczucinie]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40-1494|1494]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1963 | ||
+ | | style="background-color:#80CFFF;" |Eksponat | ||
+ | |600 | ||
+ | |WLs40-1494 | ||
+ | |[[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1544|1544]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1964 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Muzeum Obrony Wybrzeża|Hel]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/1545|1545]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1964 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" |Złom (2006) | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Cegielnia Toruń Grębocin]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/1547|1547]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1964 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[LOKSERWIS Częstochowa]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1563|1563]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1964 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Kolejka Parkowa Maltanka|Poznań]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1567|1567]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1964 | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |Lublin | ||
+ | |- | ||
+ | |[[2WLs40/1630|1630]] | ||
+ | |2WLs50 | ||
+ | |1964 | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |750 | ||
+ | |WLs50-1630 | ||
+ | |Sochaczew | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/1680|1680]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1965 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |Ld1-03 | ||
+ | |[[Żnińska Kolej Powiatowa|Żnin Wąsk.]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1697|1697]] | ||
+ | |WLs40 | ||
+ | |1965 | ||
+ | |style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |Brak oznaczenia | ||
+ | |Trans-Mot Bydgoszcz | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1709|1709]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1965 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" |Złom (2013)<ref name="myślęcinek" /> | ||
+ | |600 | ||
+ | |1 | ||
+ | |[[Myślęcińska Kolej Parkowa|Bydgoszcz]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1836|1836]] | ||
+ | |2WLs50 | ||
+ | |1966 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |785 | ||
+ | |PKW 2WLs50 1836 | ||
+ | |[[Kolej Parkowa w Parku Śląskim w Chorzowie]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/1847|1847]]<ref>1817? </ref> | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1966 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Wigierska Kolej Wąskotorowa|Płociczno]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/1895|1895]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1967 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Kolejka parkowa w Ostrowie Wielkopolskim|Ostrów Wielkopolski]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Wls50/?|?]] | ||
+ | |Wls50 | ||
+ | |1967 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |brak | ||
+ | |[[Jedlicze(stan na styczeń 2018)]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/1935|1935]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1968 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/1936|1936]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1968 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/2084|2084]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1955 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Cegielnia Karmelita|Przechowo]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[2WLs50/2088|2088]] | ||
+ | |2WLs50 | ||
+ | |1970 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |785 | ||
+ | |2WLs50-2088 | ||
+ | |[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/2090|2090]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1970 | ||
+ | |style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |WLs50-2090 | ||
+ | |Pomnik w parku w Ustroniu | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/2105|2105]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1970 | ||
+ | | style="background-color:#80CFFF;" |Eksponat | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Skansen Kolei Leśnej w Janowie Lubelskim|Janów Lubelski]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/2106|2106]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1970 | ||
+ | |style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |brak | ||
+ | |Cegielnia w Starzynie k. Pucka | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/2159|2159]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1971 | ||
+ | |style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |brak | ||
+ | |Tartak w Kłaju | ||
+ | |- | ||
+ | |[[2WLs50/2211|2211]] | ||
+ | |2WLs50 | ||
+ | |1972 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |750 | ||
+ | |WLs50-2211 | ||
+ | |Cegielnia Stare Kurowo | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/2257|2257]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1973 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |600 | ||
+ | |WLs50-2257 | ||
+ | |[[Cegielnia Bielowice|Nowy Sącz]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs40/2268|2268]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1973 | ||
+ | | style="background-color:#CA95FF;" |Pomnik | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |Spała | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/2279|2279]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1974 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |WLs50-2279 | ||
+ | |[[Cegielnia Bielowice|Nowy Sącz]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50/2293|2293]] | ||
+ | |WLs50 | ||
+ | |1974 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" |Złom | ||
+ | |600 | ||
+ | |WLs50-2293 | ||
+ | |[[Cegielnia Strzyżew]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[4Wls50/01|01]] | ||
+ | |4Wls50 | ||
+ | |1975 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
+ | |1040 | ||
+ | |Wls50-01 | ||
+ | |[[Nasycalnia Podkładów Czeremcha|Czeremcha]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50M1/003|003]] | ||
+ | |WLs50M1 | ||
+ | |1990 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |[[Wyrzyska Kolej Powiatowa|Białośliwie]] | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50M3/033|033]] | ||
+ | |WLs50M3 | ||
+ | |1992 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna (2013) | ||
+ | |600 | ||
+ | |? | ||
+ | |Huta Miedzi Legnica | ||
+ | |- | ||
+ | |[[WLs50M3/044|044]] | ||
+ | |WLs50M3 | ||
+ | |1992 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" |Odstawiona | ||
+ | |600 | ||
+ | |WLs50-6 | ||
+ | |[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | ||
+ | |} | ||
== Przypisy == | == Przypisy == | ||
Linia 74: | Linia 691: | ||
== Zobacz też == | == Zobacz też == | ||
− | [[ | + | [[Wlp50]] - lokomotywa o podobnej mocy |
<br/> | <br/> | ||
Linia 89: | Linia 706: | ||
[[Kategoria:WLs40|*]] | [[Kategoria:WLs40|*]] | ||
[[Kategoria:Typy wąskotorowych pojazdów trakcyjnych]] | [[Kategoria:Typy wąskotorowych pojazdów trakcyjnych]] | ||
− |