Edytujesz Wykaz parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów '' | + | Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów ''Brigadelokomotive'' eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia. |
+ | == Koleje użytku publicznego == | ||
+ | |||
+ | === Jędrzejowska === | ||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
|- | |- | ||
! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> do 1939 r. !! Oznaczenie<br /> 1940-45 r. !! Oznaczenie<br /> po 1945 r. !! Uwagi | ! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> do 1939 r. !! Oznaczenie<br /> 1940-45 r. !! Oznaczenie<br /> po 1945 r. !! Uwagi | ||
|- | |- | ||
− | | 1 || | + | | 1 || 256<br /> (?) || Henschel || 12558 || 1913 || PKPa: D1-333 || DRB: 99 1568 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r. |
|- | |- | ||
− | | 2 || | + | | 2 || 258 || Henschel || 12560 || 1914 || PKPa: D1-334 || DRB: 99 1549 || PKPb: Tx1-314 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> W 1951 r. do PRN Lublin. |
|- | |- | ||
− | | 3 || | + | | 3 || 322 || Orenstein & Koppel || 7008 || 1914 || Lit.: K4-402 || DRB: 99 1631 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r. |
|- | |- | ||
− | | 4 || | + | | 4 || 339 || Borsig || 9234 || 1915 || PKPa: D1-321 || DRB: 99 1547 || PKPb: Tx1-313 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> Złomowany w 1948 r. |
|- | |- | ||
− | | 5 || | + | | 5 || 360 || Orenstein & Koppel || 7974 || 1914 || || || || W wykazie Pińczowskich Kolei Dojazdowych z 1926 r. |
|- | |- | ||
− | | 6 || | + | | 6 || 1085<br /> (?) || Henschel || 15962 || 1918 || || DRB: 99 1580 || PKPb: Tx1-318 || Na terenie JKD w styczniu 1945 r.<br /> W 1949 r. do Mławy. |
|- | |- | ||
− | | 7 || | + | | 7 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRB: 99 1576 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r. ze Zwierzyńca. |
|- | |- | ||
− | | 8 || | + | | 8 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || DRB: 99 1558 || PKPb: Tx1-316 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> W 1950 r. do Mławy |
|- | |- | ||
− | | 9 || | + | | 9 || 1562 || Maffei || 4840 || 1917 || || || || W wykazie Pińczowskich Kolei Dojazdowych z 1926 r. |
|- | |- | ||
− | | 10 || | + | | 10 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || DRB: 99 1540 || PKPb: Tx1-312 || Sprowadzony w latach 1940 - 1943.<br /> Złomowany w 1952 r. |
|- | |- | ||
− | | 11 || | + | | 11 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRB: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || Sprowadzony w latach 1942 - 1943 ze Zwierzyńca.<br />Skreślony w 1952 r. (przekazany do Zarządu Dróg?) |
|- | |- | ||
− | | 12 || | + | | 12 || 2209 || Jung || 2818 || 1918 || ? || || || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny. |
|- | |- | ||
− | | 13 || | + | | 13 || 2601 || Krauss || 7580 || 1919 || PKPa: D3-1271 || DRB: 99 1578 || Tx-317 || Demolag Parchim<br /> Sprowadzony w latach 1942 - 1943 ze Zwierzyńca.<br /> W 1948 r. złomowany w Mławie. |
|- | |- | ||
− | | 14 || | + | | 14 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRB: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> W 1950 r. do Mławy. |
|- | |- | ||
− | | 15 || | + | | 15 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || DRB: 99 1536 || || Sprowadzony w latach 1940 - 1943 |
|- | |- | ||
− | | 16 || | + | | 16 || ? || Borsig || 8831 || 1914 || PKPa: D1-318 || DRB: 99 1603 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r. |
|- | |- | ||
− | | 17 || | + | | 17 || ? || Orenstein & Koppel || 8163 || 1916 || || || || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<ref>Dane błędne (O&K 8163/16 to parowóz na 800 mm dla kolejek warszawskich). W 1916 r. O&K wyprodukował parowozy HF 582 - 586 (8146 - 8150), z których jeden (HF 586, O&K 8150/16) znalazł się na kolejach łotewskich LVD: ML 628.</ref> |
|- | |- | ||
− | | 18 || | + | | 18 || ? || ? || ? || 1916 || Lit. K4-476<br /> PKPa: D1-4216 || || PKPb: Tx1-309 || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<br /> W 1953 r. do Min. Górnictwa. |
|- | |- | ||
− | | 19 || | + | | 19 || ? || Henschel || 15136 || 1917 || || DRB: 99 1578* || PKPb: Tx1-317 || Na terenie JKD w styczniu 1945 r.<br /> W 1948 r. do Mławy. |
|- | |- | ||
− | | 20 || | + | | 20 || ? || Linke-Hofmann || 1337 || 1918 || Lett. M1-622 || || PKPb: Tx1-310 || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<br /> W 1950 r. do CZ PRK |
|- | |- | ||
− | | 21 || | + | | 21 || ? || Schwartzkopf || 6722 || 1918 || PKPa: D1-4252 || || PKPb: Tx1-320 || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<br /> W 1950 r. do Mławy. |
|- | |- | ||
− | | 22 || | + | | 22 || ? || Krauss || 7664 || 1919 || PKPa: D1-357 || DRB: 99 1605 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r. |
|- | |- | ||
− | | 23 || | + | | 23 || ? || Hartmann || ? || 1919 || PKPa: D1-376 || DRB: 99 1606 || PKPb: Tx1-319 || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.<br /> W 1950 r. do Mławy. |
|- | |- | ||
− | | 24 || | + | | 24 || ? || Hartmann || ? || 1919 || || DRB: 99 1538 || PKPb: Tx1-311 || W 1952 r. do KZN Skalbmierzyce. |
|- | |- | ||
− | | 25 || | + | | 25 || ? || Orenstein & Koppel || ? || ? || || DRB: 99 1561 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r. |
+ | |} | ||
+ | |||
+ | === Zwierzyniecka === | ||
+ | {| class="wikitable sortable" | ||
|- | |- | ||
− | + | ! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> do 1939 r. !! Oznaczenie<br /> 1940-45 r. !! Oznaczenie<br /> po 1945 r. !! Uwagi | |
|- | |- | ||
− | | | + | | 1 || 1514 || Henschel || 15253 || 1917 || Lit.: K4-434<br /> PKPa: 4257 || DRB: 99 1601 || PKPb: Tx1-321 || Luty 1942 r. w Zwierzyńcu. |
|- | |- | ||
− | | | + | | 2 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRB: 99 1576 || || Luty 1942 r. w Zwierzyńcu<br /> Lipiec - listopad 1944 r. wysłany do Jędrzejowa. |
|- | |- | ||
− | | | + | | 3 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRB: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || Luty 1942 r. w Zwierzyńcu.<br /> 1942 - 1943 wysłany do Jędrzejowa.<br />1952 r. skreślony (przekazany do Zarządu Dróg?). |
|- | |- | ||
− | | | + | | 4 || 2601 || Krauss || 7580 || 1919 || PKPa: D3-1271 || DRB: 99 1578 || PKPb: Tx1-317 || Demolag Parchim<br /> Luty 1942 r. w Zwierzyńcu.<br /> 1942 - 1943 wysłany do Jędrzejowa.<br /> 1948 r. złomowany w Mławie. |
|- | |- | ||
− | | | + | | 5 || ? || Krauss || 10195 || 1919 || PKPa: 1276 || DRB: 99 1600 || PKPb: Tx1-334 || Demolag Parchim<br /> Luty 1942 r. w Zwierzyńcu.<br /> 1948 r. wysłany do Mławy<br /> 1956 r. przekazany do przemysłu. |
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Koleje przemysłowe == | ||
+ | |||
+ | === Koleje leśne<ref>Na podstawie wykazu opracowanego przez Krzysztofa Zintla: (Leśnie kolejki wąskotorowe...)</ref> === | ||
+ | {| class="wikitable sortable" | ||
|- | |- | ||
− | + | ! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> polskie !! Stacjonowanie !! Uwagi | |
|- | |- | ||
− | | | + | | 1 || 365 || Henschel || 13306 || 1914 || ? || ? || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 2 || 522 || Henschel || 14015 || 1916 || Tx 232 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do HF 588 (Tx 227), następnie do Tx 242 <br /> 2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461 / 1919<br /> 3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094 / 1918 |
|- | |- | ||
− | | | + | | 3 || 580 || Jung || 2449 || 1916 || Tx 206 || Hajnówka || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377 / 1919<br /> 2. kocioł do HF 1095 (Tx 207)<br /> 3. kocioł z HF 2630 (Tx 203), Maffei 5080 / 1918<br /> 3. kocioł do HF 1958 (Tx 1958) |
|- | |- | ||
− | | | + | | 4 || 588 || Esslingen || 3777 || 1916 || Tx 227 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 522 (Tx 232), Henschel 14015 / 1916<br /> 2. kocioł do Tx 242 (zachowany)<br /> 3. kocioł z ?<br />EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
|- | |- | ||
− | | | + | | 5 || 840 || Maffei || 4752 || 1916 || Tx 1125 || Zagnańsk || oryginalny kocioł do Tx 208<br /> 2. kocioł z HF 2808, Krauss 7666 / 1919 |
|- | |- | ||
− | | | + | | 6 || 977 || Borsig || 9840 || 1917 || ? || ? || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 7 || 1082 || Henschel || 15959 || 1918 || ? || ? || oryginalny kocioł do Tx 200 |
|- | |- | ||
− | | | + | | 8 || 1095 || Henschel || 15972 || 1918 || Tx 207 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł od HF 2497, Borsig 10377 / 1919 z HF 580 (Tx 206) |
|- | |- | ||
− | | | + | | 9 || 1096 || Henschel || 15973 || 1918 || Tx 1117 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 1920 (Tx 201), Borsig 10312 / 1918 |
|- | |- | ||
− | | | + | | 10 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || Tx 1115 || Czarna Biał. || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 11 || 1113 || Henschel || 15990 || 1918 || Tx 204 || Hajnówka || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 12 || 1609 || Hohenzollern || 3738 || 1917 || Tx 1123 || Hajnówka || EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
|- | |- | ||
− | | | + | | 13 || 1876 || Jung || 2764 || 1918 || Tx 1110 || Zagnańsk || |
+ | |- | ||
+ | | 14 || 1920 || Borsig || 10312 || 1918 || Tx 201 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do HF 1096 (Tx 1117)<br /> 2. kocioł z HF 2103, Borsig 10334 / 1918<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 15 || 1958 || Orenstein & Koppel || 8575 || 1918 || Tx 1958 || Hajnówka || oryginalny kocioł do HF 2500 (Tx 209)<br /> 2. kocioł od HF 2630 (Tx 203), Maffei 5080 / 1918 z HF 580 (Tx 206)<br /> 2. kocioł do ?<br /> 3. kocioł z HF 2277 (Tx 233), Hartmann 4121 / 1918<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
+ | |- | ||
+ | | 16 || 1973 || Orenstein & Koppel || 8590 || 1918 || Tx 1113 || Hajnówka || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2415, Linke-Hofmann 1759 / 1918<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
+ | |- | ||
+ | | 17 || 2066 || Henschel || 15920 || 1918 || ? || ? || | ||
+ | |- | ||
+ | | 18 || 2103 || Borsig || 10334 || 1918 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 1920 (Tx 201) | ||
+ | |- | ||
+ | | 19 || 2187 || Orenstein & Koppel || 8615 || 1918 || Tx 1114 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2277 (Tx 233), Hartmann 4121 / 1918<br /> 2. kocioł do HF 1958 (Tx 1958)<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
+ | |- | ||
+ | | 20 || 2277 || Hartmann || 4121 || 1918 || Tx 233 || Hajnówka || oryginalny kocioł do HF 2187 (Tx 1114) | ||
+ | |- | ||
+ | | 21 || 2289 || Hanomag || 8690 || 1918 || Tx 1124 || Czarna Biał. || | ||
+ | |- | ||
+ | | 22 || 2296 || Borsig || 10359 || 1918 || Tx 226 || ? || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2344, Henschel 16094 / 1918<br /> 2. kocioł do HF 522 (Tx 232) | ||
+ | |- | ||
+ | | 23 || 2299 || Borsig || 10362 || 1918 || Tx 552 || Hajnówka || | ||
+ | |- | ||
+ | | 24 || 2309 || Hartmann || 4141 || 1918 || ? || ? || | ||
+ | |- | ||
+ | | 25 || 2344 || Henschel || 16094 || 1918 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 2296 (Tx 226) | ||
+ | |- | ||
+ | | 26 || 2353 || Henschel || 16103 || 1918 || Tx 1116 || Czarna Białostocka || oryginalny kocioł do Tx 1111<br /> 2. kocioł z HF 2744, Hartmann 4306 / 1919<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
+ | |- | ||
+ | | 27 || 2391 || Krauss || 7545 || 1918 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 2490 (Tx 1112) | ||
+ | |- | ||
+ | | 28 || 2415 || Linke-Hofmann || 1759 || 1918 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 1973 (Tx 1113) | ||
+ | |- | ||
+ | | 29 || 2490 || Borsig || 10370 || 1919 || Tx 1112 || Zagnańsk<br /> Czarna Biał.<br /> Hajnówka || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2392, Krauss 7545 / 1919<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
+ | |- | ||
+ | | 30 || 2497 || Borsig || 10377 || 1919 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 580 (Tx 206), następnie do HF 1095 (Tx 207) | ||
+ | |- | ||
+ | | 31 || 2500 || Borsig || 10380 || 1919 || Tx 209 || Hajnówka || oryginalny kocioł do HF 2630 (Tx 203)<br /> 2. kocioł z HF 1958 (Tx 1958), Orenstein & Koppel 8575 / 1918 | ||
+ | |- | ||
+ | | 32 || 2501 || Borsig || 10381 || 1919 || Tx 231 || Czarna Biał. || | ||
+ | |- | ||
+ | | 33 || 2510 || Borsig || 10390 || 1919 || Tx 205 || Hajnówka || | ||
+ | |- | ||
+ | | 34 || 2630 || Maffei || 5080 || 1918 || Tx 203 || Hajnówka<br /> Czarna Biał. || oryginalny kocioł do HF 580 (Tx 206), następnie do HF 1958 (Tx 1958)<br /> 2. kocioł z HF 2500 (Tx 209), Borsig 10380 / 1919 | ||
+ | |- | ||
+ | | 35 || 2689 || Borsig || 10461 || 1919 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 522 (Tx 232) | ||
+ | |- | ||
+ | | 36 || 2744 || Hartmann || 4306 || 1919 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 2353 (Tx 1116) | ||
+ | |- | ||
+ | | 37 || 2745 || Hartmann || 4307 || 1919 || ? || ? || | ||
+ | |- | ||
+ | | 38 || 2808 || Krauss || 7666 || 1919 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 840 (Tx 1125) | ||
+ | |- | ||
+ | | 39 || ? || ? || ? || ? || Tx 242 || Płociczno<br /> Zagnańsk<br /> ZKL Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 522 (Tx 232), Henschel 14015 / 1916<br />EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 40 || ? || ? || ? || ? || Tx 208 || Zagnańsk || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 840 (Tx 1125), Maffei 4752 / 1916 |
|- | |- | ||
− | | | + | | 41 || ? || ? || ? || ? || Tx 200 || Hajnówka || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 1082, Henschel 15959 / 1918<br />EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
|- | |- | ||
− | | | + | | 42 || ? || ? || ? || ? || Tx 1111 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2353 (Tx 1116), Henschel 16103 / 1918 |
+ | |} | ||
+ | |||
+ | === Cukrownia Gosławice<ref>Maciej Matuszewski: ''Koleje żelazne Cukrowni Gosławice 1912 - 1992'', Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, Poznań, 1993.</ref> === | ||
+ | {| class="wikitable sortable" | ||
|- | |- | ||
− | + | ! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> polskie !! Uwagi | |
|- | |- | ||
− | | | + | | 1 || 365 || Henschel || 13306 || 1914 || 1926-39: Nr 3, 1940-54: Nr 3 || W 1954 r. odstawiony<br /> Po 1954 r. sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc). |
|- | |- | ||
− | | | + | | 2 || 988 || Borsig || 9851 || 1917 || 1926-39: Nr 4, 1940-54: Nr 4 || W 1954 r. odstawiony<br /> Po 1954 r. sprzedany Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach. |
|- | |- | ||
− | | | + | | 3 || 2284 || Hartmann || 4128 || 1918 || 1926-39: Nr 2, 1940-54: Nr 6 || W 1954 r. odstawiony<br /> W 1956 r. sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc). |
|- | |- | ||
− | | | + | | 4 || 2300 (?) || Borsig || 10363<ref>Numer prawdopodobny. W dokumentach podano 10353.</ref> || 1918 || 1926-39: Nr 5, 1940-54: Nr 5 || W 1954 r. odstawiony<br /> Po 1954 r. sprzedany Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach. |
+ | |} | ||
+ | Jeden parowóz (przedwojenny nr 2?) zakupiono w 1919 roku, dwa kolejne (nr 3, 4?) w 1922/23 w firmie Wolwis. | ||
+ | |||
+ | === [[Kolej Cukrowni Guzów|Cukrownia Guzów]]<ref>Maciej Kucharski, Zbigniew Tucholski: Kolej Cukrowni Guzów, "Stalowe Szlaki" 2/2000</ref> === | ||
+ | {| class="wikitable sortable" | ||
|- | |- | ||
− | + | ! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> polskie !! Uwagi | |
|- | |- | ||
− | | | + | | 1 || 1436 || Schwartzkopf || 6337 || 1917 || 1946: Nr 2, 1951: Nr 3, 1965: Nr 3|| |
|- | |- | ||
− | | | + | | 2 || 1762 || Henschel || 15561 || 1917 || 1946: Nr 3, 1951: Nr 2, 1965: Nr 2 || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 3 || 2111 || Schwartzkopf || 6753 || 1918 || 1946: Nr 4, 1951: Nr 1, 1965: Nr 1 || Kocioł Hartmann 4158 / 1918 |
|- | |- | ||
− | | | + | | 4 || 1090 || Henschel || 15967 || 1918 || 1946: -, 1951: Nr 4, 1965: Nr 4 || Najprawdopodobniej z Cukrowni Ciechanów. |
− | + | |} | |
− | + | ||
− | + | === [[Kolej Cukrowni Klemensów|Cukrownia Klemensów]]<ref>Hubert Chwedyk: ''Koleje wąskotorowe...''</ref> === | |
− | + | {| class="wikitable sortable" | |
− | | | ||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | + | ! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> polskie !! Uwagi | |
|- | |- | ||
− | | | + | | 1 || 298 || Borsig || 8824 || 1914 || Nr 11 || W 1953 r. zakupiony z PKP (ex. D 315, Tx1 341)<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> W 1981 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
|- | |- | ||
− | | | + | | 2 || 485 || Henschel || 13580 || 1915 || Nr 4 || W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
|- | |- | ||
− | | | + | | 3 || 1004 || Henschel || 14252 || 1915 || Nr 10 || W 1936 r. zakupiony w firmie Wolwis<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
|- | |- | ||
− | | | + | | 4 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || Nr 12 || W 1955 r. zakupiony z PKP (ex. D 375, Tx1 316)<br /> W 1971 r. złomowany w Klemensowie. |
|- | |- | ||
− | | | + | | 5 || 1984 || Schwartzkopf || 6722 || 1918 || Nr 10 || W 1952 r. zakupiony (przekazany z innej cukrowni?)<br /> Złomowany w Klemensowie |
|- | |- | ||
− | | | + | | 6 || 2092 || Borsig || 10323 || 1918 || Nr 2 || W 1921 r. zakupiony z Cukr. Garbów<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
|- | |- | ||
− | | | + | | 7 || 2505 || Borsig || 10385 || 1919 || Nr 5 || W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> W 1978 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
|- | |- | ||
− | | | + | | 8 || 2558 || Henschel || 16163 || 1918 || Nr 9 || W 1952 r. przekazany z Cukr. Włostów<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY |
|- | |- | ||
− | | | + | | 9 || 2604 || Linke-Hofmann || 1763 || 1918 || Nr 3 || W 1923 r. zakupiony w firmie Wolwis<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> W 1978 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
|- | |- | ||
− | | | + | | 10 || 2722 || Hartmann || 4284 || 1919 || Nr 8 || W 1952 r. przekazany z Cukr. Włostów<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> W 1981 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej. |
|} | |} | ||
== Przypisy == | == Przypisy == | ||
<References/> | <References/> |